Ga naar inhoud

Wubbes

Forumlid
  • Items

    243
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Berichten die geplaatst zijn door Wubbes

  1. Goed bezig.

    Heb inderdaad de VFR remklauw gebruikt, omdat je - behalve een andere remschijf van een Triumph - dan geen verdere aanpassingen hoeft te doen aan de achter rembevestiging. Heb enkel de reactiestang naar de andere kant van het bevestigingsoog op de brug geplaatst, om ruimte te maken voor de dikkere achterband. 

    Heb ook nog wel eens gezien dat ze een stuk uit de bracket slepen en deze weer aan elkaar lasten, zodat de originele VFR remklauw dan gebruikt kon worden op de kleinere CBR remschijf. Is wel heel lastig lassen, want het is giet aluminium.

     

    Wubbes

    • Like 1
  2. Goed bezig!

     

    Heb 5 jaar geleden een dergelijke wielconversie gedaan, met een RC24-2 als basis (die heeft standaard al 17" wielen). En daar CBR600 F2 wielen in gezet.

    Heb hier ook een topic voor aangemaakt, wellicht heb je er wat aan.

     

    CBR wielconversie

     

    De naaf van het achterwiel van de F2 (4,5" breed) en F3 (5,0" breed) is hetzelfde, dus je kan de maten aanhouden van de afstandsbussen die in het topic vermeld staan.

     

    De meeste vervangings-shocks (Hagon, YSS) zijn zonder hoogte-verstelling. Nitron maakt race-shocks met hoogte-verstelling, zit wel een heel stevig prijskaartje aan.

     

    Nitron shock

     

    Wubbes

     

     

     

    • Like 1
  3. 22 uren geleden, DanSan zei:

    Dank je wel Wubbes

    Meet je deze waardes aan de losgemaakt stekker met lopende motor? En mogen deze waardes niet hoger zijn dan wat jij zei?

     

     

    Ja, stekker verbinding loshalen, motor starten en dan de 3 draden vanaf de dynamo onderling doormeten (3 metingen dus) . Bij 4-5000 tpm moet hij dan ongeveer 60-80 V wisselspanning geven. Als hij iets meer of iets minder aangeeft is dat ook geen probleem, ik hanteer 60-80 V als richtlijn. Maar als de spanning bij optoeren van de motorfiets laag blijft weet je dat de dynamo niet fris meer is. 

  4. Als ik dit zo lees verdenk ik ook de SR. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn RC24: de eerste 5 minuten keurige waardes, daarna was hij zo heet geworden dat het ineens alle kanten uit ging met de waardes. De SR zit ook wel op een ongelukkige plaats bij de RC24, namelijk opgesloten onder het zadel en vlak achter de cilinderrij. Kan daar nooit zn warmte kwijt, sterker nog, hij wordt lekker opgewarmd door de hitte van het blok. Ik heb hem daarom verplaatst naar de buitenkant van het subframe, op een dikke plaat aluminium met koelribben, zodat hij in de rijwind hangt. Opletten dat je accu (en ook je CDI) niet ook al een knauw heeft gehad door deze veel te hoge voltages, test deze daarom ook. Check daarnaast de stekkerverbinding tussen dynamo en SR (3 gele draden), deze wil nog wel eens heet worden. Je kan de dynamo ook nog even checken door deze stekkerverbinding los te halen en de draden onderling te meten: die moet dan ongeveer 60 - 80 V wisselspanning geven.

    Succes!

     

    Wubbes

     

     

  5. Dankjewel, we houden ons aanbevolen. Er zijn nog wat zaken welke we eerst zelf nog willen uitzoeken / uitsluiten (valse lucht aanzuigen bijvoorbeeld).

    Daarnaast: Honda heeft een mooi ontluchtingssysteem voor zijn benzinetank bedacht, maar bij ons werkt het m.i. niet. Er is een aparte buis gemaakt, die uitmondt aan de onderkant van de tank. Via de binnenkant is de andere kant verbonden met bovenkant tank in de opening onder de tankdop, maar wel buiten de dop, dus moet er nog een opening zijn vanuit de tank via de dop naar de buitenzijde van de dop. Blaas ik door de benzinekraan met gesloten dop, dan zie ik, dat er ontlucht wordt via het sleutelgat boven op de dop. Als je het klepje boven het sleutelgat dichtklapt, is er helemaal geen ontluchting meer. Dat kan niet de bedoeling zijn.
    Vraag: waar zit de opening in de benzinedop naar de buitenkant? Of zit ik fout te denken? Het probleem van matig lopen is hier overigens niet mee opgelost.
     
    Wubbes

     

     

  6. Dank allen voor de reacties zover.

     

    Op 13-11-2020 om 18:46, VFRPascal zei:

    Ik zou tóch zeggen dat het carb-gerelateerd is....

    Weet je zeker dat alle kanaaltjes en sproeiers doorgeblazen en schoon zijn..?

    Kanaaltjes zijn schoongeblazen, (stationair) sproeiers zijn nieuw.

     

    Op 14-11-2020 om 13:01, RoelNL zei:

    Ik wil je best een keer helpen met het nakijken, moet je alleen wel even naar Sliedrecht komen rijden :wing:

    Houden we ons voor aanbevolen, indien we er niet uitkomen. Wordt een mooi ritje, de motor staat namelijk in Friesland.

