Ga naar inhoud

Bassie

Forumlid
  • Items

    627
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Bassie won de laatste dag op 14 januari 2015

Bassie had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Belgie

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

1122 profielweergaven

Bassie's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

113

Reputatie

  1. Dag Marcel, Als je er echt niet uitkomt wil ik je wel helpen door hem te bellen en eventueel je brief te veranderen in mijn beste Engels. Het is mijn 2e taal en ik spreek het zo goed als perfect, volgens een Engelse vriend van me dan toch 🙂 Je brief vertalen met een vertaalsite raad ik je af, want er komt dikwijls heel krom Engels uit en zeker al geen technisch Engels want dat is een vak apart. Om je een voorbeeld te geven van Google Translate: Dat is dus fout. Veel mensen vertalen het ook fout als Rounds-Per-Minute (dat is bv munitie dat verschoten wordt) omdat het in het Nederlands Toeren-per-minuut is, alweer fout 🙂 RPM staat voor Revolutions-Per-Minute wat vertaald moet worden als Omwentelingen(revoluties)-per-minuut Dit om even aan te geven wat er met vertaalsites fout gaat, best niet doen. Type je nu dat laatste in, dan vertaald Google het wel goed 🙂
  2. Dag Marcel, Dit is al een heel oud topic. Bel Don gewoon op, je komt er wel uit met hem en je hoeft echt geen perfect Engels te spreken. Ik ben terug op de VFR800Fi gaan rijden en dat is al dik een jaar weer zo. De standaard mapping van Don is overigens al zo goed dat een speciale mapping van een powercommander niet veel gaat verbeteren, maar je kan het altijd doen, ik heb het toen niet gedaan.
  3. Bassie

