Ga naar inhoud

A-Viffertje

Forumlid
  • Items

    83
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

A-Viffertje won de laatste dag op 24 oktober 2016

A-Viffertje had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag
  • Interesses
    Motorrijden voetbal basketbal computers

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

921 profielweergaven

A-Viffertje's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

19

Reputatie

  1. Gisteren bij hotel Landgasthof in Grevenstein Duistland. Stond een mooie donker rode vtec. Van iemand van hier?
  2. Allen, Ik weet het al! Het blijkt de rubber van het voetje van de auto antenne te zijn. Hoe die onder mijn zadel terecht is gekomen is mij een raadsel. Maar het is opgelost.
  3. Forumleden, Vandaag tijdens het schoonmaken vond ik dit (zie afbeeldingen) onder mijn zadel. Ik weet niet of dit bij de vfr hoort of niet wellicht dat jullie dat wel weten want ik kan niet het niet plaatsen waarvan het is. Het is een soepel rubber achtig iets.
  4. Dat is het antwoord wat ik zocht Johan top en bedankt.
  5. Ja cock heeft gelijk ik bedoelde de metalen platen niet de ringen. De Metalen platen zien er goed uit heb ze niet opgemeten. Maar anyone iets over de lager?
  6. Tot slot de laatste vraag. Bij het in elkaar zetten van de koppeling en de deksel van de koppelingshuis kwam ik tot mijn verbazing achter dat de lager die erin zit wel heel makkelijk te verwijderen is uit deze plaat. Is dit normaal of zal ik deze dan ook maar vervangen. Ik kan hem namelijk met heel weinig moeite wat heet met mijn vinger eruit halen. Als dit gewoon is hou ik 't zo maar omdat alles toch nu 'open' is dan denk ik dat zo een lager dan ook maar vervangen is. En voor mijn eigen gerust stelling de metalen koppelingsplaten moeten toch met de bolle kant naar binnen(naar de motor) toe gericht of toch met de bolle kant naar buiten (naar de koppelingsdeksel) toe?
  7. Hi, De korf werd vervangen vanwege het feit dat de platen wel erg veel waren ingeslagen in de kooi. De vfr heeft nu ruim 108k op de teller en ik vond het wel tijd voor vernieuwing. (de koppeling maakte ook nog eens wat geluid in z'n vrij)
  8. Ik dank jullie allen ten zeerste...!!! De trick was inderdaad zoals vfroembert omscheef eerst het eerste gedeelte en daarna het tweede gedeelte tegen de veren in drukken en dan naar achter schuiven. Zo zie je maar weer eens waar het forum allemaal niet handig voor is. Het is dus gelukt.
  9. Mede vifferaars, Vandaag mijn koppelingskorf vervangen maar heb nog een aantal vragen die ik tegen kwam tijdens het proces. Mijn eerste vraag is of de ketting van de oliepomp niet op spanning moet staan. Hoe ik de ketting aantrof was dat hij vrij slapjes aanvoelde maar niet zo slap dat hij een tand kon verspringen. Als deze toch op (strakke) spanning hoort te zijn moet ik dan de kettingwielen ook Mijn tweede vraag is van het tandwiel naast de koppelingskorf. Het laatste dubbeletandwieltje met van die veertjes zijn kan los van elkaar bewogen worden. Toen alles vast zat dat er een mate van spanning op deze 2 wieltjes waardoor de korf er niet direct vanaf ging. Ik krijg het niet voorelkaar deze weer in de veerspanning te zetten. Mijn vraag is dan ook is dit te fixen of moet ik een nieuw tandwiel kopen. Ik heb er een foto van. Dus deze 2 wieltjes zijn van elkaar los te bewegen zonder enige spanning. Tot zo ver mijn vragen. Alle hulp is welkom.
  10. Shenzhen en Guangzhou worden immers niets voor niets de werkplaats van de wereld genoemd. Maar uiteraard moet men wel waken voor de kwaliteit.
  11. Voor de mensen die benieuwd zijn ik zal ze monteren en kom waarschijnlijk met de VFR met gemonteerde gewichten op de sleuteldag in Delft.
  12. Nou het is niet wat ik dacht dat het zou worden. Morgen sluit ik het topic en hou ik het wat dit betreft voor gezien. Ik heb in totaal 5-6 mensen die eventueel interesse hebben maar dat is alles. De maker ervan kan ze niet voor 50 euro per set aanbieden. Iedereen die hier interesse had heb ik een pb gestuurd en ik wacht af op de uitkomst ervan hoeveel er akkoord gaan. Helaas en sorry jongens....
  13. Heb even gekeken en ze zijn maar liefst 15 tot 20 euro duurder dan oem.
  14. Ben ik me van bewust maar als je iets mooiers wilt hebben dan is het denk ik logisch dat je dan er wat meer van kan uitgeven? t' is persoonlijk natuurlijk. En t is custom made er zullen niet veel mensen zijn die ze hebben. Daarom de laatste kick en daarna ga ik het topic sluiten omdat het te duur schijn te zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...