Ga naar inhoud

edk

Lid VFROC
  • Items

    368
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

edk won de laatste dag op 11 november 2015

edk had de meest gelikete inhoud!

Over edk

  • Verjaardag 31-08-1971

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zutphen
  • Interesses
    Motorrijden, programmeren, Commodore 64, robotica, sporten, vissen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

878 profielweergaven

edk's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

66

Reputatie

  1. Ik vind dat de VFR handvatten iets teveel naar achteren staan t.o.v. de handvatten voor de passagier op een Honda Pan European ST1100. Als je op de Pan als passagier de handvatten vast hebt zit dat veel relaxter (armen meer ontspannen). Daarom ben ik op zoek naar zoiets.
  2. Gebruik je wel iets tussengas bij terugschakelen ?
  3. Dag, Ik heb een VFR 800FI van 1998. Ik ben eigenlijk benieuwd of er handvatten bestaan voor de duo passagier die andersom staan. Dit heeft dan het voordeel dat de passagier veel ontspannender met de handen kan vasthouden i.p.v. de armen schuin naar achteren en dan vastpakken. Weet iemand of deze ergens verkrijgbaar zijn ? Als alternatief weet ik van een beugel die bovenop de benzinetank-opening gemonteerd kan worden, maar dat zoek ik eigenlijk niet. Ben erg benieuwd of er zoiets bestaat wat ik zoek (en waar te verkrijgen). Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken !
  4. edk

