Ga naar inhoud

Nijn

Forumlid
  • Items

    2347
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    49

Nijn won de laatste dag op 10 juli 2023

Nijn had de meest gelikete inhoud!

Over Nijn

  • Verjaardag 27-09-1972

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Vrouw
  • Locatie
    Eerbeek

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

3336 profielweergaven

Nijn's prestaties

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine
  • Collaborator

Recente badges

758

Reputatie

  1. 100.000 voor de VTEC in september 2020. Hiervan heb ik er zelf 87.390 kilometer met veel plezier opgezet / opgezeten totdat ik hem eind 2021 met 105.190 heb verkocht. Daarvoor had ik op mijn RC36-II 22.045 km gereden, wat mijn totaal aantal Honda kilometers brengt op 109.435 kilometer. Ik ben benieuwd of me dat met de Kawa ook zal gaan lukken... 🤔
  2. Na de verkoop van mijn VTEC overbodig geworden, misschien heeft iemand anders er wat aan: Paddock stand VFR800 VTEC 2002 - 2009 €50 + verzendkosten of (nog liever gezien het onhandige formaat 😀) ophalen Eerbeek - Teuge Ik heb ook nog wat andere spullen te koop, zie mijn andere topics (o.a. werkplaatshandboek, cruise control, handvatverwarming, topkoffer met beugel)
  3. Na de verkoop van mijn VTEC overbodig geworden, misschien heeft iemand anders er wat aan: Handvatverwarming VFR800 VTEC 2002 - 2009 Nieuw in doos, nieuwprijs was €45,00 €30 + verzendkosten of ophalen Eerbeek - Teuge Ik heb ook nog wat andere spullen te koop, zie mijn andere topics (o.a. werkplaatshandboek, paddockstand, cruisecontrol, topkoffer met beugel)
  4. Na de verkoop van mijn VTEC overbodig geworden, misschien heeft iemand anders er wat aan. PRO OILER NOZZLE VFR800 VTEC 2002 - 2009 (Engels) Nieuw gekocht voor €15,50, artikelnummer VFRnzl. (Ja, hoe verzinnen ze het 😄) €7,50 + verzendkosten (brievenbuspost) of ophalen Eerbeek - Teuge Ik heb ook nog wat andere spullen te koop, zie mijn andere topics (o.a. werkplaatshandboek, handvatverwarming, paddockstand, cruisecontrol, topkoffer met beugel)
  5. Na de verkoop van mijn VTEC overbodig geworden, misschien heeft iemand anders er wat aan: Werkplaatshandboek VFR800 VTEC 2002 - 2009 (Engels) Compleet, ziet er nog netjes uit €20 + verzendkosten of ophalen Eerbeek - Teuge Ik heb ook nog wat andere spullen te koop, zie mijn andere topics (o.a. handvatverwarming, paddockstand, cruisecontrol, topkoffer met beugel)
  6. Vanochtend rond half 10 een rode RC36 II in Klarenbeek richting het kanaal. Berijder droeg een zwart witte jas. Iemand van hier?
  7. Aan de rubberen ring zitten als ik het me goed herinner 2 uitstulpsels waar je aan kunt trekken. Zelf trok ik bij vervangen slechts een gedeelte van de rubberen ring los en klapte ik die om, zodat je deze na vervangen van de lamp er weer makkelijk vast kon zetten. Het is inderdaad wat gepriegel. Soms helpt het om het stuur juist helemaal links of rechts te draaien om wat meer ruimte te creëren.
  8. Inderdaad veel te weinig VFR's op de weg gezien met het mooie weer in Friesland gisteren maar nu snap ik het. ALV natuurlijk...
  9. Vanmiddag in de buurt van Damwald, een grote groep motoren met een rode fi vrij vooraan en een VFR1200 bijna achteraan. Iemand van hier?
  10. Ik heb de "oude" versie op de VTEC gebruikt (de 24-36 liter). Die is me prima bevallen. Ik gebruikte hem voor weekendjes en tripjes t.m. 5 dagen en hoefde de tas daarvoor niet eens te vergroten tot 36 liter. Eerder gebruikte ik de slipstream van SW Motech maar die was me net even te klein voor een weekendje weg (13 liter en dus niet te vergroten). Montage ging makkelijk doordat ik de beugels van de kofferset van de VTEC gebruikte om de riemen van de tas mee vast te zetten. Door de vorm van de onderkant blijft hij goed op het zadel zitten. Als ik al een nadeel moet noemen zullen het de riempjes zijn waarmee je de tas aan de VFR vastzet. Die aan de voorkant kan je eigenlijk niet goed naar voren toe aan de vfr bevestigen waardoor je ze naar de zijkant/achteren moet trekken. Hierdoor komt er op een verkeerde manier spanning op de stiksels te staan. Als je ze echter met wat beleid vastzet is dat geen probleem. Bij mij is de stof nooit gescheurd.
  11. Vanmiddag een rode crosstourer op de parkeerplaats bij Ten Kate. Iemand van hier?
  12. Nijn

