Jump to content

JeFour

Motorator
  • Content Count

    1,719
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

JeFour last won the day on December 19 2017

JeFour had the most liked content!

Community Reputation

378 Excellent
About JeFour
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 03/19/1965
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,504 profile views
 
  1. JeFour

    Ventiel lek?!?

    Bedankt 👍 Lucht lijkt uit de vulopening te komen, niet van naast het ventiel. Dan moet ik in eerste instantie op zoek gaan naar een ventielsleuteltje...
  2. Ik kijk vanmiddag naar mijn motorfiets, achterband heeft zichtbaar (!) te weinig luchtdruk. Nameten bevestigd: Druk in de achterband is 0,0 bar Dus de fiets op de middenbok gezet, ietswat lucht erin gepompt en op zoek gegaan naar beschadigingen van de achterband. Geen spijkers o.i.d. gevonden, alleen heel kleine sneetjes (max 3 mm), alle getest, geen lek gevonden. Dan toch maar op minder waarschijnlijke plekken gekeken, en jawel, er lijkt voelbaar lucht uit het ventiel te komen... Ik heb er haakse (metalen) ventielen op zitten, kun je er zelf wat aan doen (vervangen), of is dat een zaak voor de bandenspecialist?
  3. JeFour

    Welke motorolie VFR800FI?

    Lampje is een oliedruk waarschuwings lampje, als de motor niet draait is er geen druk, maar dat is okay. Probelmatisch is als de motor draait en het lampje dan brandt...
  4. JeFour

    Topkoffer + rack Givi "VERKOCHT"

    @Henk VFR, een vraagprijs is verplicht, zie de "Te koop aangeboden"-regels hier
  5. JeFour

    Flapper + snorkel mod & pair valve

    Hier ook dezelfde ervaring, hij pakt beter op bij lage toerentallen. Ik zou de modificatie (weer) doen. Maar wat minstens net zo belangrijk is is het synchroniseren, daarover staat ook het e.e.a. hier op het forum.
  6. JeFour

    Afscheid

    Ook een erg leuke motor, gefeliciteerd! Hopelijk wel betrouwbaar, zo'n Kawa, ik heb er totaal geen beeld van. Maar dat je na twee van die incidenten met der VFR het vertrouwen wel een beetje verliest kan ik me voorstellen. Hopelijk blijf je bij onze club en rij je nog af en toe een keertje mee.
  7. Bedoel je met serie-regelaar eentje die de stroom onderbreekt als de spanning te hoog oploopt (in plaats van kort te sluiten zoals de "normale" regelaars)? Zo ja, dan verwacht ik juist nog meer problemen met je stator omdat bij het "afkappen" van de stroom dan hoge spanningspieken in de stator gaan optreden, en daar is de isolatie tussen de windingen van de stator niet op berekend...
  8. JeFour

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    Mijn ervaring met een kapotte Wax element is het omgekeerde, bij een koude motor krijg je dan juist geen verhoging van het toerental, de motor draait te langzaam en slaat (bijna) af. Dus bij een warme motor een te hoog toerental is m.i. geen Wax element issue.
  9. In ieder geval een ransomware-aanval, wat ze nou wel of niet betaald hebben is volgens mij onduidelijk. Hoe dan ook is het een gigantische operatie, alle computers moeten opnieuw opgezet worden, het liefst zelfs helemaal vervangen. Dus dat gaat nog even duren... https://tweakers.net/nieuws/170184/bronnen-bevestigen-wastedlocker-ransomware-en-vraag-om-losgeld-bij-garmin.html https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
  10. JeFour

    Ventilator laten draaien?

    Volgens mij heeft het niet veel nut om de ventilator te laaten draaien, alles wat hij doet is het water in de radiator afkoelen. De rest van het hete koelwater wordt niet afgekoeld omdat de waterpomp niet meer aan staat, er is dus geen circulatie meer. Dus ventilator aan of uit, de motor zelf koelt net zo snel af.
  11. Jaren geleden hielp bij mij perslucht in het sleutelgat (een vriendelijke garagehouder naast een zelftank-station)...
  12. JeFour

    koude motor en rest van cilinders en kleppen

    Dat klopt zeker, als de olietemperatuur te laag is blijft de VTEC uit, ookal kom je boven de 7000 toeren uit. Dus rustig warm draaien totdat de olietemperatuur boven de 70 graden is (en liefst nog iets langer) en dan pas het gas erop
  13. JeFour

    Vfr1200f model confusion. HELP!

    Dat "bouwjaar = jaar 1e tenaamstelling" was nieuw voor mij, ik ging er altijd van uit dat "bouwjaar = productiejaar" is ... Goed om te onthouden als ik ooit weer een auto/motor ga kopen. Die spraakverwarring / dat framing doen dealers natuurlijk met opzet, dat snap ik wel, maar eigenlijk zou dat niet moeten mogen...
  14. JeFour

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Met knipperende LED'jes ongetwijfeld niet, met permanent oplichtende LED'jes waarschijnlijk ook niet, maar dan wordt het waarschijnlijk wel gedoogd.
  15. JeFour

    Stator en olie

    Het kan ook een deels kapotte stator zijn (had ik ook een keer). Dan is een "tak" stuk en de andere doen het nog. Dan wordt wel energie opgewekt, maar te weinig om de accu op te laden. Ik had toen de situatie dat ik een externe accu nodig had om te starten (ANWB) en dat de motor dan met koplampen uit (stekkers eraf getrokken) wel gewoon wilde blijven draaien zodat ik naar huis kon komen...