Ga naar inhoud

Conorach

Forumlid
  • Items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nabij Driebergen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

492 profielweergaven

Conorach's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

0

Reputatie

  1. Heeft een poos stil gestaan. Start wel, maar als de choke uit gaat slaat ie direct af. Zal wel het een en ander aan onderhoud nodig hebben. Voorvork ok remmen ok nieuwe spanningsregelaar banden zijn wat oud maar weining slijtage. Hoop er 500 Euro voor te krijgen 😅 De motor staat bij m'n ouders in Driebergen. Ik woon zelf in het buitenland, anders had ik er zelf aan geklust
  2. Dankjewel voor je tip. Ik zal mijn dealer direct vragen naar de mogelijkheden om er een 2e-hands slot in te zetten. @mover: Zal ik niet vergeten, had al verschillende topics gelezen waarin de eigenaar inderdaad al dan niet bijna de oude sleutels al had weggegooid Het stomste is nog wel de machteloosheid die ik voel als ik bedenk dat ik zo weinig kan doen om de daders te achterhalen en het *ahem* recht te laten zegevieren. Groeten, Simon
  3. Conorach

    Net niet gestolen

    Eindelijk is het dan zover, je weet wel, dat moment waarop je weet dat je buurt nét niet zo veilig blijkt te zijn als je had gedacht/gehoopt... Zondagmiddag rond half-3 ontving ik een voice mail van de Politie Utrecht. Er was aangifte gedaan van poging tot diefstal en de eigenaar had ook mijn kenteken vermeld als zijnde de motor die naast de zijne geparkeerd stond en waarvan het contactslot ook vernield zou zijn. Een uurtje later arriveerde ik op de plaats des onheils, en zowaar bleek dat inderdaad het contactslot van mijn motor volledig verwijderd was. Hij stond letterlijk klaar om weggeduwd te worden aangezien het stuurslot daarmee dus ook verwijderd is :[. Uiteraard naar het bureau gegaan om ook aangifte te doen, kostte ruim een uur maar dat hoort er natuurlijk wel bij. Daarna eens gaan bellen met het schadebedrijf om de motor op te laten halen en naar de garage te laten brengen. Vanochtend is ie opgehaald en aangezien de motorzaak dicht is vandaag zal ik even moeten wachten tot morgen voor een idee van de financiele schade. Wat ik raar vind is dat mijn witte VFR 750 F uit 1990 (dagwaarde ~1400 euro) dus alsnog een doelwit vormt voor diefstal. Ik begrijp dat ik zelf het de dieven makkelijk heb gemaakt door aan te nemen dat de motorparkeerplaats voor onze studentenflat op de uithof in Utrecht een veilig plek is voor een motor en daarom niet het remschijfslot bevestigd had en verder ook niet het hele zaakje aan een ketting zet oid. Wat ook raar is, is dat ze niet één, maar twee motoren het stuurslot hebben uitgeboord en ze vervolgens beide hebben laten staan. De andere motor betreft hier een fel blauwe CBR 125 die je met z'n tweeën waarschijnlijk zo een aanhanger zou tillen. Er stonden naast mijn motor nog o.a. een oudere VF750, een 750CC Yamaha en een Suzuki 600CC die onbeschadigd zijn gebleven. De les die ik hier uit heb getrokken is dat ik mijn motor beter moet beveiligen zodat het een minder mooi doelwit is voor diefstal (remslot er altijd op, dikke ketting er aan). Ook zal ik mijn medebewoners er op attenderen dat er tuig op pad was en vragen naar eventuele informatie over of mensen de dief/dieven op heterdaad betrapt hebben of anderszins iets verdachts hebben gezien. Enfin, ik hoop dat jullie dus nog eens goed nadenken voordat je je motor op alleen het stuurslot zet 's avonds Groeten, Simon
