Ga naar inhoud

harrie

Lid VFROC
  • Items

    112
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

harrie won de laatste dag op 10 november 2023

harrie had de meest gelikete inhoud!

Over harrie

  • Verjaardag 19-08-1947

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    groningen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

1563 profielweergaven

harrie's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Dedicated
  • Week One Done

Recente badges

85

Reputatie

  1. 🤣Okee Knalselder, dank voor je reactie 😘: it's a deal mbt zadel. Ben eventueel ook geïnteresseerd in de bevestiging cq. houder van de navigatie, kan die op het originele balhoofd/stuur worden gemonteerd? Ik ben niet zo n grote liefhebber van digitale navigatie maar kan er inmiddels ook bijna niet meer onderuit. Je hoort verder van me via PB cq telefonisch,Gr. Harrie
  2. Hallo Knalselder , ik heb meer dan normale belangstelling voor je mooie zadel. Sterker nog ik wil 'm -zeer waarschijnlijk-wel kopen! En ophalen , vanuit Groningen...! (Binnen nu en drie weken). Ik betaal je de vraagprijs! Zou je'm eventueel voor me willen reserveren? Mn vrouw heeft vroeger in Breda gestudeerd, we gaan d'r een (nostalgisch) weekendje van maken en halen dan het zadel op. Nb. Je kunt onder "Even Voorstellen" bij Mama Africa m'n "Witte" zien met beschadigd zadel als je goed kijkt (pikkende kraaien hebben er gaten gemaakt..) Had het een beetje gerepareerd met ductape Heb trouwens zelf nooit last gehad van de gladheid van het zadel-m'n vrouw wel..voor zover ze achterop zat..) Ik hoor wel even van je , alvast dank.
  3. Ik vind topkoffers buitengewoon lelijk en aproportioneel. Ik bind altijd een tanktasje achterop, ook niet heel mooi maar een topkoffer... Verstoort fundamenteel de lijn van een motor (en trouwens ook de bestuurbaarheid) Wou dit toch even kwijt🤒
  4. Ik zou er helemaal niets op uit doen. Mijn 1200F maakt sowieso een wat ratelend geluid bij stationair. In t begin van mn carriere met 1200F ( jaar2011) -vlak na aankoop- een tikkend geluid, wat bij warm worden verdween. Omdat ik me er toen zorgen over maakte, de leverancier, Motorplaza in Groningen, met een horoscoop naar laten luisteren. Niets aan de hand zeiden ze. Nu, 12 jaar later, 40000km verder, paar goede onderhoudsbeurten, nog geen kleppenstellerij gehad-alleen controle- loopt de motor nog altijd als een zonnetje. Dus..... Nb. Ik rij niet heel erg veel ,soms hard maar meestal tamelijk rustig, langere en kortere afstanden. Het gaat hier dus over een 1200F uit 2010 , bereden door mij vanaf 2011. Conclusie misschien: Het concept 1200 V4 maakt wat herrie, vooral bij start en stilstand, later hoor je het niet meer omdat je gaat rijden. En nog wat later met meer toeren (en meer windgeruis) wordt het echt leuk : een V4concert!!
  5. Heb eveneens een witte VFR1200F uit 2010,verworven in 2011 met km.stand 5000 ,was demo uit Como Italië. Staat nu op 42000. Ieder jaar wel meer of minder km's gemaakt (waaronder afgelopen weekend VFRtocht vanuit Klarenbeek) Rij over 't algemeen redelijk rustig, kruisen met 130/150(in Duitsland) ,héél soms voor de kick even 200 aantikken als 't kan. De drie wintermaanden rij ik niet. De hele tijd alle tankbeurten -liters en kilometerstand- genoteerd. Later meestal 98 eerder meer 95, door elkaar, soms is er geen 98 En wat blijkt? De machine rijdt over ruim 12 jaren gemiddeld één op 16,13km . 