Jump to content

Case

Bestuur
  • Content Count

    1,720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Case last won the day on January 31

Case had the most liked content!

Community Reputation

435 Excellent
About Case
 
 
  • Rank
    Penningmeester
  • Birthday 05/11/1966
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Maarheeze
  • Interesses
    Triathlon, onze Drentse patrijshond Fynne
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,331 profile views
 
  1. Case

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Nieuwe helm gescoord vandaag. De oude mag na 7 jaar gebruik met pensioen.
  2. Case

    Delkevic uitlaat

    Je kunt ze mooi of mooier vinden dan de originele dempers. Maar met zulke herrieschoppers ga je geen vrienden maken in je omgeving. Bezint eer ge begint in dit geval.
  3. Case

    Onderhoud: zelf doen of uitbesteden?

    Ik doe alles zelf. Dan is het wel fijn als je schoon en droog kan werken in de garage en je moet natuurlijk ook gereedschappen hebben. Als je veel zelf doet dan groeit de set gereedschappen "vanzelf" met je mee en je portemonnee wordt iets minder dik dan. Maar ach, het is hobby. Mijn 800fi vind ik op zich prima te onderhouden, maar je moet niet bang uitgevallen zijn en soms is het gewoon een K#*-klus. Het Haynes werkplaatsboek is overigens onmisbaar.
  4. Case

    vraag over kleppen stellen

    De inspectie-intervallen zijn er dus, omdat je het niet merkt en/of je het niet kunt zien of horen aankomen dat er iets fout gaat. Meten is weten.
  5. Zou hem laten repareren. Vaak is het een losse of slechte verbinding. Gebroken printplaat is niet waarschijnlijk.
  6. Iemand die een Carbtune of vergelijkbaar meeneemt? Als ik er bij ben dan zouden de startervalves gesynchroniseerd kunnen worden, want dat is de laatste 30k kilometer niet meer gedaan.
  7. Ben wel benieuwd wat de verklaring is van de meneer uit de buurt. Kan me erg moeilijk voorstellen dat het aan toegevoegde injectorreiniger ligt. Mijn exemplaar is een 800fi uit 2001 en een van de laatst geproduceerde van dit type. Ik heb 'm nu iets meer dan 30.000km onder de billen en al die tijd is het verbruik gemiddeld constant rond de 1:19 - 1:20. Rijstijl is die tijd ook niet veranderd en het maakt gek genoeg ook niet eens zoveel uit. Het onderhoud doe ik zelf en ik durf best te beweren dat ik dat netjes en goed en tijdig uitvoer. Maar dat heb ik nooit kunnen merken aan het verbruik. Na een onderhoudsbeurt gaat de brommert niet merkbaar beter of zuiniger rijden. En er is nog nooit injectorreiniger aan te pas gekomen zolang ik mijn VFR heb. Wat ook wel verschil kan maken is het gewicht van de berijder en/of de lengte. Maar goed. Benieuwd of het gaat lukken.
  8. Luchtfilter eraf halen is een klusje van niks. Als je het werkplaatshandboek ophaalt dan kun je dat vinden. Niks moeilijks aan. Moet/wil je het gasklephuis demonteren dan is dat andere koek. Met name een aantal sensorstekkertjes die op een k#@! plek zitten, zeker als je geen Japanse vingertjes hebt . Vooral stekkertjes er weer op kan een verzoeking zijn. Het is te doen, maar zeker geen klusje voor buiten.
  9. Case

    Vacuumklep en snorkel

    De snorkel weghalen levert nul komma niks op aan extra vermogen. Je hoort wat meer aanzuiggeluid en je hebt meer kans op water richting luchtfilter bij hevige lange regen, want juist die snorkel is bedoeld om dit tegen te houden. De flapper heb ik er ook maar afgehaald inclusief het membraan-bedien-busje er bovenop. Die kun je er gewoon vanaf draaien en het hefboompje haak je er vanaf. Gat in de bovenkant plak je af. Een enorme “gewichtsbesparing” . Het pairingsysteem eraf halen is meer werk, maar dat levert dan ook echt iets op. Niet voelbaar meer vermogen, maar zeker wel fijner en soepeler gedrag in lagere toerentallen.
  10. Case

    Waar hoort dit klepje

    @Doppie62 ook ik heb nog 2 originele knipperlichten liggen. Zo goed als nieuw. Kun je hebben als je wilt. Verzacht de ellende misschien een beetje.
  11. Yep, achterwiel past ook zonder problemen op een 800fi. Blijft een mooier wiel, hadden ze nooit moeten veranderen. Je ziet ze nog wel eens verschijnen als je zoekt en wat geduld hebt. En dan gewoon laten coaten in de kleur die je wilt.
  12. Case

    winterklussen

    Voorspatbordverlenger gemonteerd (gelijmd). Voltmeter eindelijk gemonteerd met de Healtech gearindicator. Moet je toch wel e.e.a. voor loshalen en aan de kant doen. Vooral de aansluiting van de speedsensor zit op een k#*-plek, maar goed het is gelukt. Alles paste, maar het kabeltje naar de ECU was veel te kort. Bij de 800fi zit die helemaal achteraan bij de achterlichten. Dus verlengen, solderen ….. etc. Het inlezen is een fluitje van een cent. Erg blij mee hoe het geworden is.
  13. Case

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Verlengstukje voorspatbord, voltmeter en Healtech gearindicator. De mooie bevestigingsplaat lag al praktisch 1 jaar te wachten op betere tijden. o ja, en een door de buurman 3D geprinte houder voor de Healtech.
  14. Gewoon uit nieuwsgierigheid en wellicht ook onwetendheid: waarom een conisch balhoofdlager monteren als het bestaande niet versleten is? Het standaard lager van mijn 800fi uit 2001 met ruim 55.000km heb ik 2 jaar geleden uit elkaar gehad tijdens de voorvorkrevisie. Niks aan het lager te zien, nog goed in het vet ..... etc. Ik had ook nul klachten over het sturen, geen speling en verder probleemloos. En nog steeds een soepel draaiend balhoofd zonder speling. En dat lijkt me ook logisch te verwachten want bij motorrijden doen we tenslotte veel met verplaatsing van lichaamsgewicht om te "sturen". Het aantal echte stuurbewegingen zal niet veel zijn toch? Verder krijgt het balhoofdlager belasting tijdens het remmen (zwaarder belast) en optrekken (minder belast) afhankelijk welk lager het is (onder of boven). Maar goed, ik heb geen ervaring met het stuurgevoel met conische lagers.
  15. Case

    winterklussen

    Dit gaat toch over winterklussen en niet wie de “meeste” kilometers heeft gereden?