-
Items
1550 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
12
RoelNL won de laatste dag op 6 maart
RoelNL had de meest gelikete inhoud!
Over RoelNL
- Activiteit Bekijkt de forumindex
- Verjaardag 04-09-1986
Profiel Informatie
-
Geslacht
Man
-
Locatie
Sliedrecht
-
Interesses
volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen
Uitgebreidere profielinformatie
-
Type VFR
Ik heb 'n VFR800F
-
De mijne is
Rood
Recente bezoekers van dit profiel
2753 profielweergaven
RoelNL's prestaties
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
RoelNL reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Kun je rijden zodat je snel dingen kan controleren als het probleem voorkomt. Dus snel op laadspanning controleren, of je vonk hebt en dat soort dingen? -
Ik heb de Angel GT 2 onder mijn 800f en dat bevalt prima zowel droog als nat. Ik heb nog geen gekke dingen er mee meegemaakt. Straks ga ik weer terug naar de nieuwste RS 4 of 5 welke het is, dat is dan puur om te vergelijken. Op mijn vorige vtec had ik de GT 1 en die waren wel snel glad (met nog geen 8k km) tov de RS versies (16k km). Ben nu benieuwd hoe dat gaat zijn met de GT 2.
- 781 antwoorden
-
- 1
-
- 98-01 VFR800
- VFR800VTEC
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Nou van de week ook maar weer is geprobeerd de Witte rc24 te starten, helaas geen succes. Ding was zo dood als een pier nadat die heeeeeeeeeeuuuul lang had stil gestaan. Dus maar even accu spanning gemeten en die was 2,1V. Die gaat niet meer werken. Een nieuwe accu besteld en deze nog even aan de accu lader gehangen.. Een paar uur later de accu ingebouwd en de toen ging de startmotor vrolijk rond. Helaas sloeg die niet aan. ook niet na een aantal keer starten. Nou begon ik hem al te knijpen want ik dacht die benzine tank had ik niet helemaal afgevuld toen de witte in de winterslaap ging en dus mogelijk vocht en dergelijke in de tank, pomp kapot en dat soort dingen. Dus toen maar simpel begonnen en de tank weggehaald en het luchtfilter verwijderd om vervolgens te starten met wat remmenreiniger en een open sjoke. Gelukkig sloeg de motor nu aan maar bleef die niet lopen. Toen ook maar even gevoeld aan de pomp of daar beweging inzat zodra de motor op contact kwam. Deze voelde je bewegen/tikken. Daarna nog maar even het benzine kraantje van de tank bewogen naar de "on" knop want dicht zetten moet je doen als je de tank eraf haalt, toen kwam daar ook benzine uit. Vervolgens nog weer gestart zonder tank en met remmen reiniger en een beetje blijven spuiten zodat die bleef lopen en maar hopen dat de carbs een beetje benzine zouden gaan geven en de motor bleef lopen, dit was het geval gelukkig. Vervolgens de tank er weer opgezet alles aangesloten en toen was het gelukkig starten lopen. Daarna even een stuk gereden om even gevoel te krijgen bij de motor en of dat alles goed was. Voorlopig lijkt alles in order en kan de Witte weer rijden zonder al teveel gekke bijzonderheden al zal ik ergens dit jaar of volgend jaar nieuwe bandjes moeten gaan monteren want dat is geen overbodige luxe meer momenteel.
-
Ik vind het pruttelende geluid bij gas los of met een beetje gas laag in de toeren zo heerlijk.
-
Ik zit net nog even goed op de foto te kijken van de koppeling, maar ik zie wel een kleur verschil, zou het kunnen dat die ringen er wel zitten of is het echt gezichtsbedrog.
-
Goed bezig. Wil je er een soort cafe racer van maken die ook echt kan sturen of alleen voor de looks, op basis van je tekst zou je er een aardig bochtje mee moet kunnen pakken.
-
Je moet je platenset wel compleet erin doen (inclusief 12 en 13) als je dat niet heb je teveel ruimte op je koppelingsset en zal je wel merken dat je een enorme slippende koppeling hebt of een verkeerd aangrijp punt.
-
Nu je het zo open heb liggen ga je denk ik toch wel nieuwe koppelingsplaten erin doen? Eventueel nieuwe veren die iets zwaarder gaan is ook nog een optie. Goed bezig verder👍 ooh even goed lezen platen zijn versleten zie ik, dan is het geen optie meer om de oude te gebruiken.