  4. Hoi VFRikus, Ik kan helaas niet komen zaterdag. Vanwege paasige familieactiviteiten mag ik er niet bij zijn. Ik houdt me echter wel aanbevolen voor een volgende mogelijkheid tot sleutelen want het is blijkbaar (volgens de monteur die mijn banden recent heeft vervangen) tijd voor een kettingwissel Ik zie de foto's graag tegemoet en veel succes allemaal! -Conorach
  5. Mooi topic zo :] Goede, duidelijke beschrijvingen waar ik me meestal prima in kan vinden :] Thanks! -Conorach
  6. Een vraag over meningen... Ik, als relatief beginnende motorrijder, verander nogal wel eens hoe ik het vizier heb: soms rijd ik een hele dag met het vizier gesloten, soms heb ik 'm de hele dag open met een zonnebril erachter, soms rijdt ik constant met het vizier op een kiertje voor wat extra frisse lucht. Ik vroeg me af hoe jullie er over denken. Ik begrijp dat de meeste mensen hun vizier open zullen zetten als ze langzaam rijden/stilstaan om beslaan tegen te gaan. Ik neem aan dat de betere helmen met pin-lock danwel een dubbelwandig vizier daar minder last van hebben maar ook die zullen in slechte omstandigheden open gezet moeten worden neem ik aan. Als je dan wegrijdt zet je vaak je vizier weer dicht voor of vlak na het wegrijden, vooral als je een wat hogere snelheid gaat aannemen. Constant wisselen van vizierstand tijdens het rijden is natuurlijk ook maar onhandig. Veel zal ook afhankelijk zijn van het weer of de temperatuur. Natuurlijk houdt je je vizier niet open als je in koud weer rijdt. Waarschijnlijk houd je 'm niet constant dicht als het super warm is. Wat zijn jullie meningen hierover? Zit je constant met je hand aan je vizier of kom je er niet aan tussen vertrek en aankomst? Laat het maar weten, -Conorach P.S. Ik heb dit topic in het Rijtechniek forum geplaatst omdat ik van mening ben dat het meer hier mee te maken heeft dan met kleding.
  7. Dit maakt ook voor mij een hoop duidelijk. Het zou ook zo helpen als ze ff twee nummertjes bij die meter zetten :] 60C en 80C en 110C oid zodat het voor iedereen duidelijk is dat z'n motor wel op temperatuur is als het metertje uitslaat tot net voorbij het eerste witte blokje Deze problemen/vragen zullen minder vaak voorkomen in de zomermaanden wanneer het 25 graden of warmer is buiten vermoed ik ;-) Groeten, Conorach
  8. Hoi, In tegenstelling tot eerder bericht zal ik er zaterdag niet bij zijn. Ik heb de motor gisteren naar de bandenboer gebracht en het zal nog een paar dagen duren (w/s tot woensdag). De banden waren zo glad dat ik zelfs van de wetgever er niet meer mee mag rijden, vandaar dat ik 'm nu maar heb weggebracht zodat ik niet in de verleiding kom dit weekend Ik kom ook niet met het koekblik om dat ik deze vrije zaterdag met twee handen aangrijp om met mijn vriendin wat motorgerelateerde inkopen te gaan doen. Zo kan ze de volgende keer tenminste ook mee :] Groeten, Conorach
  9. Ha! Ik had vorige week ook even m'n handen los en merkte direct dat het stuur begon te trillen (draairichting). Ik vroeg me al af of het wellicht door de topkoffer zou komen omdat ik eigenlijk helemaal niets merk van trillingen als ik m'n stuur vast heb. Zelfs als ik 'm alleen met m'n vingertoppen raak gebeurt er nog niets. Zodra ik echter m'n handen los laat gaat na een paar seconden de boel trillen. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat je rechtop gaat zitten als je je handen los doet en dat de aerodynamica van rug icm koffer de boel verstoort? Groeten, Conorach
  10. VFRikus, ik hou'm ff op voorwaardelijk ok? :] Ik laat het na 'Delft' even weten is dat goed? Groeten, Conorach
