Jump to content

kriske

Forumlid
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral
About kriske
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sluiskil
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
541 profile views
 
  1. kriske

    Eerste probleem met de CT

    Ken ik het model niet maar zit toch geen servoklep in uitlaat die niet of gedeelte maar open gaat? Weet van een zx10r die dit probleem had
  2. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Ik denk dat ik hem laten draaien heb terwijl druppellader aangekoppeld was nadat ik de brandstoffilter had vervangen , ik ben het niet zeker maar is enig wat ik kan bedenken. Ik denk dat dit de oorzaak is. De laadspanning al gecontroleerd, max 13,9V .
  3. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Nieuwe cdi er in en machine draait weer als van ouds. Proef rit gedaan en houdt niet meer in als ik optrek van uit eerste . Blijkbaar moet cdi langzaam de geest beginnen geven zijn, maar toch blij dat ik weer met gerust hart kan rond rijden.
  4. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Deze avond bevestiging gehad van dealer dat cdi het begeven heeft , zoals ik al vermoedde.
  5. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    bedankt voor de info. Moto staat nu bij dealer. Moet iets zijn met ecu of hiss, draad breuk zou inderdaad kunnen. Raar is dat hij in voormiddag draaide en in namiddag niks meer, start motor gaat rond meer geen benzine pomp.
  6. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    ik heb enkel de fuel cut relais overbrugd om te kijken of de pomp voldoende debiet gaf. Ik tank bij Esso. Moto staat nu bij honda dealer, hij snapt het niet dat er geen fout melding komt en pomp slaat niet aan. Is afwachten nu tot ze tijd hebben om er eens naar te kijken
  7. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    ik hier rij altijd met 98 of 102. Maar kon op reis in een bepaald land enkel 95 E10 en 98E10 rijden. Zit nu voor tweemaal forté in. Dit doe ik normaal jaarlijks zowel met mijn motoren als auto. Bougies zitten er 8000km in. Vandaag met twee, nog eens alles gecontroleerd. Aan de pair solide vale/one way valve zaten twee darmpjes geknikt, deze vervangen. Maar geen resultaat. De 3 relais uitgebouwd en getest aan externe batterij, trekken aan en laten door. Ik vermoed dat probleem in ECU zit.
  8. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Andere relais is besteld. Heb nochtans relais getest, deze trekt aan en heeft dan door. Maar wil het kunnen uitsluiten Wat ik nergens terug vind in in het wphb is iets in verband met HISS. Zou dit misschien de reden kunnen zijn dat hij geblokkeerd is? Motor heeft een maand of 6 stilgestaan en had gevoel dat moto slecht optrok. Had het gevoel dat ik soms in tweede vertrok ipv in eerst, moest extra gas geven om van mijn plaats te komen. Met forte begon het te beteren. Toch maar besloten om benzine filter te vervangen. Want na de reis vorig jaar door Turkije, Bosnie, Bulgarije, Servie, Kroatie, Hongarije enz, heb ik een beetje van alle soorten benzine getankt. Was daar na begonnen.
  9. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Ik had de jump wire geplaatst om te checken of de pomp voldoende debiet gaf nadat ik de benzinefilter had vervangen. Staat zo in wphb 5-57/58
  10. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Als ik de jump wire plaats waar de fuelcut relais zit en ik koppel de retour leiding naar de tank af. Als ik dan de contact sleutel omdraai , dan kan ik met de de dodemansknop de pomp starten en stoppen. Ik denk dus dat ik hem niet omzeil, of zie ik het verkeerd? Alvast bedankt om mee te denken.
  11. kriske

    vfr800 2001 wil niet meer starten

    Knop werkt want als ik jumpwire plaats aan fuelcut relais en knop bedien dan gaat de pomp wel. Maar als alles normaal aan gesloten is niet dus
  12. Hoi, Ik had laatste tijd een probleem met mijn vfr800i model 2000/2001. Soms had ik het gevoel als ik vertrok dat ik precies in tweede versnelling vertrok ipv in 1ste. Forté in tank gedaan en werd beter maar nog niet 100% Dan maar besloten om brandstoffilter te vervangen omdat de pomp 110cc gaf ipv 150cc in 10sec, dit getest volgens wphb. Door fuel cut relais met jump wire. Motor paar keer gestart en stationair laten draaien. Wil ik deze namiddag motor start maar fuelpomp gaat niet rond, krijgt geen spanning ook. Start motor gaat wel rond. Ik krijg geen foutmelding( blinks) De zekeringen in kastje gemeten, de 2 van 30A aan zekeringkast en startrelais ook, alles ok. Als ik het contact op zet gaat alles normaal branden. De rode schakelaar ook door gemeten,deze werkt ook. De fuelcut relais, engine stoprelais en omval sensor gecontroleerd en door gemeten. Die zijn goed. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? groeten kris en alvast bedankt om te helpen mee denken.
  13. kriske

    Starter valves synchroniseren

    Verschil in afstellingen zou te maken hebben met verschil in lengte van inlaatkanalen/kelken en positie van kelken t.o.v. inlaat in airbox.
  14. kriske

    Rubberdopjes van de synchronisatie adapters

    een rubberen slang en een boutje er in.
  15. kriske

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 4

    Zo ging ik eind juni ,begin juli daar rond. Spijtig nog niet het genoegen gehad om daar eens een rondje met VfR te rijden