Zojuist mijn motor opgehaald van een grote beurt bij Johan. Ondanks dat de motor jaarlijks en volgens schema een beurt bij de dealer had gehad moest er erg veel aan gebeuren (en dat geeft te denken...)
Zo zijn onder andere de kleppen zijn gesteld (volgens Johan voor het eerst in 74000 km, volgens de dealer gedaan na 30.000km)
Koppelingshuis braamvrij gemaakt.
Bougies vervangen ( er bleken gewone bougies in te zitten, geen irridium. Wat ook meteen het op 2 of 3 cillinders lopen na starten bij koude motor)
Schakelaar remlicht achter gerepareerd
Een blijkbaar nog aanwezig alarm verwijderd
Schakelaar richtingaanwijzers gerepareerd
De uitlaat gegut (prachtig geluidje nu)
Het monteren van een usb aansluiting.
En dan natuurlijk nog het reguliere onderhoud, het afstellen van de vering en een grote poetsbeurt. Kortom ik heb ondanks de leeftijd en kilometerstand weer een nieuwe motor!
Johan heb ik leren kennen als een zeer kundige monteur. Deze man weet werkelijk alles van de VFR (maar dat weten de meesten hier al).
Deze kennis deelt hij graag onder het genot van een kop koffie. @johan...bedankt voor alles!
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk