Ga naar inhoud

Smirnaft

Lid VFROC
  • Items

    104
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Smirnaft won de laatste dag op 9 januari 2017

Smirnaft had de meest gelikete inhoud!

Over Smirnaft

  • Verjaardag 16-06-1977

Sociale Media

  • Website URL
    https://www.facebook.com/spoti.fly.35

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zomergem
  • Interesses
    motorrijden, oldtimers, motoren uiteraard, muziek, piano, gitaar, dieren, natuur, sport, wandelen, koopjes

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

768 profielweergaven

Smirnaft's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

80

Reputatie

  1. Mooi hoor. Proficiat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Hij staat eigenlijk op het einde van het groene gedeelte. Dat zou betekenen dat je nieuwe ketting bijna klaar is om vervangen te worden. En dat is niet de bedoeling.
  3. Ik vind dit mijn beste helm ooit. Ik heb hem sinds de zomer van vorig jaar en sindsdien ononderbroken gebruikt. De Shuberth laat ik links liggen of wordt door de vriendin gebruikt. Beide helmen hebben een Sena. In de Shoei gebruik ik een S3 en die presteert prima voor communicatie of navigatie. Muziek beluisteren doe ik nooit en daarvoor zijn ze ook minder geschikt. Omdat de luidsprekers zowel de batterij als elektronica bevatten heb je aan de zijkant niet die vervelende dikke bult, daartegenover staat dan wel dat je de kussentjes aan de oren er best uit laat. De helm zelf voelt degelijk en licht aan en is ook stil. Voldoende ventilatie langs de kin, die op het hoofd had beter gekund. De matte afwerking maakt het wel wat moeilijker om hem schoon te houden. Vooral op de licht gekleurde delen valt dat eerst op. Ik raad hem wel gewoon aan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Ik rij al een tijdje met de 400 en ben heel tevreden. Eerlijkheidshalve moet ik daar bij vertellen dat ik het dan vergelijk met mijn oude zumo550 die destijds al duurder was, geen lang leven beschoren en ik eigenlijk nooit echt tevreden van was. Op de 400 heb ik niks aan te merken voorlopig en al veel plezier en gemak van gehad. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Iedere dag opnieuw mag hij mee gaan werken en iedere dag opnieuw staat hij zo mooi en trouw te wachten tot ik klaar ben.
  6. Wegens op sterven na dood van mijn oude trouwe Trunk&Co schoudertas deze nieuwe maar eens aan een soldenprijsje laten komen. Zal me benieuwen of deze het ook 16jaar kan uithouden..
  7. Ik heb net dezelfde GT-Air als Viffertje, dan wel met Sena S3 en verlang net als Antoine geen moment naar de oude C3. Heel degelijke helm.
  8. Ik had kunnen wachten tot 24 december en zou daarmee net een jaar later geweest zijn dan mijn laatste schrijfsel hier. Maar het is nu dat ik er even tijd voor heb, de dag nadat ik hem bijna een week heb moeten missen tijdens de onderhoudsbeurt van 24dkm. Als ik een jaar geleden al liet uitschijnen dat ik het een fijne fiets vond dan geldt dit een jaar later nog steeds, niet meer niet minder. En ik ben me ervan bewust dat er nog anderen zijn, die er ook mooi uitzien en lekker rijden wellicht. Ook ik vraag me soms wel eens af hoe het met een ander zou zijn, ik geef dat toe, maar ik besef iedere dag opnieuw dat ik gewoon goed zit, een "winning team" de rode en ik en er is geen enkele reden om te vermoeden dat we de komende jaren niet gewoon goed voor elkaar gaan zorgen. Dat gezegd zijnde, de zorgen.. Hoeveel kost het om zo'n ding goed te onderhouden, een niet oninteressant gegeven. En we weten hier allemaal dat de VFR en al zeker de V-Tec motoren daar een klein nadeel hebben tov de klassieke lijnmotoren als het op kleppen stellen aankomt. Behalve de kleppen slijt er nog wel meer trouwens. Zoals bv de remblokken vooraan die na 12dkm helemaal op waren. Ik betaalde daarvoor toen in de 60€ per paar aan de dealer, voor "originele" dan, bij gebrek aan anderen.. Ikzelf zou de voor ongeveer de helft van de prijs kunnen vervangen hebben, maar ach, als ze dan toch bezig zijn dacht ik zo. Blijkbaar moest ik aanvankelijk ook rekening houden met wat olieverbruik. Iets wat ik niet gewend was van mijn eerdere VFR's. Zowel de fi als de 750f verbruikten geen druppel, zelfs na meer dan 100dkm op de teller. Tezelfdertijd kan ik ondertussen ook melden dat ook de nieuwe er een beetje door is en tussen 12 en 24dkm heb ik niets meer moeten bijvullen al zakte het peil nog lichtjes, hij bleef binnen de streepjes hangen. De banden sla ik over hier, daar hebben we andere topics voor en verder kan ik geen slijtdeel meer bedenken om aandacht aan te besteden. Dat brengt me vanzelf weer naar dat laatste onderhoud waar men blijkbaar 8,35u gespendeerd heeft om de kleppen te stellen. De zin of onzin daarvan laat ik in het midden, maar van de 16kleppen waren er blijkbaar 2 met een kleine off-set en een pastille kost tegenwoordig meer dan 6€. Hierbij koop ik mezelf gemoedsrust en volg ik netjes het boekje zoals voorgeschreven, maar beter rijden doet hij niet want hij reed ook gewoon al goed. Lucht en oliefilter zijn nieuw alsook de rem en koppelingsleidingen werden gespoeld. Alles gesmeerd en uiteraard een oliewissel met half synthetische olie kost bij de Honda dealer 612€ euro. Voor dat geld