Jump to content

JeFour

Motorator
  • Content Count

    1,707
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

JeFour last won the day on December 19 2017

JeFour had the most liked content!

Community Reputation

370 Excellent
About JeFour
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 03/19/1965
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,263 profile views
 
  1. JeFour

    Welke motorolie VFR800FI?

    Lampje is een oliedruk waarschuwings lampje, als de motor niet draait is er geen druk, maar dat is okay. Probelmatisch is als de motor draait en het lampje dan brandt...
  2. JeFour

    Topkoffer + rack Givi "VERKOCHT"

    @Henk VFR, een vraagprijs is verplicht, zie de "Te koop aangeboden"-regels hier
  3. JeFour

    Flapper + snorkel mod & pair valve

    Hier ook dezelfde ervaring, hij pakt beter op bij lage toerentallen. Ik zou de modificatie (weer) doen. Maar wat minstens net zo belangrijk is is het synchroniseren, daarover staat ook het e.e.a. hier op het forum.
  4. JeFour

    Afscheid

    Ook een erg leuke motor, gefeliciteerd! Hopelijk wel betrouwbaar, zo'n Kawa, ik heb er totaal geen beeld van. Maar dat je na twee van die incidenten met der VFR het vertrouwen wel een beetje verliest kan ik me voorstellen. Hopelijk blijf je bij onze club en rij je nog af en toe een keertje mee.
  5. Bedoel je met serie-regelaar eentje die de stroom onderbreekt als de spanning te hoog oploopt (in plaats van kort te sluiten zoals de "normale" regelaars)? Zo ja, dan verwacht ik juist nog meer problemen met je stator omdat bij het "afkappen" van de stroom dan hoge spanningspieken in de stator gaan optreden, en daar is de isolatie tussen de windingen van de stator niet op berekend...
  6. JeFour

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    Mijn ervaring met een kapotte Wax element is het omgekeerde, bij een koude motor krijg je dan juist geen verhoging van het toerental, de motor draait te langzaam en slaat (bijna) af. Dus bij een warme motor een te hoog toerental is m.i. geen Wax element issue.
  7. In ieder geval een ransomware-aanval, wat ze nou wel of niet betaald hebben is volgens mij onduidelijk. Hoe dan ook is het een gigantische operatie, alle computers moeten opnieuw opgezet worden, het liefst zelfs helemaal vervangen. Dus dat gaat nog even duren... https://tweakers.net/nieuws/170184/bronnen-bevestigen-wastedlocker-ransomware-en-vraag-om-losgeld-bij-garmin.html https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
  8. JeFour

    Ventilator laten draaien?

    Volgens mij heeft het niet veel nut om de ventilator te laaten draaien, alles wat hij doet is het water in de radiator afkoelen. De rest van het hete koelwater wordt niet afgekoeld omdat de waterpomp niet meer aan staat, er is dus geen circulatie meer. Dus ventilator aan of uit, de motor zelf koelt net zo snel af.
  9. Jaren geleden hielp bij mij perslucht in het sleutelgat (een vriendelijke garagehouder naast een zelftank-station)...
  10. JeFour

    koude motor en rest van cilinders en kleppen

    Dat klopt zeker, als de olietemperatuur te laag is blijft de VTEC uit, ookal kom je boven de 7000 toeren uit. Dus rustig warm draaien totdat de olietemperatuur boven de 70 graden is (en liefst nog iets langer) en dan pas het gas erop
  11. JeFour

    Vfr1200f model confusion. HELP!

    Dat "bouwjaar = jaar 1e tenaamstelling" was nieuw voor mij, ik ging er altijd van uit dat "bouwjaar = productiejaar" is ... Goed om te onthouden als ik ooit weer een auto/motor ga kopen. Die spraakverwarring / dat framing doen dealers natuurlijk met opzet, dat snap ik wel, maar eigenlijk zou dat niet moeten mogen...
  12. JeFour

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Met knipperende LED'jes ongetwijfeld niet, met permanent oplichtende LED'jes waarschijnlijk ook niet, maar dan wordt het waarschijnlijk wel gedoogd.
  13. JeFour

    Stator en olie

    Het kan ook een deels kapotte stator zijn (had ik ook een keer). Dan is een "tak" stuk en de andere doen het nog. Dan wordt wel energie opgewekt, maar te weinig om de accu op te laden. Ik had toen de situatie dat ik een externe accu nodig had om te starten (ANWB) en dat de motor dan met koplampen uit (stekkers eraf getrokken) wel gewoon wilde blijven draaien zodat ik naar huis kon komen...
  14. JeFour

    Overhauling Crosstourer edition

    Terug naar jouw vraag over de twee alternatieven, ik zou voor de universele gaan juist vanwege het argument wat je zelf al gaf: Bij een val druk je de op maat gemaakte tassen door de crashbar heen en heb je een redelijke kans je kunstof delen te beschadigen die je juist wou beschermen. Voor mij zou dat (letterlijk ) een redelijk doorslaggevend argument zijn...
  15. JeFour

    Lekker bezig Honda....

    Die "Dream Dealers" lijkt mij ook geen goede zet om je omzet te vergroten... Als je zo een 'glamour winkel' binnen loopt weet je toch gelijk dat je de hoofdprijs gaat betalen, zowel bij aanschaf als bij onderhoud/reparatie, al dat bling-bling moet tenslotte ergens van betaald worden... Geef mij liever maar een motorzaak waar je kunt zien dat de onderhoudsplaats het belangrijkste is en niet de nieuw-verkoop, daar heb ik meer vertrouwen in dat de service en prijzen goed zitten dan in zo'n opgedirkte "sales point"