Ga naar inhoud

gerjan

Forumlid
  • Items

    162
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over gerjan

  • Verjaardag 13-12-1976

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Oosterwolde
  • Interesses
    Toeren, VFR, Computers,

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

929 profielweergaven

gerjan's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

29

Reputatie

  1. Na dit Forum over het onderhoud van diverse VFR 's een te hebben doorgenomen, was er eigenlijk geen twijfel meer mogelijk. een Vakkundiger en ervarener VFR Technicus is er volgens mij niet. Vorige week mijn VFR bij Johan gebracht voor onderhoud en een Lekkende Voorvork kering. Met Johan de opties voor onderhoud en de geschiedenis van de VFR doorgenomen en afgestemd, en Johan ging ermee aan de slag! Elke avond kreeg ik foto 's binnen zodat ik de Vorderingen kon zien, het was mooi om zo de werkzaamheden zo te kunnen volgen. Op Vrijdagavond heb ik de VFR bij Johan weer opgehaald, Op het moment van binnenkomst in zijn garage stond de vers gezette koffie klaar! Ik heb voluit uitleg over de werkzaamheden gehad, en Johan gaf nog diverse tips over de VFR en het onderhoud daarvan. Na dat we de vering hebben afgesteld ben ik weer op een heerlijk rijdende VFR huiswaarts gekeerd. Johan, nogmaals Hartelijk bedankt voor het onderhoud en de goede zorgen! Hieronder uiteraard nog wat Foto 's van de werkzaamheden en uiteraard het eind Resultaat!
  2. Klink goed, wat is het verschil tussen de Guhl en de Sabsteef Flash? Fans bedoel je de fans van de radiator mee neem ik aan?
  3. gerjan

    Hommeles bij Honda

    Nog Honda Model nieuws de laatste tijd?
  4. De huidige Core i3 (eind 2017) is maar 400% sneller als die van 2013. bijna elk jaar een verdubbeling qua snelheid bijna geen onwikkeling? http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i3-2375M-vs-Intel-Core-i3-8350K/m5058vs3935
  5. Niet voor alle "Praktische problemen" is zomaar een "Theoretisch antwoord" Als ervaren monteur "weet" je soms van een probleem waar de Theorie even geen antwoord op heeft..... Ik herinner mij nog een "vage" storing bij V6 TDI blokken (bepaald automerk) waar niet een pasklaar antwoord op was. Klacht: van 0 tot ongeveer 120 Km per uur vol vermogen, daarna direct fors afnemend vermogen. Wie het weet mag het zeggen (tip mechanische storing)
  6. Update ging goed, ik kan ook gewoon voor "Alleen op computer" installeren kiezen. (Garmin moet dan wel aangesloten zitten)
  7. Zo te zien heeft ie wel érg vochtig gestaan. Zou inderdaad z.s.m. vloeistoffen en filters vervangen. Ook even het luchtfilter nakijken, die kan als ie echt vochtig is raar verkreukelen. Trouwens, op contact zetten om een mechanisch aangedreven oliepomp aan te laten slaan Waarschijnlijk bedoel je de benzinepomp.
  8. De meeste oliefilters zitten horizontaal (sommige zelfs op de kop) gemonteerd, en lopen grotendeels leeg als de motor een poosje niet draait. daarom ook niet direct een dot gas geven tijdens het starten (ook niet bij warme start) pas na een paar seconden heb je volledige oliedruk.
  9. een goede oliepomp heeft het filter in luttele seconden gevuld, je hebt hooguit iets sneller oliedruk bij je lagers bij de eerste start na het vervangen van het filter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...