Ga naar inhoud

Ekl

Inactief
  • Items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ekl

  • Verjaardag 16-08-1969

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    omgeving Gorinchem

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Geel

Ekl's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Ekl

    Vtec bekijken

    Wat een schitterende motor! Gefeliciteerd. Gr, Erwin
  2. Thnx iedereen voor de reactie's. Probleem is me wel duidelijk en de oplossing ga ik aan werken. De pb's zijn ondertussen verstuurd. Gr, Erwin
  3. @ Vfrikus: ik heb de vorige bij een dealer vervangen. Het is een component met grotere koelribben als de orginele honda sr en was zeker niet goedkoop. Ik ben er niet in thuis en weet geen merk maar incl vervanging kwam deze sr op ca 190 E. @ Rosso: dat hoeft niet. Hij kan ook tijdens de laatste rit leeg getrokken zijn waardoor de accu weer een knauw heeft gekregen. Als de sr daarna, na het aanduwen, weer goed is gaan laden zou hij de boel kunnen overkoken. @ Dude: Ik snap dat er ook veel onderdelen zijn die goed functioneren maar helaas is de elektriek er niet 1 van. Voor mij betekend dat wel dat ik op stap en twijfel of ik mijn werk wel haal. Gebeurt er een keer wat is dat geen probleem maar het moet niet te vaak gebeuren want dat kan ik in mijn werk gewoon niet hebben. Vervangen is namelijk lastig. Het draagt dus niet echt bij aan een gevoel van plezier in het motor rijden en dat is wel wat ik verwacht. Ik zal me er in moeten gaan verdiepen en kijken wat ik kan en wil doen. Ik ben geen sleutelaar maar kan wel iets. Echter een geforceerde koeling bouwen of iets dergelijks..... Weet niet of ik dat goed geregeld krijg en of ik daar veel tijd aan wil besteden. Ik denk eigenlijk niet dat het de dynamo is maar laat deze wel controleren. Aan de hand van de metingen ga ik wel kijken wat ik ga doen. Kan een accu overigens ook gewoon slecht zijn? Of zijn er geen gevallen bekend van accu's die het heel snel begaven? Gr, Erwin
  4. Helaas. Gisteren stond ik weer met een lege accu. Ik was gewoon naar de zaak gereden. Niets bijzonders gemerkt maar 's middags was de accu leeg. Ik heb hem aangeduwd en hij is blijven lopen tot huis (ca 50 km) Daar was de accu niet bijgeladen en stond deze weer te fluiten van het overkoken. Deze accu was nog zo goed als nieuw. Misschien 500-1000 km mee gereden. Na het plaatsen van de nieuwe accu heb ik laadspanning gemeten. Deze leek eerder te laag dan te hoog. Iemand een idee? Toch alsnog de SR? Ik ga maar op zoek naar meet waarden want ik voel er weinig voor om zo door te gaan. VFR is een fijne motor maar electrische componenten zouden er niet op moeten zitten..... Ben nu het vertrouwen wel kwijt. Overweeg sterk om hem op te doeken. Gr, Erwin
  5. Ja dat denk ik ook en ik heb niet in warme toestand gemeten. Het zal best lukken zo denk ik. Thnx, Erwin
  6. VFRikus je had het bij het rechte eind. Accu overleden maar de sr lijkt nog in orde... Laad spanning eerder laag dan te hoog. In koude toestand ca 13,5 oplopend naar 14,0. De boel loopt weer dus ik ga maar weer lekker rijden komende week. Gr, Erwin
  7. Ok thnx. Ik wist niet waar het vandaan kwam. Zuur heb ik niet geroken of gezien. Om er nu zomaar met water te gaan spuiten? @ VfRikus: dat zou inderdaad ook kunnen. Kon niet helder meer denken vanmiddag. Schroef morgen de accu er wel even uit en dan zie ik wel. Gr, Erwin
  8. Vanmiddag ben ik bijna thuis. Nog even tanken zodat de motor weer klaar zou staan voor morgen. Ik doe mijn helm af hoor een pieptoon. Geen idee waarvandaan maar duidelijk wel van de VFR. Getankt en de piep was gestopt. Ik woon nog geen 400 mtr verderop dus gestart en naar huis. Ik zie dat de klok van tijd af sprong. Daarvoor hield hij keurig de tijd vast en was dus bang voor de elektriek. Nu heb ik nog geen 1500 km geleden de SR vervangen want hij stopte ermee op de linkerbaan a15...... Thuis gekomen de motor uit en het zadel eraf. SR was goed warm maar ik kon hem aanraken. De accu echter kookte zowat.. Klok weer goed gezet en gestart. Dat lukte niet. Een heel kleine poging van de startmotor om rond te komen maar helaas. Ik ga er nu maar vanuit dat de &*^** SR weer overleden is. En waarschijnlijk dus de accu om zeep heeft geholpen. Loop nu echt met de pest in mijn lijf. 2x in zo'n 8000 km helpt niet om lekker met vertrouwen op weg te gaan. Iemand een idee wat de piep geweest zou kunnen zijn. Gr, Erwin
  9. Dat klopt. Dat is ook wat ik bedoel. Wat de veroudering precies beïnvloed weet ik ook niet. Ik heb ooit wel de MTS elektro gedaan maar doe daar nu al 20 jaar niets meer mee. Maar een zekering is een mechanisch apparaatje en door trillingen, temperatuur etc kan de waarde waarbij een zekering doorbrand veranderen. Hierdoor kan hij te vroeg doorbranden maar zeker ook te laat. Dat is tenminste wat ik me kan herinneren. Overigens denk ik dat het in dit geval zeker geen kwaad kon omdat de boel weer functioneert met de originele waarde. Gr, Erwin
  10. Zekeringen verouderen. En dan kunnen ze doorbranden op een lagere stroom dan die waar ze voor gemaakt zijn. Als het een kortsluiting geweest is zou het overigens wel kwaad kunnen om een zwaardere zekering te plaatsen. Als het geen sluiting is geweest maakt het ook niets uit. Gr, Erwin
  11. Vrijdagochten ca 09.30 een blauwe 800 fi met Mammaloe, denk ik, achterop. Mammaloe met een hele grote tas op de rug. Ik zag jullie op de A15 net voorbij de tunnel Alblasserdam. Ik richting Ring zuid jullie door op de A16 richting de brug. Gr, Erwin
  12. Vandaag A29 richting Rotterdam een grijze V-tec met 1 zijkoffer. Gr, Erwin
  13. Vanmiddag (zondag) op de afslag A12 Nieuwegein. Een mooie rode 800 fi. Gr, Erwin
  14. Dat was waarschijnlijk weer ik. Dit keer onderweg terug. Reed er een yamaha 600 thundercat achter? Die reed mee in de slipstream Gr, Erwin
  15. Als het vanochtend was zou ik het geweest kunnen zijn. Ik rij er zo'n 3 keer per week mee naar kantoor op halfweg. Gisteren (maandag) was ik het zeker niet. Gr, Erwin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...