Ga naar inhoud

MotorLuuk

Forumlid
  • Items

    183
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

MotorLuuk won de laatste dag op 12 maart 2021

MotorLuuk had de meest gelikete inhoud!

Over MotorLuuk

  • Verjaardag 09-03-1954

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.reisfotoboek.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Aalsmeer
  • Interesses
    Motorrijden uiteraard

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

905 profielweergaven

MotorLuuk's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

80

Reputatie

  1. Bedankt voor de info. Ook ik heb mails ontvangen van Garmin, maar gelukkig gelijk in de prullenbak gedaan. Het aantal phishing mails neemt snel toe, dus wantrouw elke mail.
  2. Ja, drie keer (tot nu toe). Veel routes te vinden op diverse website (waaronder mijn website mooiemotor.nl). Ook voldoende reisbureaus.
  3. Bedankt voor de tip en dat voor maar €9,99 per jaar. Informatie over de wegafsluitingen in Duitsland is gratis beschikbaar op http://www.bikerunion.de/roadcheck/index.php?r=blockings%2Findex-map , maar info over andere andere landen is vaak moeilijk te vinden.
  4. Leuk artikel Silva. Als je eenmaal een VFR gewend bent, dan is het moeilijk om daar vanaf te stappen. Maar op een VFR kan je meer dan uitstekend door Wales rijden. En niet alleen Wales!
  5. Zorg wel dat je het juiste filter erin laat zetten. Normaal wordt er veelal een demping van 15 dB ingezet, maar ik heb laatst laten vervangen door een filter met 25 dB demping. Voor mij veel beter op een VFR1200F en de MT-10.
  6. M'n VFR1200F uit 2010 heeft er al weer 160.000 km opzitten. Ziet er nog prima uit en rijdt uitstekend. Geen beurt overgeslagen (bij dealer Goedhart Motoren) en relatief weinig reparaties noodzakelijk. Bij de vorige beurt (156.000 km) de remschijven voor de eerste keer vervangen. Het blok loopt schitterend en verbruikt geen spat olie. De motor is dus gewoon in nieuwstaat en ik rij er zo mee naar bijv. Spanje (als dat tenminste weer kan). De kilometers zijn niet heel belangrijk, maar het onderhoud en de rijstijl van de vorige bezitter(s) wel.
  7. De T31 GT banden (GT is geschikt voor de zwaardere motor) gaan bij mij zo'n 15000 km mee. Ik gebruik deze motor als toerfiets en rij redelijk door. Op de autobahn rij ik heel erg door.
  8. De VFR1200F is volgens mij een uitstekend sturende motorfiets. Origineel (in 2010) afgeleverd met Dunlop banden. Deze reden erg goed, maar na 6000 km waren de banden versleten. Sindsdien rij ik op Bridgestone en nu zitten er T31 GT 's op. Ik heb er nu 155000 km op gereden en het is nog steeds een groot feest. De 1200F is geen lichte motorfiets, maar stuurt ook door krappere bochten (Stelvio, etc.) prima. Het is wel een beetje werken.
  9. MotorLuuk

    Einde euro95

    Zowel ethanol als methanol worden zonder toevoeging van benzine in de racerij gebruikt. Methanol wordt veelal gebruikt in het topsegment. Ethanol wordt meestal gebruikt met toevoeging van benzine (de E85).
  10. MotorLuuk

    Einde euro95

    E85 is bij een beperkt aantal pompen te koop, zowel in Nederland als in de USA. Alle metalen onderdelen in het voertuig, die met brandstof in aanraking komen, moeten dan vervangen zijn door RVS. Als je E85 tankt in voertuig dat hier niet geschikt voor is, dan gaat deze 100% zeker stuk. De klopvastheid is beter en dat is dus zeer geschikt voor race toepassingen. Voorlopig ga ik voor ethanolvrije brandstof.
  11. MotorLuuk

    Einde euro95

    In de USA kom je steeds meer ethanol-vrije benzine tegen. Ook zijn er tegenwoordig veel pompen met ethanol-vrije "recreational fuel", want motorboten hebben ook veel last van ethanol. Een paar maanden winterstalling is ook daar funest.
  12. https://www.dc10skyriders.nl/links.html Veel plezier
  13. WD40 op een doekje spuiten en olie eraf vegen
  14. Ondertussen heb ik ruim 150.000 km met mijn VFR1200F gereden (vanaf nieuw in 2010). En Slurfken heeft gelijk: Ik verkoop m'n Viffer nooit meer, er komt er ooit misschien wel eentje bij maar deze is om te houden. Dus heb ik mijn VFR1200F ook gehouden na aanschaf van een andere motor (Yamaha). De VFR maakt ook nog steeds de nodige kilometers, want rijden op deze fiets is een echt feestje. Het bokkige karakter heb je alleen als je 35 in z'n twee rijdt (overigens ook in alle hogere versnellingen), dus naar de eerste versnelling! Als de maximum snelheid naar 100 km/u gaat, dan hoef je niet eens naar de tweede versnelling te schakelen.
  15. Er zijn provincies die 80 km/uur op de snelweg willen invoeren en 60 km/uur op de provinciale wegen. Feest! Dan maar af en toe naar het buitenland vliegen en daar een motor huren om eens lekker los te gaan. Dat doe ik al als ik leuk wil autorijden ..... er gaat niets boven een V8, liefst met dubbele turbo. En dat doe ik allemaal voor het milieu en de duurzaamheid natuurlijk. De PvdA wil vliegen binnen Europa gaan verbieden, maar dan vlieg ik gewoon naar een ander continent.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...