Ga naar inhoud

JeFour

Motorator
  • Items

    1747
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

JeFour won de laatste dag op 5 november 2022

JeFour had de meest gelikete inhoud!

Over JeFour

  • Verjaardag 19-03-1965

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

2041 profielweergaven

JeFour's prestaties

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

401

Reputatie

  1. Is vrijwel zeker een accu aan het eind van zijn leven... Zijn capaciteit neemt af, en waarschijnlijk neemt ook zijn interne weerstand toe. Beides leidt ertoe dat bij het starten de spanning te ver inzakt, met het uitvallen van het display tot gevolg. Als de motor een keer loopt zorgt de generator met spanningsregelaar voor voldoende spanning, dus de zaak lijkt dan weer in orde. Zolang de motor draait heb je in principe de accu niet nodig. Voor de zekerheid de accuspanning tijdens het starten meten, deze zou volgend mij niet onder de 10 V mogen zakken.
  2. Dit keer zou het moeten lukken om te komen. Ik moet eigenlijk mijn remblokken achter vervangen, maar heb dat nog nooit gedaan. Kan iemand helpen? En wat moet ik meenemen (VTEC 2006)? Remblokken uiteraard, maakt het nog uit welke ik (online) bestel?
  3. Hoe kun je dat nou fatsoenlijk show-off'en , maar ik heb er vandaag nieuwe rubbers onder laten zetten.
  4. En er zijn net exact nu wat familieperikelen die voorrang moeten hebben Ik hoop dat ik rond een uur of twee nog even langs kan komen, maar dan zonder motor. En zoals het met dit soort onverwachte (familiegebeurtenissen) wel vaker is loopt het anders dan gedacht... Het wordt op een andere manier opgelost, en mijn hulp is niet meer nodig Ik kom zo (met de motor) richting sleuteldag 🎉
  5. Beter laat dan nooit: @Eric bedankt voor al het werk en de tijd de afgelopen jaren. Veel plezier nu als "gewoon lid" 😎
  6. @Ray ook van mij bedankt voor al het werk en de tijd die je in de club en de clubritten hebt gestopt 👍
  7. Van mij mag het blijven, het kleine jongetje in mij wordt wakker en vindt het leuk... 😅
  8. Bedankt 👍 Lucht lijkt uit de vulopening te komen, niet van naast het ventiel. Dan moet ik in eerste instantie op zoek gaan naar een ventielsleuteltje...
  9. Ik kijk vanmiddag naar mijn motorfiets, achterband heeft zichtbaar (!) te weinig luchtdruk. Nameten bevestigd: Druk in de achterband is 0,0 bar Dus de fiets op de middenbok gezet, ietswat lucht erin gepompt en op zoek gegaan naar beschadigingen van de achterband. Geen spijkers o.i.d. gevonden, alleen heel kleine sneetjes (max 3 mm), alle getest, geen lek gevonden. Dan toch maar op minder waarschijnlijke plekken gekeken, en jawel, er lijkt voelbaar lucht uit het ventiel te komen... Ik heb er haakse (metalen) ventielen op zitten, kun je er zelf wat aan doen (vervangen), of is dat een zaak voor de bandenspecialist?
  10. Lampje is een oliedruk waarschuwings lampje, als de motor niet draait is er geen druk, maar dat is okay. Probelmatisch is als de motor draait en het lampje dan brandt...
  11. Hier ook dezelfde ervaring, hij pakt beter op bij lage toerentallen. Ik zou de modificatie (weer) doen. Maar wat minstens net zo belangrijk is is het synchroniseren, daarover staat ook het e.e.a. hier op het forum.
  12. JeFour

    Afscheid

    Ook een erg leuke motor, gefeliciteerd! Hopelijk wel betrouwbaar, zo'n Kawa, ik heb er totaal geen beeld van. Maar dat je na twee van die incidenten met der VFR het vertrouwen wel een beetje verliest kan ik me voorstellen. Hopelijk blijf je bij onze club en rij je nog af en toe een keertje mee.
  13. Bedoel je met serie-regelaar eentje die de stroom onderbreekt als de spanning te hoog oploopt (in plaats van kort te sluiten zoals de "normale" regelaars)? Zo ja, dan verwacht ik juist nog meer problemen met je stator omdat bij het "afkappen" van de stroom dan hoge spanningspieken in de stator gaan optreden, en daar is de isolatie tussen de windingen van de stator niet op berekend...
  14. Mijn ervaring met een kapotte Wax element is het omgekeerde, bij een koude motor krijg je dan juist geen verhoging van het toerental, de motor draait te langzaam en slaat (bijna) af. Dus bij een warme motor een te hoog toerental is m.i. geen Wax element issue.
  15. In ieder geval een ransomware-aanval, wat ze nou wel of niet betaald hebben is volgens mij onduidelijk. Hoe dan ook is het een gigantische operatie, alle computers moeten opnieuw opgezet worden, het liefst zelfs helemaal vervangen. Dus dat gaat nog even duren... https://tweakers.net/nieuws/170184/bronnen-bevestigen-wastedlocker-ransomware-en-vraag-om-losgeld-bij-garmin.html https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...