steekt alles uiteraard netjes weer in elkaar en is er geen schroefje teveel of te weinig aan, want daar let ik ook steeds heel hard op voordat ik hem meeneem. En dat meenemen was een plezier na 4 dagen vreemdgaan op een geleende Deauville 650. Niets slecht over die Deauville te zeggen trouwens. Heel comfortabele motor en ik heb genoten op een heel andere manier dan ik van de VFR doe. Alsof de hoorntjes die anders spontaan uit mijn helm groeien plaats maakten voor engelenvleugels op mijn rug. Op zo'n ding is het leuk het rustig aan te doen en ik was met momenten maar net wat sneller dan de bejaarde oudjes op hun scootmobiel zonder het echt erg te vinden. Op het laatste begon ik het allemaal wel wat te appreciëren zelfs, al is de 2cilinder 650 cc echt in de verste verte geen match voor onze V4's. En dat is pas echt duidelijk na de overstap. Onmiddellijk kwam ik weer thuis als ik op mijn rode weg kon rijden. Spreekwoordelijk dan. Ik voelde me veel hoger zitten, veel harder, veel dynamischer en had de neiging er als een speer vandoor te willen gaan, iets wat een Deauville helemaal niet en nooit uitlokt want die lijk je daar alleen maar pijn mee te doen. En ik zeg het opnieuw, de 800 is niet de sterkste en snelste, maar het gemak waarmee je km's laat rollen aan een tempo dat ver boven het toegelatene ligt is een zalige beleving. Het constante gevoel dat je elkaar geen kwaad kan doen, zelfs al draai je eens flink door, dan nog lijkt hij het alleen maar leuker te vinden en word ik alweer getrakteerd op die mooie serenade die me vertelt dat het allemaal ok is. Het is net die beleving, dat soort van interactie tussen mij en die machine die de ervaring maakt dat ik alle dagen opnieuw met veel plezier op deze motor rijd. Want rijden is feedback krijgen, niet alleen van alles en iedereen rond je, niet alleen van de weg, de weersomstandigheden, niet enkel de geuren en kleuren rond ons, maar evengoed van hetgeen waar je mee rijdt. En dat doet die VFR net zo fantastisch, zowel auditief, als actief in gedrag. Hij is geruststellend heel de tijd als ik precies lijk te begrijpen wat hij me wil vertellen. EN omgekeerd is evenwaar, als het steeds lijkt alsof hij precies wil doen wat ik in mijn gedachten had. Zo willen we samen oud worden, al gaat het soms eens wat sneller. En op die manier voel ik geen pijn, geen spijt, om het ietwat duurdere onderhoud met veel plezier te laten doen.
  9. 's Ochtends bij een tasje koffie, net voordat ik helemaal wakker ben en met zicht op de veranda. Ik zie rood en wat groen en in de verte iets wat op een kerstboom lijkt. Meer moet een kerstkaart voor mij niet zijn
  10. Jullie willen niet weten wat ik ooit al allemaal voor een biertje gedaan heb.. Dus met veel plezier. Een zilveren V-Tec uit Waalwijk klinkt prima geschikt. Trouwens de draaicirkel tegen de aanslag is niet zo heel belangrijk als referentie want die verandert zich behoorlijk naarmate de hellingshoek toeneemt. En die hellingshoek daar moeten we dan maar zelf voor zorgen. Rechtop kom je idd niet rond binnen de Belgische examenacht met een VFR. CB'tjes ER6 en van die rijschooldingen doen dat wel en dat is een luxe die we op de VFR missen, want wij zijn verplicht het allemaal op de juiste aandrijving en snelheid te doen want verder is er niks meer over om op te corrigeren. De ene slipt de koppeling de andere neemt de achterrem erbij, de helden laten hem vallen en houden hem vervolgens op snelheid net van de grond, mensen zoals ik duwen hem eerst op lage snelheid en gaan pas meehellen als de snelheid hoger kan in de uitgaande bocht, maar mij maakt het niets uit hoe het gedaan wordt als het maar gebeurt
  11. Ik ben ondertussen een kleine 12dkm ver met deze banden en als ex-mpr rijder toch wel erg te vinden voor wat Dunlop heeft gedaan wat levensduur betreft. Het verschil met de Dunlop die standaard op de VFR800f ligt (ben de naam vergeten) is opmerkelijk, die waren toe aan een wissel op 12dkm, deze gaan nog wel wat verder kunnen. Prima band voor alledaags gebruik en tenzij er nog iets anders veelbelovends uit de bus komt de komende maanden is de kans groot dat deze er de volgende keer gewoon weer op komen.
  12. Over levensduur kan ik voorlopig nog niets zeggen. Maar ik heb niet de indruk dat de grip op nat wegdek zo geweldig is. De MPR4 gaf me meer vertrouwen dan deze Dunlop. Ik vind de Dunlop dan weer wel een mooiere band, voor wat dat waard is. Tenminste dat is mijn bevinding na een paar keer grip verloren te hebben. Maar evengoed had ik pech en kwam ik op een glad stukje waar iedere band wel zou gelost hebben. En dan duurt het altijd even om het vertrouwen wat terug te winnen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. Ik heb in de Schuberth C3 een Sena 10S ingebouwd, geen extra lawaai, gewoon nog altijd even luid In de Shoei heb ik een kleine Sena 3S, kost in vergelijking met een kraag niets (100€), is mooi weg te werken en voldoet prima voor aanwijzingen van gps en gesprekken met de duo of zelfs telefoneren onderweg. Voor wat ik het 99% van de tijd gebruik ben ik van de 3S nog het meest tevreden. Concreet maakt het wel dat ik van de 20S niets kan zeggen, alleen raad ik Sena zeker wel aan, voor wat dat waard is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...