    Kortsluiting

    Loopt de motor ook niet goed tijdens de rit van 1 uur ? Het achterliggende circuit na de accupool aansluiting is goed, als de motor met externe starthulp wel start (en tijdens een rit ook goed loopt). De oorzaak van het niet willen starten zou dan toch echt aan de accu moeten liggen mijns inziens. Je kan de spanning op de accupolen eens meten wat er gebeurt als je de startknop indrukt, of die helemaal wegzakt onder de 10 Volt. En wat hoor je als je met een opgeladen accu probeert te starten ? Hoor je de startmotor wel ronddraaien ? Snel (normaal toerental, of langzaam, met moeite ? ) Waar ik nog aan zit te denken is de stator en/of spanningsregelaar die defect kan zijn. Dit is waarschijnlijk niet eens merkbaar als je met een volle accu op pad gaat, en de motor is gestart met starthulp. Tijdens het rijden kan het zijn dat alle verbruikers de accu leegtrekken in een uur, vooral verlichting gebruikt veel stroom). Als de stator (deels) stuk is, mist misschien 1 of 2 fasen, is de wisselspanning te laag die aankomt bij de spanningsregelaar, en wordt de accu niet bijgeladen tijdens een rit. Blijft gek dat de motor met nieuwe volle accu niet wil starten...
  5. IK heb het volledige kenteken kunnen achterhalen... op basis van deze foto. Net iets te weinig geblurred Maakt verder niet uit, doe er niets mee hoor
  6. Voorremschakelaar vervangen. Dit is een regelmatig voorkomend probleem. De voorremschakelaar is niet gemaakt voor hoge stromen en op den duur wordt die heet binnenin en smelt het plastic en beïnvloed dat de werking van de voorremschakelaar. Ik heb standaard een paar reserve in voorraad liggen, kan zo vervangen. Meestal zo eens per 2 a 3 jaar. Heb er ooit eens een opengemaakt die defect was, contacten waren nog erg schoon maar binnenin gesmolten plastic.
  7. Ik heb een VFR800Fi en paar jaar geleden een Regulator/Rectifier type RR53 van Electrex (uit UK) gekocht. Deze heeft al een heatsink en hierop een platte fan op 12 Volt gemonteerd. Er is dan nog net ruimte tussen achterkuip en de fan zodat er een luchtstroom langskan. De spanningsregelaar wordt nu niet meer heet. Hopelijk blijft die spanningsregelaar nu langer werken, gaat al 2,5 jaar goed tot nu toe. Op het moment dat de motor op contact wordt gezet, gaat de fan draaien. Twee teflon pluggen van Fisher over de lengte doorknippen en deze in de heatsink ribben steken, tussen rib en teflon plug-" stukje" kun je dan een spaanplaatschroef door de hoek van de Fan behuizing er zo in schroeven en het zit allemaal heel goed vast. Door het aandraaien van de schroef zet het teflon iets uit waardoor het gaat klemmen. Prima oplossing !
  8. 6 juli 2021 16:04: op A348, rode VFR800Fi van Dieren richting Arnhem 6 juli 2021 16:07: Dieren, Arnhemsestraatweg een zilvergrijze VFR800Fi vanuit Dieren richting Velp of Arnhem
  9. Oh nu je dat zegt, ik heb dan een import vermoed ik , op het tellerhuis staat geschreven "Scheisse Wetter 1999" haha.. Zal wel van een Duitse monteur zijn van destijds.... Bedankt voor jullie reacties, ik laat het dan maar fijn zo
  10. Dag, ik twijfel of ik een originele uitlaat onder mijn 1998 VFR 800Fi heb. Mijn uitlaat is opnieuw gespoten, en na monteren valt mij op dat er een groot oog onder de motor zit, net achter de schokbreker. Dit was mij eigenlijk niet opgevallen tijdens demontage van de uitlaat. Is dit een ophangpunt waar een beugel/bout/rubber aan bevestigd moet worden waar de middenpot aan "hangt" of steunt ? Ik heb hier niks aan zitten momenteel, dus de middenpot met voorste bochten (wat 1 geheel is) , hangt, samen met de 2 korte bochtjes voor de achterste uitlaten, eigenlijk alleen aan de tapeinden met flens en moer. Is dat wel normaal ? Ik maak mij zorgen of hier niet een beugel met rubber of iets dergelijks aan vast hoort te zitten zodat het volle gewicht van de hele uitlaat niet alleen aan de 8 tapeindjes hangt. De einddemper ophanging zal hier wel ietsje aan meehelpen om te ontlasten denk ik. Ik kan nergens op het internet een duidelijke constructie afbeelding hiervan vinden. Kan iemand hier duidelijkheid over geven hoe het precies hoort te zitten ? Heb een afbeelding toegevoegd van een originele uitlaat van model 1998, en de uitlaat die ik eronder heb Met rood omcirkeld wat ik niet aan mijn middenpot heb zitten. Iemand een voorstel hoe ik de uitlaat extra kan ondersteunen aan de onderzijde ? Alvast bedankt voor het meedenken.
  11. Meet eens met een multimeter of er 12 V spanning komt op de stekker van de brandstofpomp, als de motor op contact wordt gezet. Als je hier geen 12 V spanning krijgt dan ligt de storing in het circuit ervoor. Het kan een relais zijn. Bij het subframe, rechterzijde zitten 2 dezelfde type relais. Eén voor de brandstof toevoer afsluiten, de ander is de motor-stop relais (type nummers zijn exact hetzelfde). Wissel deze eens om (wel eerst de accu loskoppelen, - pool even los van de accu voordat je dat doet), dan beide relais verwisselen, en opnieuw testen. Ik heb twee weken geleden soortgelijk probleem gehad. Had de achterpartij van de achterbrug, ketting, kettinggeleider en kettingkast helemaal schoongemaakt en aangekoekt vet verwijderd en alles goed schoongemaakt. Tevens heb ik toen de koplampunit vervangen (wat schade uit het verleden) en preventief de koplampen vernieuwd en dashboard verlichting nagekeken. Dus wel wat stekkertjes even los gehad. Maar alles weer goed aangesloten zoals het zat. Na alles weer in elkaar gezet te hebben, geen brandstofpomp geluid bij het op contact zetten van de motor. Had toen nergens sluiting gemaakt dat wist ik zeker, zekeringen waren allemaal nog prima (simpel door de meten met een de piep-stand om doorverbinding te testen. De zekeringen hebben aan de bovenzijde 2 kleine aluminiumkleurige puntjes daar kun je de meetpennen opzetten en zo de zekering testen of die is doorgebrand of niet. Kill-switch meerdere keren op en neer gedaan, helemaal niks, alles deed het verder wel (dashboard verlichting, richtingaanwijzers, dimlicht etc.. en zelfs de startmotor draaide rond. maar geen geluid van de motor van de brandstofpomp). Ik heb toen beide relais omgewisseld. En de twee brede stekkers van de ECU unit één voor één losgetrokken (en pinnetjes geïnspecteerd, alles zag er nog schoon uit) en weer op dezelfde plek vastgeklikt. Daarna deed de brandstofpomp het weer. Uiteindelijk weet ik nog niet exact wat het geweest is. Ik kreeg geen spanning bij de stekker van de brandstofpomp bij het op contact zetten toen. Of een relais was verkleefd, of de ECU heeft een bepaalde geheugen / status gehad waardoor de relais van de brandstofpomp niet werd bekrachtigd door het stuursignaal. Heel vreemd, maar hierna de handelingen die ik heb gedaan ook geen problemen meer gehad. Brandstofpomp blijft het nu goed doen. Altijd even de accu - pool loshalen (en van contact af) zodat de kabelboom helemaal spanningsloos is als je met stekkers, relais etc. bezig gaat. Dan blijft het veilig en kun je geen kortsluiting maken. Als de startmotor wel ronddraait dan heb je mijns inziens voldoende spanning en stroom van je accu om te motor te kunnen starten. De relais kun je overigens ook even eruit halen en los doormeten en testen met een 9V batterij of je de klikjes hoort dat het relais schakelt.
  12. Ik kom morgen ook even aan, ik neem wat klein materiaal en wat gereedschap mee incl multimeter. Tot morgen!
  13. Oké fijn ! En dan laat ik de dopsleutelset wel thuis, dat scheelt mij veel gewicht in mijn rugtas op de motor. Neem wel wat ander (klein) gereedschap mee. Tot zaterdag !
  14. Ik kom naar de sleuteldag, is er nog behoefte aan wat gereedschap ? Kan eventueel wat meenemen (dopsleutelset), wat tangen etc... Hoor het graag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...