Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    16,687
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    412

Ray last won the day on June 22

Ray had the most liked content!

Community Reputation

4,888 Excellent
2 Followers
 
   
About Ray
 
 
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    www.ride4life.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brunssum
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
4,485 profile views
 
  1. Ray

    Accessoire weekend

    Ik ben begonnen met de CT te wassen omdat ik morgen een run heb te begeleidend als verkeersregelaar en ik denk dat ze me nu iets serieuzer nemen Daarna mijn laatste upgrade voor de T7 opgehaald en kan ik die klaar gaan maken voor een tripje naar de Noordkaap maar dat is voor volgend weekend. Veel plezier met sleutelen en vooral met de testrit erna
  2. Ray

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
  3. Ray

    Sleuteldagen ja of nee [pol]

    Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik rij ook het hele jaar door en ook bijna dagelijks met afgelopen jaar 34.500km en toch zie ik vaak een excuus om op de motor te stappen. ALs ik geen hele goede reden heb dan ben ik ook gewoon bij elke clubrit en sleuteldag die voor mij vanuit zuid Limburg bijna allemaal een flinke aanrij afstand hebben (zelfs die in Limburg startte was al 80km). Als je nou zegt "dat ik voor mij wel genoeg" dan is het een persoonlijk standpunt, dat is wat anders. Misschien een fiets erbij?
  4. Wacht eerst de bougies maar af, de noodzaak van tijdig vervangen hiervan wordt ernstig onderschat.
  5. Je gaat dus van een avontuurlijke motor maar een huiskamer op wielen inclusief bankstel en kasten maar geen ruimte? Maar even serieus... "geen fysieke zekeringen" wil volgens mij niet zeggen dat het niet bereikbaar moet zijn want ik neem aan dat er wel een restknop aanwezig is zoals de automatische zekeringen thuis tegenwoordig? Ik kom op het T7 forum ook dingen tegen met die functie, vooral de Amerikanen die belachelijk veel geld uitgeven met als sterkste argument "made in the USA" Leveringen zijn op veel vlakken tegenwoordig problematisch, ik heb veel dingen die vertraagd of niet (meer) voorradig zijn en heb gelukkig door bij verschillende partijen te shoppen al het noodzakelijke voor de trip met de T7 volgende maand wel binnen. Had daarvoor wel 2 sets banden van verschillende merken besteld waarvan de ene set de voorband en de andere de achterband in backorder had en door wat extra moeite van de leverancier 1 set in ieder geval binnen. De andere set is voor als ik terugkom. En wat betreft waterdicht. Spatwaterdicht is goed genoeg want als je echt waterdicht nodig hebt dan heb je denk ik een ander probleem.
  6. Ray

    DAM uitlaatdemper VFR800

    Maar geldt de E keur dan ook nog? In tegenstelling wat veel mensen denken is de E-keur niet aan de demper gekoppeld maar middels een nummer aan de motor en dan wel merk EN type. Mogelijk dat ze voor beide gelden omdat het hetzelfde blok is maar dat is veel te makkelijk in ons regelzieke Europa.
  7. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Wat voor teken is dit __? In ieder geval gen "V" dus een flat V is onzin. Ik accepteer met dank de correctie aan mijn adres betrffende de boxer op basis van details en kan ondanks dat ik graag dingen bij de juiste naam noem nog accepteren dat het een boxer genoemd blijft worden. Dat een L een V genoemd wordt is ook nog vrij logisch maar een flat V is onacceptabel.
  8. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Volgens mij is "flat X" gewoon een Engelstalige benaming voor een boxer motor. Wanneer een motor liggende cilinders aan weerskanten heeft wordt dit volgens mij gewoon een boxer genoemd. Maar Ducati noemen ze ook altijd een V-twin maar dat zijn eigenlijk L-twin blokken.
  9. Ray

    Sleuteldagen ja of nee [pol]

    Dat valt best mee, nog genoeg zelf aan te doen. Ik verkies mijn eigen garage en de rust dat ik 'm kan laten staan als er iets tegen zit of ik onderdelen nodig heb voor het sleutelen op locatie. Kleinigheidjes doe ik tussendoor of laat ze wachten tot de boel toch uit elkaar gaat voor een grotere klus. Voor mensen met wat minder ervaring is het echter een heel mooi concept om ervaring op te doen of wat meer routine te krijgen.
  10. Het grootste probleem is de de zogenaamde no-claim garantie of hoe het ook mag heten. Daar snap ik echt helemaal niets van. No-claim heet niet voor niet NO claim, dat is een beloning voor wanneer je voorzichtig bent en geen schade hoeft te claimen maar tegenwoordig kan je voor een paar euro dat ook verzekeren zodat je die niet kwijtraakt. Wat is dan het nut daarvan nog. De wereld is gewoon helemaal gek geworden... op alle vlakken.
  11. Als ze overal korting kunnen geven dan zijn ze dus standaard te duur. Met zoiets als prijzen verhogen de weken voor de standaard kortingsvestijnen, maar dat is nu wettelijk verboden.
  12. Het ligt ook aan het aantal doorgebrande fasen. Met 1 minder kan je prima rijden maar als je de accu leeg gestart hebt dan mag je daarna aanduwen. Ik heb zo al eens tussen de 250 en 400km gereden, weet niet wanneer die stuk was gegaan maar na de eerste keer aanduwen nog zeker 250km gereden met 1 keer aanduwen.
  13. Ray

    RC30 replica

    Ik heb even vluchtig gekeken maar geen tijd om er teveel tijd aan te besteden maar hij zag er wel netjes uit. vorkpoten, frame en velgranden netjes gepolijst.
  14. Klopt als een bus. Er is een VTEC ani maar alleen in de USA.
  15. Ik vertrouw de vergelijkingssites niet. Destijds gekeken voor de zorgverzekering maar ik was bij de vergelijkingssites steevast duurder uit dan direct bij de verzekeraar en de goedkoopste bij de sites waren ook niet perse de goedkoopste daar ook de goedkoopste direct.