  11. Syhoro, Ik was van plan om naar Delft te gaan en daar even te kijken wat er allemaal moet gebeuren. Als dat dingen zijn waar ik onderdelen voor nodig heb etc. dan ben ik er de 11e bij om dat te fixen. Ik rijdt dan ook graag met je mee. We zien het binnenkort :] -Conorach
  12. Hoi, Ik heb het in m'n agenda gezet en zal er zijn, mits de motor het doet om me te brengen -Conorach
  13. Ik kan me hier wel in vinden. Sinds dat ik de motor heb gekocht, afgelopen januari, eigenlijk telkens met matig weer / nat wegdek gereden. Ik voel me dan ook niet zo zelfverzekerd dat ik een droge bocht lekker strak instuur. Net als met het rekening houden met lange remwegen, het gas net wat te vlot opentrekken als je al aan het rijden bent (had afgelopen weekend een flinke zwieper met het achterwiel terwijl ik al enkele tientallen meters voorbij het stoplicht was flink schrikken). Ik vermoed dat dat vertrouwen er wel weer in zal komen als het weer zo wat beter wordt =] Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen om genoeg kilometers te maken hehe -Cono
  14. Leuk en interessante reacties. Ik zal zeker nog eens wat op het parkeerterrein gaan oefenen, en ik had ook al een VRO zitten overwegen maar dan plan ik dat liever in het voorjaar in. Ik zie dat ook hier de meningen wat verdeeld zijn over het al dan niet de vingers aan de rem houden onder het rijden. Momenteel zit mijn remhendel niet zover naar onderen dat ik ontspannen kan zitten én m'n handen eraan kan houden, hier is natuurlijk wel wat aan te doen maar ik twijfel er nog over. Ik zal in ieder geval jullie tips de aankomende tijd eens gaan proberen en dan nog eens bekijken wat het fijnste en veiligste rijdt :] Groeten, -Cono
  15. Aangezien het al weer een flinke poos geleden is dat ik mijn rijbewijs heb gehaald wou ik graag aan jullie vragen wat nou handig is: Moet je tijdens het rijden (een paar van je) vingers aan de rem houden of niet? Ik merk dat ik tijdens het rijden meestal het gas met m'n volle hand vasthoudt. Als ik een poos probeer de rem erbij in de gaten te houden krijg ik last in mijn duim/wijsvinger waarmee ik het gas bestuur en heb ik minder controle. Ik weet echter dat in een reactie op een onverwachte situatie het even kan duren voordat je vingers de voorrem gevonden hebben en juist omdat hier de meeste remkracht vandaan moet komen is elke halve seconde al snel een aantal meters waard (afhankelijk van de snelheid natuurlijk). Ik vermoed eigenlijk dat de uiteindelijke conclusie van het antwoord in de buurt zal liggen van het volgende: Tijdens 'normaal' rijden, op een overzichtelijke situatie met (ruim) voldoende afstand tot je voorligger zul je gewoon het gas stevig vasthouden voor een rustige houding en voldoende controle. Echter, zodra er een onoverzichtelijke of potentieel gevaarlijke situatie opduikt (ie een onoverzichtelijk zijstraatje, druk verkeer etc) wil je wellicht sneller kunnen remmen en heb je daarom minstens een paar vingers aan de rem, klaar om direct te stoppen indien nodig. Ik probeer het te vergelijken met autorijden, hier heb je ook wel eens een situatie dat je je voet van het gas haalt en boven de rem houdt voor het 'geval dat het mis gaat'. Wat doe jij? Ben ik te 'bang' dat ik langzaam rem en moet ik gewoon stevig het gas vasthouden behalve als remmen eventueel noodzakelijk wordt? Kun je wel goed remmen met bijvoorbeeld maar 2 of 3 vingers (zoals bij een goede mountainbike)? Ik hoor graag jullie input -Conorach
×
×
  • Nieuwe aanmaken...