Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    16,813
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    419

Ray last won the day on September 19

Ray had the most liked content!

Community Reputation

4,975 Excellent
2 Followers
 
   
About Ray
 
 
  • Rank
    Toercommissie
  • Birthday 02/07/1973
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    www.ride4life.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brunssum
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
4,835 profile views
 
  1. @Petrovski foute topic, dit is het heb je nog gereden topic en niet ik kwam een VFR tegen topic
  2. Ray

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Dat vergeet je na iedere tankbeurt binnen een paar kilometer.
  3. Ray

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Dan zal ik maar iets vertellen over mijn ervaring. 31 december 2016 heb ik 'm opgehaald en heb er sindsdien een ton bijgeschreven en er ook best gekke dingen mee gedaan. Hij is niet zuinig al zijn er die een beter verbruik hebben dan ik eruit haal, laten we zeggen dat sportief rijden geen enkel probleem is Vooral bergen vind ie leuk, op de Stelvio is me geen enkele Italiaan voorbij gekomen en op de bekende weg langs de Amalfi kust ging er zelfs een Italiaan aan de kant nadat hij me bij stoplichten voor wegwerkzaamheden voorbij ging. Stel je voor dat je een toerist met volle bepakking voor je hebt maar uiteindelijk had hij me toch liever voor hem dan in z'n achterwiel. Lange stukken snelweg ook geen enkel probleem maar ik heb er wel een Topsellerie comfort seat op gezet. In 2020 op de terugweg van mijn trip wegens omstandigheden 1461km in 24,5 uur gedaan waarvan zo'n beetje de helft snelweg en de rest binnendoor. Ja, hij is wat zwaarder maar dat merk je vooral bij manoeuvreren op de parkeerplaats o.i.d. en dat is eenmaal op gang helemaal weg. Het koppel is verslavend en in krappe bochten stuurt de CT zelfs een heel stuk makkelijker. Deze week en volgende week maak ik er nog wat meer kilometers mee en dan gaat hij eerst een grote beurt krijgen. En wat ik met de Crosstourer heb gedaan kan je wel vinden op ride4life.nl en daar komt ook t.z.t. een verslag van de grote beurt te staan. Als je specifieke dingen wilt weten dan hoor ik het wel, op de VTEC (ook een '03 maar zonder ABS) heb ik ook bijna een ton gereden.
  4. Ray

    inhouden VFR800f

    @RoelNL Dat is wat ik ook zei maar hij heeft net 4000 gelopen dus dan is het luchtfilter al veel te vroeg en ik ga er dan ook maar vanuit dat bij 1000km de olie ook netjes vervangen is dus is die nieuwe olie maar 3000km oud dus ook veel te vroeg. Olie is ook maar zelden oorzaak van problemen anders dan klevende koppelingsplaten en/of ruw schakelen maar ik pak dat bij problemen altijd maar mee om weer een frisse basis te hebben maar bij43000km is dat natuurlijk niet aan de orde.
  5. Na het overstappen van de aluminium koffers naar de zachte Mosko Moto panniers had ik de topkoffer nog wel gehouden omdat die misschien nog wel eens handig kon zijn maar sindsdien nooit meer gebruikt dus hij mag weg tegen elk aannemelijk bod maar omdat een prijs in dit topic verplicht is zeg ik maar een vraagprijs van €100 (nieuw zonder rugsteun, netten en kabeldoorvoer is €330). Sleuteltje is aanwezig en hij is voorzien van een paar netten voor kleine items en een stuk snoer met een zogenaamde Deutz connector om hem wel verwijderbaar te houden maar toch de mogelijkheid biedt onderweg dingen op te laden o.i.d. en een stuk foam op de bodem tegen rammelen van losse onderdelen. De beugel op de eerste foto is onderdeel van de bevestiging maar die zit er niet bij omdat die nog steeds dienst doet als bagagedrager op de CT maar dat deel heb ik niet nodig en kan gebruikt worden als je zelf iets in elkaar wilt knutselen.
  6. Ray

    inhouden VFR800f

    Daar heb ik nog nooit van gehoord, misschien dat mensen die de boel laag in toeren houden het toch nooit merken en de anderen genoeg in het VTEC gebied rijden maar met 4000km zullen het inderdaad niet de bougies zijn hoewel uitzonderingen de regel bevestigen. Maar om de VTEC te laten inschakelen hoef je niet als een idioot het gas open te draaien, je moet alleen later schakelen
  7. Ray

    inhouden VFR800f

    Ik hoop dat je een conditielader bedoeld maar ook die dingen zijn zonde van het geld. Bij lange stilstand kan je beter iedere 6 weken een keer de accu aan een gewone lader hangen maar het beste is gewoon vaak genoeg rijden. Een slechte accu kan een effect hebben of de verbranding maar is onwaarschijnlijk. Als je de motor zo weinig gebruikt dat het nodig lijkt om aan een conditielader te hangen dan denk ik eerder aan een vervuilt brandstof systeem en slechte brandstof. Het VTEC systeem werkt op oliedruk dus wat is de staat van de olie incl. de hoeveelheid? Bij dergelijke problemen begin ik het liefst met verse olie met filter, schoon luchtfilter en nieuwe bougies en vooral die laatste is vaak een ondergeschoven kindje want "ze vonken toch allemaal dus die zijn niet stuk". Die Iridium bougies zouden 48k meegaan maar mijn ervaring destijds met de VTEC is dat de wissel bij 35k wel degelijk een positief effect had. Bij de CT zijn ze na deze week aan de beurt samen met de andere zaken en dat had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren maar geen tijd en een rotklus en ik zal eerlijk zijn en zeggen dat dat een slecht excuus is en de CT beter verdiend voor alles wat ik ermee doe.
  8. Ray

    Ventiel lek?!?

    Als het er vanuit het vulpunt komt dan zie bovenstaande en anders kan het zijn dat je het moertje aan de binnenkant na moet draaien als dat nog een optie is maar zowel hiervoor als voor een nieuwe moet toch de band eraf (minimaal 1 kant). Ligt er dus aan of je zelf banden kan en/of wil monteren. Bij de CT laat ik het doen, bij de T7 doe ik het zelf. Zelf doen zonder professioneel banden apparaat levert vaak beschadigingen aan de velg op.
  9. Ik heb een Blackview, misschien dat het een Android dingetje is. Ik zal eens kijken.
  10. Er wordt al gesleuteld, 3 man aanwezig. Kan geen foto bijvoegen want zelfs als ik er een screenshot van maak is het bestand te groot.
  11. Ik gooi er even een ontbijtje in en dan stap ik ook op. Ben er nog niet uit of ik voor comfort en het gemak van cruise control ga of voor een gunstiger brandstof verbruik (CT of T7).
  12. Je zou langzaam stukjes draad weg kunnen knippen om te kijken tot waar de draad slecht is. Dan meten of de stator stuk is of alleen de draden and wanneer de stator goede waarden geeft een nieuwe draad solderen. Aangezien je pas de SR hebt vervangen en het niet duidelijk is waar de oorzaak ligt zou ik door de zure appel heen bijten en alle 3 vervangen (Dus Accu, SR en stator). Reden waarom ik deze keuze zou maken als ik in jouw positie was is het risico dat de 1 de ander al een optater heeft gegeven en je bij een enkele vervanging in een vicieuze cirkel terecht komt en je uiteindelijk meer kwijt bent omdat je 1 of meerdere delen vaker dan 1 keer moet vervangen.
  13. Je moet denken aan de volgende optie, de SR gaat stuk en laat daardoor te hoge spanningen door die de accu slopen of juist te weinig waardoor de accu niet voldoende laadt en dus diepontladen kan raken. onder de 60% vind een standaard accu al niet fijn dus bij helemaal leeg trekken is het vaak ende oefening. Wanneer de SR te weinig van de overdaad aan stroom die de stator opwekt niet kan afvoeren (dissipatie) dan loopt de afvoer van de stator vast en brandt deze door. Dat kan hier ook het geval zijn geweest gezien de staat van de kabels.
  14. Als de draden gebakken zijn dan zijn die waarschijnlijk over de hele lengte niet goed meer.
  15. Ray

    Delkevic RVS bochten en collector

    Aanvulling: WD40 is geen kruipolie.