Graag jullie advies over het volgende:
Na ca. drie weken stilstand wegens vakantie in het buiitenland weigerde m'n vfr alle diensten
Accu zo dood als een (dode) pier. - Accu is ca. 1 maand oud (Yuasa). Andere accu erin (opgeladen en wel) en de vfr startte direct, alles ok, zo leek het.
Motor afgezet, sleutels uit contact en de lekstroom gemeten: 33 mA (0,033 A), dit is volgens mij veel te veel, een 10 Ah accu is dan in 10/0.033 = 300 uur leeg = 12 dagen!
Omdat de spanningsregelaar het meest besproken (kapotte) onderdeel van elke vfr is, deze losgeplugd en toen nog 'ns de lekstroom gemetenm deze was gedaald tot 570 microA (0.000570 A), dus op verder onderzoek.
Motor gestart en laadspanningen gemeten:
2000 rpm - 12.9 V
3000 rpm - 13.7 V
4000 rpm - 15.5 V
5000 rpm - 16.0 V
6000 rpm - 16.5 V
Volgens mij te veel, dus een nieuwe Carmo sr (CARR581) besteld - ben benieuwd wanneer-tie binnen is.
Klopt mijn diagnose? - ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.