Jump to content

Jan.M

Forumlid
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent
About Jan.M
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
  • Birthday 05/15/1958
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Maasbracht
  • Interesses
    GTS 1000
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Groen
 
Recent Profile Visitors
 
 
675 profile views
 
  1. Jan.M

    YAMAHA GTS 1000

    Hallo, Ik doe stoppen met motorrijden en mijn motor Yamaha GTS 1000 staat te koop op. mvg. Jan. M https://m.facebook.com/groups/gebruiktemotorentekoop/permalink/3239976182911819/
  2. Jan.M

    Wordt je niet blij van [emoji853]

    Athome, dit is precies wat ik bedoel zo rij ik ook altijd beter kan ik het niet verwoorden, die berg en bochten training zie ik wel het nut van in maar die wordt ook op locatie gegeven. groetjes Jan
  3. Jan.M

    Wordt je niet blij van [emoji853]

    Hallo, Als je wordt aangereden in een ongeval kun je hier niets aan doen, maar hier gebeuren veel van die eenzijdige ongelukken, heb er al verschillende zelf gezien, dan wordt ik ingehaald ze maken een verkeerde inschatting van de weg, rijden te hard vliegen uit de bocht tegen de rotswand of vangrail dan heb je geen reserves meer over. gr Jan
  4. Jan.M

    Wordt je niet blij van [emoji853]

    Hallo, Wat ik ook misleidend vind zijn allemaal die circuittrainingen, de mensen willen dan op de openbare weg zo rond scheuren. Hier kun je je nog iets permitteren maar in de bergen lig je bij de eerste de beste bocht eruit daar moet je gewend zijn om te rijden met onoverzichtelijke korte haarspeldbochten, door daar te rijden bouw je ook een heel andere rijervaring op ik rij al 40 jaar in de Eifel rond. groetjes Jan
  5. Jan.M

    doorwaaibroek of Jeans

    Hallo, rij nu enkele jaren met leren combi bevalt goed ook met 30 graden in de eifel, maar zweten en kou lijden hoort nu een maal bij motorrijden. gr Jan
  6. Jan.M

    GOEDKOPEN ONDERDELEN.

    Hallo wat maakt de kwaliteit nu uit hele motor is al opgebouwd met chinese rommel. gr Jan
  7. Toen ik de vfr had ook enkele keren hier problemen mee gehad binnen werk eruitgehaald draadjes aan elkaar gesoldeerd nooit meer problemen. schakelaar heb je toch niet nodig. gr Jan
  8. Jan.M

    Ervaringen VFR1200X

    Hallo Ik denk dat ik wel beter ben dan een computer want deze dingen zijn net niet te vertrouwen kijk maar eens hoeveel elektronische apparatuur wordt weggegooid omdat het niet meer functioneert. zo 'n elektronica zit ook in jouw motorfiets wat ook op een gegeven moment niets meer doet. hoe meer elektronica ergens inzit hoe meer problemen zich op een gegeven moment voordoen. gr Jan
  9. Jan.M

    Ervaringen VFR1200X

    Hallo, Het laatste woonwerk was tot 3 jaar geleden iedere dag 100 km met fz1 abs (150 pk) abs blijf ik geen voorstander van, als ik moet remmen bij nat wegdek blijf ik van de voorrem af schuift het voor wiel ook niet weg en doe alleen met achterrem remmen als dit zohard is dat hij uitbreekt vang ik dit met tegen sturen op dit kan ook in een paniek situatie en dan voor het object links of rechts uitwijken. iedereen rijdt op een motor wat bij de persoon past voormij zijn de motoren met poespas en koffers kermisauto, er moet gewoon zo weinig mogelijk aanzitten. Wat is er mis mee dat je moet werken om te rijden we hoeven toch geen snelle rondes en binnen 3 sec 0 tot honderd. gr Jan
  10. Jan.M

    Ervaringen VFR1200X

    Hallo ik doe toch eens een uitleg over motorverleden ben begonnen met cbx 1000, fj 1200, vf 1000, rf 900, fz1 gt met abs, vfr 800, gts 1000, met deze motoren heb ik 4 x klok rond gereden ook woonwerk met sneeuw op de weg, heb nooit aanrijding, schuiver of motor om laten kiepen. ook lees ik vaak dat die randen eraf gereden moeten worden maar daar heb je toch niets aan is alleen dat andere mensen kunnen zien hoe plat je door de bocht gaat en dan maak je een schuiver en dan krijgt wegdek de schuld , als ik die eraf zou willen kan hierop de rotonde heb ook 10 jaar motorcross gedaan (500 cc tweetakt) heb ik geen strak asfalt voor nodig, motor met abs worden toch ,dweilen, genoemd, jij bepaalt zelf wanneer geremd wordt en als dit te laat is kom je met abs ook niet meer stop.. motorrijden is een lichamelijke inspanning als je hier voor sport heb je de poespas niet nodig, kan zo de hele dag motorrijden heb nergens last van en als ik thuis ben merk ik na een half uur nog niet meer dat ik gereden heb zonder enig hulpmiddel en ik ben inmiddels 59 jaar. en de concentratie is 100 % op de weg . gr Jan
  11. Jan.M

    Ervaringen VFR1200X

    Hallo Ik las een paar berichten terug dat de mensen toch wel voorstander zijn van elektronische snufjes dan is het motorrijden toch meer een computer spelletje, ik hoef helemaal geen elektroniche poespas op mijn motor, wat is er mis met ouderwets rijden. gr Jan
  12. Jan.M

    dB killer in de Motad?

    Hallo Ik heb zelf al een keer db killer rondom vastgelast dicht goed af en zit gelijk vast het is tochde bedoeling dat hij er niet meer uit hoeft. gr Jan
  13. Hallo Ray, Ik zag dat je om 8.00 wilde vertrekken kom je dan bij mij langs zorg ik dat ik klaarsta. Groetjes Jan
  14. Hallo Bert, Kun je mij ook op de lijst zetten was vorige keren goed bevallen. Als er nog meer mensen mee willen rijden vanuit echte zuiden kunnen we dat ook doen vanuit mijn huis adres Stevensweerterweg 37 6051 GP Maasbracht Ray moet wel nog aangeven hoe laat hij wilde vertrekken woont bij mij om de hoek. groetjes Jan
  15. Hallo, noteer mijn naam ook maar op de lijst ben vorig jaar voor 1e keer geweest en de gehele dag is zeker voor herhaling vatbaar dus nog een extra oproepje voor de zuiderlingen( limburgers) groeten Jan