    Helaas aangereden

    Zo hebben ze in Nederland eens een test gedaan met dag-rij-verlichting en de conclusie was dat je op grotere afstand gezien werd. Ja leuk, maar ze waren aan het focussen op zichtbaarheid van een bekend object dat nadert. Mij is het overkomen dat ik door die dag-rij-verlichting een complete auto over het hoofd heb gezien, door het witte licht verdween die compleet in de achtergrond. Je schrikt je rot als het je overkomt, toch zie ik veel motards met grootlicht of hoog-afgestelde-lampen rijden, ze denken dan dat het beter opvalt, niks is minder waar. Laat mij maar goed afgestelde gele lampen rijden en fluo-vestjes....ik zie steeds auto's op het laatste moment schrikken. Ook in de winter want in mijn Mercedes rij ik ook met geel, het werkt, en daar kom je achter als je het gebruikt.
  4. Eerste keer dat ik hiervan hoor, maar voor alles moet een eerste keer zijn. Vroeger was de gewoonte dat bij verzuipen je gewoon even 5 minuten wacht en dan nog eens start, normaal doet die het dan weer. Zo werkt het althans nog steeds op de oude BMW F650 van de dochter.
  5. Dat weet ik, ik gebruik zelf ook diverse VPS-servers. Maar de laatste downtime kan ik me eigenlijk niet herinneren, crashen nooit, na ja zelden. Zit zelf bij deze mannen: https://www.cinfu.com/ Die zijn spotgoedkoop en hun Franse servers zijn supersnel. Het enige dat je niet kan wijzigen (en terecht) is de kernel die ze je aanbieden in de distro die je wenst. Kost echt helemaal geen pukkel en de service is geweldig. Misschien iets om te onthouden als je nog vaker plat ligt. Zie zelf: Last login: Sat Dec 8 20:34:17 2018 from xx.xxx.xx.xx root@vps2:~# uptime 18:09:24 up 466 days, 49 min, 1 user, load average: 0,16, 0,11, 0,03 root@vps2:~#
  6. Het enige wat ik kan vinden is dit: Op deze website: http://www.simonevans.co.uk/v-four/vfr800vtec.htm
  7. Er gaan nog heel veel motoren verdwijnen want motorfabrikanten hadden uitstel tot en met 2016 om aan de nieuwe Euro-norm te voldoen en mochten daarna nog 1 jaar stockverkoop (2017) doen tot max 10% van de productie aantallen. Dus konden ze de 1200F blijven verkopen.....tot nu. De CO2 eisen die vanaf nu gelden zijn ronduit belachelijk, de reductie is meer dan 50%, hoe ga je daar nog een motor op kunnen bouwen want ook de testmethode is gewijzigd, ze meten nu in praktijk en niet meer in het lab. Ook bij auto's ga je nu vreemde zaken zien gebeuren. Het stomme is dat er geen alternatief is....dit is al heel lang bekend.... Lees zelf: https://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/euro4-en-de-gevolgen/ Zal niet veel overblijven want het zal niet meer lonen voor de fabrikanten nog tijd in Europa te steken.
  8. Een Linux server reboot niet spontaan, nooit eerder meegemaakt.
  9. Even in de shop gegeven maar volgens mij verwerken die goud in hun producten....
  10. Marreke had er ook een toen haar rug nog problemen gaf, heb er zelf ook mee gereden. Leuk voor korte afstanden maar niet om even naar Oostenrijk te knallen 🙂 Zie: Toch leuk die oude machientjes 🙂
  11. Moet je toch eens in België komen, scooters zie je hier alom. Helemaal de 125cc's omdat je naast je B-rijbewijs met 4 uur rijles op een scooter mag rondrijden. Heel veel maken daar gebruik van.
  12. Een elektrische scooter is wel iets anders dan een elektrische motorfiets, als je enkel de stad rondrijd heb je niet veel stroom nodig. En ja China zet daar op in in de steden, maar op het platteland ben je er niks mee. Dat daargelaten, een brommertje van 1000 euro in die landen is wel iets anders dan een motor van 10000 euro hier, de winst ligt ook wel een beetje anders. Tel daarbij dat Europa belachelijke eisen legt op motoren waar je gewoon niet meer aan kan voldoen, zie gewoon de belachelijke computer van de VFR1200F of Vtec, kost veel maar is duur en een ramp voor de berijder. Het verbruik is ook enorm door die eisen. Dit is reeds door veel journalisten aangetoond waaronder Top-Gear, de huidige "eco" auto's verbruiken beduidend meer brandstof voor minder prestaties, je maakt mij niet wijs dat dan de uitstoot minder is. Mijn hoop is gevestigd op de nieuwe normering, waar reële uitstoot gemeten MOET worden ipv labo metingen die op niks trekken. Hopelijk kan Honda dan weer mooie fietsen gaan maken voor Europa, alsook de andere merken. De catalogus van nieuwe fietsen van Motor&Toerisme wordt elk jaar dunner....geen goed teken.
  13. Als je kijkt wat er hier nog aan oude motoren rondrijd, ik bedoel de onze zijn ook bijna 20 jaar oud. Het "grappige" is dat Honda helemaal niet zoveel verliest in Europa maar juist op auto's en de andere producten. Toch vergeten ze dat er bij een stijgende economie, en daar zitten we in, er dadelijk heel veel nieuwe motoren gekocht gaan worden. Men is enkel onzeker over brandstof, Brexit en zulke zaken dat veel mensen toch maar even wachten, de overheid zelf weet niet eens wat ze moeten. Europa ook niet, want ze lullen over electriek en maken het zeer moeilijk benzine motoren te bouwen, heel die onzekere overheid is een groot probleem. Eens de overheid wakker schiet van hun milieu onzin en de echte vervuilers eens aanpakt, namelijk luchtvaart en scheepvaart, dan zal de markt hard aantrekken. Op dat moment zal Honda de klappen krijgen omdat ze ons genegeerd hebben. Immers wie het kleine niet eert is het grote niet waard. Een klant verliezen is makkelijker dan er een bijmaken, maar terugwinnen is quasi onmogelijk.
  14. Hoe kom je daarbij? Europa is nog altijd de grootste afzet markt ter wereld. De opkomende economieën zullen ons wel eens inhalen maar dat is nog lang niet zo. https://magazines.rijksoverheid.nl/ezk/ezkinbeeld/2016/02/03-feiten-en-cijfers
×
×
  • Nieuwe aanmaken...