-
Nou vandaag samen met een maat richting Goedhart motoren geweest, heerlijk binnendoor gereden en ik ben er blij mee hoe de veren reageren. Je kan er heerlijk sportief mee rijden, de demping is lekker maar toch wel wat harder dan de originele veren en dat vind ik persoonlijk toch wel fijn. Lichte oneffenheden merk je eigenlijk bijna niet waardoor je banden goed aan het wegdek blijven kleven en gevoel stabieler blijft. Al met al dus een goede upgrade om je fiets te verbeteren.
-
Nou het zit allemaal weer vast en heel even een test ritje achter gedaan om te kijken of alles vast zit en er niks rammelt . Verder geen bijzonderheden gelukkig morgen maar is kijken of komend weekend om te kijken voor een wat uitgebreidere testrit.
-
Inmiddels ook de achterkant los gehaald gelukkig zijn ty-raps sterk zat om de veer vast te houden en zo de veer van de demper te halen. Word wel een beetje gevaarlijk met los knippen. Gekheid uiteraard😉 Er zijn 4 bouten die je los moet halen en een alu steun. Om de schokdemper er tussenuit te halen moet je even het achterwiel een beetje liften om ruimte te krijgen, uiteraard moet je ook even de draaiknop loshalen omdat anders de schokdemper aan deze draad blijft hangen. Daarna heb ik de veerklemmen erop gezet en kon ik alles makkelijk los halen. Nu de ultrasoon even aangezet zodat die warm kan worden en dalijk de bouten en moeren erin tezamen met wat materiaal van de de schokbreker om alles echt schoon te krijgen, er kwamen een hoop steentjes tussen vandaan.
-
Keuzestress m.b.t. zithouding en (nieuw) stuur VFR800 VTEC 2007
RoelNL reageerde op Larzhur's topic in Techniek: Algemeen
Als geld geen rol speelt neem er dan 2. Anders is het toch handig om de huidige in te ruilen voor een meer comfy fiets met misschien wat aanpassingen om het wat sportiever te krijgen. Als je het ook voor de V4 doet, is een crossrunner of tourer misschien wat. Maar het zijn en blijven in de regel wat meer fietsen die bedoelt zijn richting het off-road achtige gehalte denkend aan de GS/Multistrada maar dan voor op de weg en minder gericht op het sportieve toeren, al kan het er prima mee. Kan je het gevoel van ongemak een beetje omschrijven want ik ben ook niet de kleinste (1,88m) en met mijn 800f en 750 van "86" kan ik prima rijden. Misschien ligt het een beetje aan je lichamelijke verhoudingen, denkend aan een lange rug korte benen of juist andersom? Maar in beide gevallen heb je wel wat speling qua aftermarket spul alleen moet je de juiste zien te vinden. -
Eén na laatste sleutel en ontmoetingsdag in Delft 9 maart a.s.
RoelNL reageerde op Veefer's topic in Techniek: Algemeen
Nakijken kan ik ook vanaf hier, werkt het normaal? Zo ja, lekker rijden. Remblokken vervangen daarintegen is iets wat ik niet kan zien en zal inderdaad onderhevig zijn aan mechanische handelingen om zo het apparaat weer optimaal te krijgen. -
Ik rijd inderdaag veelste weinig (shame on me), maar ik beloof dit jaar wat meer te rijden. Ben momenteel al een weekendje aan het plannen in de Eifel met vrienden hier uit de buurt die ook rijden en de voorpret is al lekker bezig. De routes heb ik inmiddels ook allemaal aangepast en gemaakt Verder was het geen overbodige luxe om de olie van de dempers te vervangen want die was pik en pik zwart en is misschien ooit 1 x vervangen, getuige het niet te plaatsen stuk metaal wat ik gevonden had😂 Vandaag hoop ik ook de achterkant te doen maar ik moet momenteel even wachten op een bestelling van de remmen wantde fiets moet op de voorband staan om bij de achterkant te komen.
-
Nou zowaar weer is een kleine update in mijn blogje want ik heb nieuwe voor veren voor de voorkant en een achterveer gekocht bij Hyperpro. Gelukkig heb ik er nu ff tijd voor. Ook maar even nieuwe remblokken v+a besteld want de voorkant is zachtjes aan wel redelijk op aan het raken, achter zie ik wel bij het loshalen. Gebruik die niet zoveel. Verder ook maar even de rest van de vloeistoffen gaan verversen want de olie zit er ook al 2 jaar en amper 1000km gereden, moet toch maar weer een keer... En een keer wasssen is misschien ook wel een keer handig want dit is ook al in geen jaar gedaan😅