    Afscheid

    De laatste buitenlandrit van 2021 had ik in oktober gepland, fijn nog even met een paar mederijders naar de Vogezen. We hadden er 5 dagen voor uitgetrokken, koffersets op de motoren, starten op maandagochtend in Maastricht en binnendoor rijdend van hotel naar hotel trekken. Het weer was prima, wel koud maarja, handvatverwarming is ideaal. Dus lekker warmtestandje 5 aangezet, de routes stonden op de Zumo, via de telefoon luisterde ik een Spotify muziekje in de helm en de ketting werd geruststellend gesmeerd door de Pro Oiler. Wat een heerlijk gevoel; iedereen is op maandagochtend aan het werk en wij rijden, ondersteund door een herfstzonnetje, heerlijk in de Vogezen rond. LIFE IS (MORE THAN) GOOD!!!! Toegegeven, op de Route de Cretes hebben we een paar keer 0 graden op het dashbord gezien maar op zich was het prima te doen, ingepakt als Michelinmannetjes hebben we de meeste toppen wel getrotseerd. Geen wielrenners, geen campers, super! Op woensdagochtend bleken de motoren vol met rijp te zitten, het had 's nachts flink gevroren. Dus de rijp van het zadel gepoetst en de VFR in het stralende zonnetje gezet. Na het ontbijt alles weer ingepakt, inclusief mijzelf en alles aan de VFR gehangen. Starten.... één kuchje en dat was het. Donders! LIFE WERD INEENS EEN BEETJE MINDER GOOD Klokje was gereset en ik wist het gelijk: accu en/of dynamo. Weg was dat gevoel van gelukzaligheid wat ik de afgelopen 2 dagen had gevoeld. We hebben de VFR met startkabels gestart en zijn naar de dichtsbijzijnde garage gereden om er een multimeter aan te hangen. Daar werd mijn vrees waarheid, de accu laadde niet bij, wéér de dynamo doorgebrand. Voor de tweede keer liet de VFR me in het buitenland in de steek, balen! SOMETIMES LIFE S*CKS!! Toen begon het vakantie-avontuur pas echt: ANWB gebeld (zij hebben me prima geholpen), reisverzekering gebeld (die konden niets voor me doen), VFR naar een garage waar ze alleen maar Frans spraken (Google translate heeft zijn nut bewezen), zij meenden dat het door de stroomvraag van alle apparatuur kwam. Geen vervoer naar het hotel, onderdelen die besteld moesten worden, en de volgende dag nog meer onderdelen die besteld moesten worden. Mark en Ietske van motorhotel Col du Bussang die me uiteindelijk 3 dagen onder hun hoede hebben genomen, in de laatste week dat zij nog eigenaar van het motorhotel waren. Uiteindelijk was zaterdag om 16:15 uur de VFR klaar. Mark heeft me bij de garage afgezet, ik ben op de motor gesprongen en aan één stuk door de 650 kilometer naar huis gereden. Zonder handvatverwarming omdat ik het risico niet wilde lopen om in mijn eentje in het donker ergens op een snelweg te komen te staan. Om 00:15 was ik thuis en besefte ik dat het tijd werd om afscheid te nemen van de VFR. Afgezien van de dynamo, die me in 2019 in Engeland ook al in de steek liet, heb ik er eigenlijk nooit problemen mee gehad. De teller van de VFR staat op ruim 105.000, waarvan ik er zelf sinds 2013 meer dan 87.000 km op heb gezet. Ik ben er op prachtige plekken mee geweest, de Dolomieten, Engeland, Frankrijk en talloze ritten in Duitsland en Nederland. Voor komend jaar stond Noorwegen voor ons samen op de planning, maar ik heb het niet meer aangedurfd. En dus ga ik komende vrijdag na 9 jaar de VFR uitzwaaien. Zijn opvolger is een Kawasaki Z1000SX geworden. De Kawa heeft niet zoveel karakter als de VFR, maar is één van de weinige motoren waar ik nog enigszins normaal op kan zitten met mijn beperkte lengte en heeft wat meer vermogen. Hopelijk wordt het snel voorjaar!
  13. Afgelopen dinsdag rond 17:45 uur kwam via de Zutphensestraat een zilvergrijze VTEC Apeldoorn binnen gereden. Bestuurder zwarte jas met een paar verticale strepen. Gisteren kwam ik waarschijnlijk dezelfde VFR en eigenaar tegen toen hij Apeldoorn uitreed rond 08:30 uur, nu op de Oost Veluweweg richting A50, afslag Apeldoorn Noord. Misschien iemand van hier?
  14. Ach, 40 km, 400 km. Scheelt maar één nulletje Zojuist wederom een VFR bij een vliegveld gespot, dit keer op het 'circuit' rond Teuge Airport om 20.00 uur. Jullie waren met zijn vieren, waaronder 2 KTM's (?)
  15. Vanochtend rond 10:00 uur een 800FI met, ik meende in de achteruitkijkspiegel te zien, niet-standaard kuipstickers op Eindhoven Airport, en op tv een rode RC36II op Twente Airport ter begeleiding van de marathon van Hamburg. Iemand van hier?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...