Ga naar inhoud

Peter1977

Forumlid
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Peter1977

  • Verjaardag 20-12-1977

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Huissen
  • Interesses
    Motoren, auto's, snooker en wielrennen.
    Voorkeur: de dikke banden!

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

387 profielweergaven

Peter1977's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

7

Reputatie

  1. En ja hoor. Ook de mijne opgehaald bij Johan. Ik was er al eens eerder geweest voor wat kleine zaken, waaronder een 12V aansluiting en wat MODS. Maar dit keer voor de volle beurt incl. een conisch balhoofdlager em afstelling voor- en achtervering. Daar stond 'ie, volledig gepoetst klaar in de verwarmde garage. Zelfs wat kleine schroefjes en beugeltjes vervangen en kabels mooi weggewerkt. Helaas moest ik er weer mee terug over de A50 door de hagel. Het eerste stukje even binnendoor naar Epe. Wat een verschil. Bij drempels merk je het al. Een veel betere voorvering en achterdemping. En wat stuurt 'ie lekker licht. Binnenkort (lees: in de lente) eens goed mee rijden, als alles mooi droog is. Nu staat hij weer droog op de bok in mijn eigen garage aan de druppellader, klaar voor het voorjaar. Dank je wel Johan! En tot de volgende keer. Hieronder een kleine impressie. Gr. Peter. [/url]
  2. Vanmiddag: een rode V-Tec op de A50, richting Zwolle. Op naar Johan voor een serieuze beurt!
  3. Leuk om te lezen! Mijn VFR gaat donderdag naar Johan. Grote beurt incl. vork en nieuw balhoofdlager. Kan niet wachten (op de lente)!
  4. Ben vooral benieuwd naar het conisch balhoofdlager. Mijn standaardlager is nog ok, maar laat hem meteen aanpassen. Vork ligt toch los. Con. lager de moeite waard? Peter.
  5. Ziet er goed uit hoor! En hoe rijdt 'ie na de Johanbehandeling? De mijne mag 30jan.
  6. Ik stel de vraag toch maar eens op de juiste plek. Na bijna 8 jaar heen en weer te hebben gereden (in mijn auto) van Leeuwarden naar Zwolle (mijn toenmalige woonplaats) en weer terug kwam ik de laatste jaren bijna dagelijks iemand tegen. Je reed 's morgens vanuit Leeuwarden de A32 af richting Heerenveen. Ik reed toen (bijna) Leeuwarden binnen. Je hebt een grijze Vtec (model va. 2002) en wat mij altijd opviel was dat je een xenon-set gemonteerd had. Ik steeds mijn linker wijsvinger de lucht in, maar geen reactie . Ben toch wel benieuwd welke forens iedere werkdag door weer en wind de motor op stapte.
  7. Na meerdere bezoekjes bij Johan (wat kleine mods en kopjes koffie) nu de knoop doorgehakt. Geen Crossrunner, maar een grote beurt bij Johan voor mijn Vtec! Na alle verhalen en foto's hier op het forum toch echt wel overtuigd van de meerwaarde. Normaal gesproken alleen olie en olie-filter en wat verder noodzakelijk is bij de dealer. Maar nu gaat 'ie dan toch echt verwend worden. Alles afstellen, conisch balhoofdlager, vork uit elkaar.... We kunnen niet wachten! Tot januari Johan!
  8. Vandaag eens op een Crosrunner gereden. Ik moet zeggen, dat rijdt heerlijk. Het was er eentje uit 2011. Het Vtec-gevoel is iets minder aanwezig, wat meer fijngeslepen misschien. De echte duw is minder explosief dan mijn Vtec uit 2003. Dat heeft voor- en nadelen. Maar dat is het blok. De zithouding is erg lekker, wat meer rechtop en ook de handelbaarheid viel mij niet tegen. Een erg prettige fiets. Iets lekkerder rustig te berijden dan mijn VFR. Maar die heeft wat TLC nodig van Johan . Eind van de dag dan ook maar meteen een CBF1000F uit 2010 gereden. Ik wilde het toch ervaren. Ik was benieuwd naar de CR en de VFR1000F. Veel over gelezen op internet, maar zelf rijden is het leukste! Tja, wat een zalige fiets is dat ook zeg. 4 Cilinders in lijn. Dat snort wel lekker. En dan die power. Of je laat hem in zijn 2... Maar zelfs in de 6 pakt 'ie alles. Dat is toch wel een erg lekker gevoel. Het is echter allemaal wat saai. Ook zat ik meer in de wind dan op de CR. Een CBF in het zwart en een andere demper zou het aanzicht al goed doen. Wordt hij wat stoerder van. Maar een erg lekkere fiets en erg makkelijk te rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar de CR. Mooier blok met veel meer karakter. De fiets zelf is stoerder en ik zit er lekkerder op. Het is alleen zo dat het 2015 model mooier is (vind ik) en mijn Vtec nog niet weg gaat . Die is in januari aan de beurt bij Johan en dan gaat 'ie lekker het voorjaar in! Ik hoef nog even niets anders. Misschien in 2019, een 4 jaar oude Crossrunner???
  9. Ik ga morgen op een Crossrunner (2011) rijden en op een (even benieuwd) naar een CBF1000F uit 2012. Ruitje op de CR is inderdaad niet verstelbaar. Op de CBF wel, maar goed, daar koop je de motor niet voor. Ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen t.o.v. mijn Vtec.
  10. Mijn interesse gaat ook al enige tijd uit naar een Crossrunner (eerste type). @Peekster, je zegt dat je 1.93 bent. Heb jij voldoende aan het standaard ruitje? Ik ga binnenkort op een CR rijden. Ben erg benieuwd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...