Jump to content

Johan

Lid VFROC
  • Content Count

    2,825
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Johan last won the day on September 30 2021

Johan had the most liked content!

Community Reputation

646 Excellent
12 Followers
 
About Johan
 
 
  • Rank
    SCJ
  • Birthday 04/25/1953
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=19888&hl=
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
5,160 profile views
 
  1. Johan, heb jij misschien nog van die plaatjes liggen voor de koffersloten van mijn VFR800f?

     

    En moet ik dan eerst aangeven welke plaatjes ik nodig ben?

     

    Ik kan het slot van de topkoffer uit elkaar halen en kijken welke daar in zitten.

     

    mvgr VFRené

  2. Door de corona perikelen waardoor minder gereden is heb ik door enkele afzeggingen wat ruimte in mijn agenda gekregen. In juli en aug heb ik daardoor nog plekjes vrij voor onderhoud Stuur mij een PB bij belangstelling Johan
  3. Johan

    vraag over kleppen stellen

    Honda schrijft voor iedere 24 dkm de kleppen te controleren/stellen Kleppen hoor, zie of merk je niet, (alleen als het te laat is) voor jouw eigen gemoedsrust zou je ze kunnen laten controleren De klepspeling wordt altijd kleiner, door het inslaan van de klep in de zitting en door het "rekken" van de klepsteel Als je niet controleert en de speling wordt te klein dan kunnen de kleppen verbranden, de reparatie kosten worden dan wel erg hoog (of ander blok kopen en die erin zetten) Als je de kleppen hoort tikken dan is de speling te groot maar dat komt niet door de kleppen maar dan is de nokkenas versleten. Mijn ervaring bij een vfr is dat de nokkenassen er zo goed uitzien dat je de kleppen bij een vfr niet zult horen tikken. Controle is de enigste manier om zeker te weten of de speling nog goed is
  4. Door afzeggingen ivm corona heb ik wat ruimte in mijn agenda voor onderhoud Stuur mij een PB bij belangstelling
  5. Johan

    RC36-ii valt stil met opgewarmde motor

    Kun je de oude schoonmaken/repareren en die proberen
  6. Johan

    RC36-ii valt stil met opgewarmde motor

    Ik neig ook te denken aan een slecht werkende brandstofpomp
  7. Johan

    start koppeling vervangen of herstellen

    Vlgs mij heb ik het topic wel goed gelezen maar ik kan in geen enkele post vinden hoe de vrijloop na het lassen werkt. Is de vrijloop ook vast gelast??? of werkt deze wel en draait de startmotor niet continu mee !!!!
  8. Johan

    start koppeling vervangen of herstellen

    Hij zal zo wel goed starten dat geloof ik wel maar vlgs mij is de vrijloop nu ook vast gelast en zal de startmotor continu meedraaien als de motor loopt. Ik zou dat wel even controleren want anders heb je de startmotor door het meedraaien snel stuk
  9. @Neeltje, je mag met jouw vraag ook wel een eigen topic openen, is wat makkelijker vindbaar voor mensen die dezelfde vraag hebben
  10. Johan

    start koppeling vervangen of herstellen

    Onderstaande link is te verkrijgen bij Davidsilver www.davidsilverspares.co.uk https://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/hpart_28120ML7690/ Dit is het deel waar de scheurtjes inzitten op de foto van de post hierboven
  11. Door afzeggingen en verschuiving in mijn agenda heb k dit jaar nog enkele plekjes vrij voor onderhoud Stuur mij een PBtje als je interesse hebt
  12. Johan

    Spiegels van 99 model vervangen voor nieuwere

    Spiegels van de Vtec passen niet op de 800FI en voorgaande modellen vanaf 1990 De spiegels van de 800FI bouwjaren 2000 en 2001 zijn de spiegels zonder de zgn "condooms" en die passen op alle 800FI en voorgaande modellen vanaf 1990
  13. Je hebt het niet fout gedaan want Honda schrijft inderdaad die waarden voor. Synchronisatie waarden zijn afhankelijk van de lengte van de uitlaatpijpen Bij de Vtec moet de synchronisatie van alle vier gelijk staan Ik heb de lengte van de uitlaatpijpen van de Vtec vergeleken met die van de FI en deze zijn allemaal gelijk Als je de FI afstelt met alle vier waarden gelijk dan loopt de motor mooier rond dan wanneer je de voorgeschreven waarden van Honda aanhoud. Ik stel de FI daarom ook met alle vier de waarden gelijk af. Een verklaring voor de afwijkende Honda voorschriften heb ik niet, in de praktijk blijkt dat de FI mooier loopt als de waarden gelijk zijn afgesteld