Ga naar inhoud

Vdes

Forumlid
  • Items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Wageningen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Vdes's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

12

Reputatie

  1. Hoi allemaal! Even een banden vraagje. Ik heb mijn VFR vorig jaar gekocht met 1 zo goed als nieuwe MPR3 achterband en een voorband die nog goed een seizoen mee kon. Dat seizoen is nu dus geweest, een nieuwe voorband moet er dus zeker op. De achterband zit nog zeer ruim profiel op, en kan nog zeker minimaal 1 seizoen mee.. Is het nu aan te raden om toch beide banden te vervangen of maakt dat niet veel uit en kan ik zonder problemen alleen de voorband vervangen. En als ik alleen de voorband vervang; sowieso kiezen voor een MPR3 (omdat die er achter ook op zit) of is bijvoorbeeld een MPR4 of een andere band ook prima te combineren met een andere achterband? (ja, een beetje een noob vraag, dit is dan ook mn eerste bandenwissel op de motor )
  2. Bedankt voor de tip! Andere besteld bij RVZ!
  3. T ene na het andere probleem doet zich helaas voor bij mn mooie rooie... Maar goed, blijf ik wat te doen hebben! Nu het volgende, in de leiding aan de linkerkant van de oliekoeler zit een heel klein gaatje... maar das genoeg om warme olie alle kanten op te laten lopen. Vervangen lijkt mij de beste optie, maar misschien hebben jullie nog andere tips? Is repareren een optie, en hoe? En mocht vervangen inderdaad de beste optie zijn, enige idee waar ik zo'n leiding kan krijgen?
  4. Via AliExpress.. duurde 30 dagen voordat ze binnen waren maar kosten minder dan een 10tje
  5. En gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze dan... Is voor mij blijkbaar niet voldoende
  6. En hij loopt weer op 4 cillinders. Toch prettig! Ik had het probleem op kunnen lossen zonder daar uren aan te besteden maar goed.. nu weet ik in ieder geval hoe carbs werken, en in elkaar zitten en hoe ik deze moet demonteren en monteren... Wat ik ook weet is dat een probleem met cillinders ook op te lossen is door de kabletjes van je bobines opnieuw aan te drukken... is toch handig om te weten.. Bedankt voor het mee denken allemaal!
  7. Nog niet geprobeerd, deze was sowieso aan vervangen toe dus moet ik even opschieten om ze nog te kunnen bestellen... Ga vanmiddag verder!
  8. Bougie drie zag er ongeveer zo uit als de zwarte bougies bij @VFRikus op de foto... En deze vonkte ook niet meer.. Direct 4 nieuwe besteld, zijn vanmiddag al binnen. Nu hopen dat dit daadwerklijk het probleem veroorzaakte, en niet dat ik straks ook de bougie kabel moet vervangen...
  9. Haha, nee die zitten allemaal aangesloten. Ik ga deze week de bougies even goed nakijken. Zal wel even foto's posten. T Vlotterhuis heb ik met de drain diedaar inzit gecontroleerd, was mooigevuld met benzine... Dus dat zou geen droogstaande carb betekenen...De vlotter zelf bewoog vrij. Als er benzine in de vlotterkamers zit, en de sproeiers zijn schoon, kan ik er dan vanuit gaan dat de carb goed is?
  10. Hoi allemaal, Maar even een nieuw topic voor een nieuw probleem.. Mijn motor loopt op drie cillinders... En ik kom er niet goed achter waar dit door komt. Vandaag de carbs gedemonteerd en de vlotterhuizen incl sproeiers gecontroleerd. Drie waren brandschoon maar in een vlotterhuis één zat een beetje witte aanslag (zie foto). De sproeiers waren wel mooi schoon. Alles weer in elkaar gezet, even doorgestart om de benzine weer over al te krijgen en de motor sloeg weer keurig aan.... op drie poten. Gecheckt of het vlotterhuis wel vol liep met bezine, wat wel het geval was. Ik heb alleen de bougie nog niet gecontroleerd van deze cillinder (links voor). Dat zal ik deze week doen. Maar verder heb ik geen idee meer wat het zou kunnen zijn... Kan het nog aan de gasnaald liggen? Kan het komen door slecht gesyncte carbs? Ik ben nieuw in het motorsleutelen dus alle tips zijn welkom! Bedankt alvast!
  11. Probleem bij mij was dat er een aantal lampjes niet werkten.. Daar bestelde witte led. Lichten, bleek laten, blauw op.. Qua leesbaarheid geen probleem voor mij @klein, klokje is ondertussen ook blauw
  12. De print was bij mij indd ook gecorrodeerd.. met een klein vijltje en heel fijn schuurpapier weer redelijk op orde gekregen. Kijk ook de schroefjes achterop meteen even na.. daar zat bij mij ook de nodige roest!
  13. Zo even geleden dat ik een update gegeven heb... Inmiddels het temperatuur probleem onder handen genomen. Bij de methodes: de thermometer en het kortsluiten van de meter. Bij het meten van de temperatuur viel het al meteen op dat de motor niet warm genoeg werd. Conclussie: defecte thermostaat -> nieuwe moet nog besteld worden... tips? Toch ook nog even de meter doorgemeten en deze bleek ook niet goed te werken... Draadwerk gevolgt met als conlussie een behoorlijk gecorodeerde printplaat achter het dashboard. Deze zo goed als schoongemaakt. De temperatuur meter werkt nu weer! Toch doet zich nu een nieuw probleem voor... Tijdens de laatste rit om de temp te checken bleek viel het me op dat ik zo nu en dan vermogen miste. Zodra ik boven de 6000 toeren kwam, kwam het vermogen er ineens weer bij (en nee, tis geen vtech...) Het lijkt mij dus dat de motor sporadisch op 3 poten loopt.. Hoe kan ik dit goed checken, en waar kan het aan liggen?!
  14. Gisteren 2 givi zijtassen opgehaald bij VFRBuddy, nu even geen foto bij de hand... Maar: Eric, nogmaals bedankt voor het gastvrije ontvangst en de heerlijke vlaai!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...