2226,70 ltr voor 138 tankbeurten. (6,20 ltr per 100km) Je ziet ook dat 98 een iets grotere actieradius geeft. Géén Sabsteef géén PCommander gewoon origineel, af Italiaans demoadres voor zover ik weet. Heb ook geen powerdip gemerkt in al die jaren maar kan ook zijn dat ik daar niet gevoelig voor ben -met Ritselaar nog over gehad gisteren. Heb een keer een toertocht achter Ray Teeld gereden, dat was flink gassen maar ook toen niets gemerkt. Jouw verbruik is dus zeker aan de hoge kant. En hoe dat kan?? Je hebt een nog kleinere actieradius dan ik, het heeft mij wel eens spannende momenten opgeleverd maar t ging altijd goed,één keer 250 km gehaald.
  6. En is dat bovengenoemde AfricaTwinsysteem dan ook hetzelfde systeem als onze VFR1200F met z'n twee uitlatensysteem (patatzak) met klep? Vind het overigens wel een akseptabele (tweecilinder, dat wel..)motor en vooral ook een stuk lichter dan een 1200F.
  7. Geweldig tochtje ,links rijden , goed uitkijken ,prachtige ,holle, weggetjes, mooie natuur,beetje druk,maar goed voor het rijgevoel! Defensief rijden , anticiperen, door de bocht heenkijken, dan komt het goed! Nb.Ben net terug van England/Ierland , goede tocht gehad!
  8. En wat je vooral kwijt bent met zo'n NT is 2 (TWEE) cilinders, (Me dunkt, kun je daar nog mee aan komen?)
  9. Wat ik maar wil zeggen is dat die VFRuitlaat op de foto niet echt is en ook nog eens ,kennelijk, veel herrie maakt. Dan maar beter de authentieke "patatzakuitlaat" die ik inmiddels steeds meer ben gaan waarderen! En heel stil ,behalve wanneer de klep opengaat en er een uitlaat bijkomt, maar dan ben je allang op de grote weg.
  10. Alleen jammer van die lelijke (want niet genuine) uitlaat..!!
  11. Een rode VFR750 (RC36) bij het benzinestation aan de Europaweg Groningen, tegen drieen zaterdagmiddag . Was te voet en keek nadrukkelijk maar je was met andere dingen bezig, namelijk banden op spanning brengen.
  12. Okee ,dank voor de reactie! En dat we afdwalen? Lijkt me niet! Het gaat ergens over! Had me niet gerealiseerd dat het om een E-bike gaat. Dat is al een wake-up! Had het kunnen weten, maar ja.. En dat levert wel geheel nieuwe specifieke situaties op. Dat we t daarover hebben lijkt me weinig mis mee, hoewel (fossiele) V4's dan tot het verleden behoren.... Een aantal argumenten gaan overigens nog steeds op, maar sommige ook niet. Misschien moeten we een heel nieuw topic hebben over de in's en out's m.b.t. "E-perikelen". Op ieder wiel een E-motor of op de beide wielen? Of wachten op-Honda?- de eerste hybride Bike in navolging van Toyota Prius..? Klein V4tje met een elektro?.. Buitengewoon interessant ,en niet tegen te houden, (ben ik bang) En ben ook benieuwd naar je ervaringen! Succes! We horen het graag!
  13. Vind het een buitengewoon slechte, onhandige en vooral nodeloze voorziening. Als je je motor op/bij een helling parkeert kun je 'm altijd zo neerzetten dattie niet voor of achteruit rolt. Wel eens geskiet? Dan weet je hoe het werkt. Haaks op de loodlijn van de helling. En..een nieuwe remschijf is duur...
  14. Vind het , ruimschoots, een van de leukere die ik de afgelopen tijd heb gezien!
  15. Ach , dit kan nog net. T'gaat om de intentie. En die is wel okee . En trouwens-eerlijk gezegd-begrijp ik het niet eens echt..bedoel je dat zakje?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...