     

    Op 15-11-2020 om 23:49, vroembert zei:

    Bij het reinigen wil nog wel eens corrosie ontstaan, op plekken waar je het niet verwacht, ik heb daardoor een keer gehad, dat de vlotternaalden bleven hangen. Oorzaak oppervlakkige corrosie in de boring waar ze inzitten. De oppervlakte was stroef geworden. Ze gingen niet of nauwelijks open. Remedie, carbs demonteren en het metaal in de boring polijsten. Ik heb dat gedaan, met wattenstaafjes en stahlfix een heel fijn polijstmiddel voor rvs. 

    Daar denk je in eerste instantie niet aan, maar dank voor de tip!

     

  7. Beste allen,

     

    Onlangs heeft mijn vader een RC24-2 (bouwjaar 88/89) volledig opgeknapt. Ook motorisch is deze helemaal nagelopen: nieuwe olie/filter/bougies, kleppen gesteld en de carbs gesynchroniseerd, de carbs zijn ook helemaal gereinigd. Nieuwe pakkingen en nieuwe inlaatrubbers. Gek genoeg krijgen we hem niet lekker aan het lopen.

    Starten op de choke gaat prima, maar dan wil hij niet overnemen naar versneld stationair. Op de choke blijven lopen gaat ook slecht, je krijgt het idee dat hij dan toch te veel brandstof krijgt en stil valt. Starten lukt dan wel weer (moeizaam). 

    Na enkele minuten is de motor enigszins warm, dan loopt hij wel goed.

    Momenteel wordt de brandstofpomp / relais nagekeken, want die tikt. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn?

    Alle tips zijn welkom!

     

    Wubbes

     
  8. Kijk eens wat ik vond op Marktplaats... voor mij nu al de aankoop van het jaar: een volledig instelbare WP schokdemper speciaal voor de VFR750 type RC24-2. Lekvrij en goed functionerend. En dat voor maar 30 pleuries. Komende tijd maar eens netjes maken.

     

    Wubbes

    IMG-20200421-WA0007.jpg

    IMG-20200421-WA0005.jpg

    IMG-20200421-WA0006.jpg

    IMG-20200421-WA0004.jpg

    • Like 3
  9. Goedemorgen,

     

    Ik wil ook graag even langskomen, is voor mij al een flinke tijd geleden dat ik bij een sleuteldag ben geweest.

    Het plan is wel om met de VFR te komen, maar als mn zoontje van 8 ook mee wil kom ik met het koekblik. Ik verwacht er rond 11.00 te zijn, en rond 13.00 weer te vertrekken.

    Mijn doel: gezelligheid, en waar het kan help ik graag een handje (aan mijn eigen VFR hoeft niks te gebeuren, die is vorig jaar verwend).

    Hopelijk tot zaterdag.

    Groetjes,

     

    Wubbes

     

     

     

  10. 1 uur geleden, Athome zei:

    Even voor de duidelijkheid. Zijn de kappen ook al een keer gespoten? 

    Het oogt, voor de leeftijd, allemaal wel heel strak en glimmend

    Dat zie ik als een compliment. De kappen zijn niet eerder gespoten, is eerste lak, maar van het poetsen/polijsten knappen ze pas echt op. Als je goed kijkt zitten er echt wel kleine plekjes op, maar voor zn leeftijd ziet het er erg goed uit. 4 jaar geleden een lichte schuiver gemaakt waarbij het rechter zijpaneel lelijk beschadigd was. Ik heb toen mazzel gehad dat ik eenzelfde paneel vond bij een sloperij, in uitstekende staat ook. De onderkuip was al zwart, maar heb ik na die schuiver ook weer netjes gemaakt. 

  11. Nieuw gecoate wielen (met nieuwe lagers, haakse ventielen, nieuwe PR4 banden) + nieuwe full-floating remschijven (en ook nieuwe Brembo remblokken) gemonteerd. Remklauwen helemaal gereinigd. Andere buddy. Niet zichtbaar: nieuwe rem- en koppelingsvloeistof, nieuwe motorolie + filter, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Gisteravond netjes gepoetst. Nog even synchroniseren en dan is hij helemaal klaar voor de rest van het seizoen.

     

    Wubbes

     

    brembo5.jpg.3a745db222a94a51a874ac0369154c7b.jpg

     

    1096419940_wielenrc24.thumb.jpg.126cc616c88a0c3dfa62ff379d736688.jpg

     

    RC24-2.thumb.jpg.219c868c7491a79d63cf6d8dc7dcf338.jpg

     

    RC24-1.thumb.jpg.1d70f70cde12b2546e9d19acd72913bd.jpg

    • Like 8
  12. Mn setje wielen terug van de coater, erg blij met het resultaat:

    slag uit voorvelg gehaald, beide velgen gepoedercoat, nieuwe wiel-lagers voor en achter, haakse ventielen geplaatst, nieuwe Michelin PR4 banden gemonteerd. Ook meteen de nieuwe zwevende remschijven gemonteerd. Vorkpoten voorzien van nieuwe olie en seals. Nieuwe remblokken komen deze week binnen. De komende dagen alles afmonteren , en dan (eindelijk) weer lekker rijden met de RC24.:w

     

    Wubbes

     

    1473611613_wielenrc24.thumb.jpg.98d5bb9e8f4af6d6ad05394ad759bf42.jpg

    • Like 1
  13. PB-tje gestuurd.

    Daarnaast : je ziet bij vervangingsuitlaten nog wel eens dat het verbindingsstuk wordt weggelaten, maar dat ga je merken: Met name in de lage en middentoeren heeft hij dan beduidend minder trekkracht. Ik reed hiervoor een RC24-1 en heb toen bij de betreffende vervangingsdempers toch weer een verbindingspijp laten lassen: daar liep hij echt beter mee. 

     

    Wubbes

×
×
  • Nieuwe aanmaken...