Jump to content

Bartho

Forumlid
  • Content Count

    317
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

49 Excellent
About Bartho
 
 
  • Rank
    Ervaren rijder
  • Birthday 11/07/1956
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Gooik
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Titanium Blade
 
Recent Profile Visitors
 
 

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

 
  1. Volg dit topic omdat ik zinnes ben mijn batterij in mijn VFR1200X (2017)te vervangen. Mijn oog was gevallen op een noco lithium. Ik had ergens gelezen dat de lithium batterijen moeten uitgerust zijn met een management systeem. Dit heb ik gelezen tijdens het zoeken naar type batterij. Ik zou onderstaande willen aankopen , iemand ervaring mee? https://www.carmo.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=4318_1083_4764_6452&products_id=3133
  2. Bartho

    Nieuwe Honda sporttourer

    Dit op de Belgische site https://www.fl.honda.be/motorcycles/range/touring/nt1100/overview.html Of het voldoende is voor U weet ik niet.
  3. Bartho

    Nieuwe Honda sporttourer

    Nu yamaha nog met een 4 cyl in lijn crossplane om FJR te vervangen en deze zal dan veel V4 fans lokken.
  4. Ben op zoek naar een origineel zadel crosstourer op normale hoogte. Mag eventueel namaak zijn bagster of zo.
  5. Diegenen die buiten de XT nog een zumo bezitten kunnen wel de kaarten op hun computer zetten. Ik heb nog een zumo 396 en via expres kan je de kaarten zowel op de zumo als op de computer zetten. Of eventueel de buur zijn 3xx zumo gebruiken.
  6. Bartho

    Webshops UK

    dit wordt door DHL in Belgie gehanteerd. Ik veronderstel dat dit de wetgeving is en door iedereen wordt toegepast. Het komt er ook op aan in de UK zonder BTW aan te kopen. Mat bestemd voor uitvoer. Er is ook een invoer calculator. Er zal ook iets dergelijk bestaan voor nederland. https://www.dhlexpress.be/nl/verzenden-en-ontvangen/importeren-bereken-invoerkosten/
  7. Bartho

    Ervaringen VFR1200X

    Lijkt mij een aanvaardbare uitleg. @AFS Motorparts ja ik weet niet precies wat ik de dag ervoor allemaal nog heb gedaan. Misschien heb ik toch eens gestart. Ik weet het niet meer. Meestal na wasbeurt start ik de motor eens maar soms bij gebrek aan tijd??? Misschien niet lang genoeg laten draaien. Een punt om in de toekomst in het oog te houden.
  8. Bartho

    Ervaringen VFR1200X

    Zaterdag had ik een fenomeen dat mij ook eens overkomen is met mijn VFR1200F. Middag wou ik een toerke gaan bollen zet de motor buiten wil starten maar start niet. Contact aan motor draait maar slaat niet aan. Dacht aan batterij laag maar dit was niet het geval. Ik leg een tweed batterij aan (die ik altijd in de garage heb staan) om eens door te starten en de moto batterij een beetje te ontlasten. Ik start met het gas full open en een aantal seconden later slaat hij aan. Maar enorm veel rook en een benzine geur van jewelste. Dus de verschijnselen van een verzopen motor. Nu had ik de motor de dag ervoor gekuist en heb ik misschien aan het gas enkele keren bewogen maar mijn sleutel zit niet op het contact. Zelfde verschijnsel eens gehad met mijn F enkele jaren geleden. Na de start geen problemen meer gehad de motor reed goed en geen start problemen meer gehad. Zou het kunnen met contact OFF dat als je het gas draait er toch benzine ingespoten wordt . Het zou mij verwonderen want het is toch ride by wire. Maar ik weet het niet. Ik ga de test niet meer nabootsen maar misschien heeft hier iemand het al meegemaakt.
  9. Bartho

    Aankoop VFR1200F advies

    Volgens mij komt het duurste onderhoud op 48000 Km. Normaal kleppen nakijken maar ook bougies en luchtfilter vervangen.
  10. Bartho

    Overhauling Crosstourer edition

    Ja Nissin waarschijnlijk origineel. Maar de originele kosten bij Honda 60 € per set. De Nissin betaal ik 32 € per set. Of ze identiek zijn weet ik niet. De Nissins zijn verkrijgbaar in semi Metalic en Metallic. Welke origineel door H onda geplaatst worden weet ik niet.
  11. Bartho

    Overhauling Crosstourer edition

    Met mijn "F" had ik 95000 Km met originele rotors maar altijd OEM remblokken gebruikt. Misschien toch een betere combinatie . Heb nu op de "X" nissin blokken gezet. Ik kan niet vergelijken met de OEM blokken heb de bike gekocht met 44000 Km en remblokken ware versleten. Direct vervangen door nissin 2P308NS semi metal.
  12. Bartho

    Overhauling Crosstourer edition

    Welke remblokken heb je doorgaans gebruikt? en hoeveel km heeft de motor nu?
  13. Bartho

    NGK OF DENSO

    Vandaag bougies vervangen en wat blijkt er zaten Denso origineel in. Heb nu de ngk gezet. Ongeveer 1 1/2 uur werk gehad. was bij mijn crf1000 meer werk.
  14. Bartho

    NGK OF DENSO

    Ik wou oa ook te weten komen opdat Honda Denso origineel plaatste. Ik heb het nog niet tegengekomen in al mijn honda's dat ik in bezit heb en had.
  15. Bartho

    NGK OF DENSO

    Ja beiden worden vermeldt in het onderhoudsboekje, dus daar sla je de bal mis. De vraag verandert niet. Het gesprek verandert een beetje van richting. Daar dient toch het forum voor?