Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Content Count

    1,493
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

RoelNL last won the day on March 2 2021

RoelNL had the most liked content!

Community Reputation

349 Excellent
1 Follower
 
   
About RoelNL
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 09/04/1986
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,990 profile views
 
  1. RoelNL

    Startkoppeling

    De boel is flink schoonmaken/ultrasoon reinigen en dan alles weer in elkaar steken. Nieuwe olie en dan is kijken hoe het dan is.
  2. RoelNL

    E5 of E10

    Geen idee heb het in Peru gezien en daar werd gezegd dat ik het beter niet kon tanken
  3. RoelNL

    E5 of E10

    e85 of gewoon de pols
  4. RoelNL

    E5 of E10

    Veel rijden gewoon e10 tanken, weinig rijden is beter om e5 te tanken.
  5. Zit nog even na te denken maar vacuum lek op deze cilinders kan ook nog.
  6. Vettig hoort niet, maar kan gevolg zijn van kleppenstellen waarbij een beetje olie in de bougie gaten is gekomen, is haast onmogelijk maar toch. Ik denk nu eerder een te rijk mengsel op cilinder 2 en 4 wat eigenlijk alleen veroorzaakt kan worden door een foutieve lambda op deze 2 cilinders, uiteraard zijn lekkende injectors ook een mogelijkheid. typos
  7. Heb je de motor inmiddels terug?
  8. RoelNL

    RC24 INTERCEPTOR 1986

    Voor 300 euro kom ik hem halen hoor, mooi wat reserve onderdelen voor mijn eigen rc24. Er staat geen vraagprijs dus ja bieden mag dan...
  9. RoelNL

    RC30 op MP

    Tja voor dat geld koop ik graag wat anders, wel een mooie fiets maar zeker niet voor dat geld.
  10. Als de motor straks terug is kun je mooi alles open maken en checken, op een afstand iets erover zeggen is lastig. Het zou ook een massa probleem kunnen zijn maar dan moet je wel kunnen meten met een multimeter.
  11. RoelNL

    Motor slaat heel soms af

    Afslaan kan door een aantal dingen gebeuren. Geen lucht, zeer onwaarschijnlijk want dan zou die ook niet makkelijk aanslaan. Geen signaal van sensor, kan ook sporadisch voorkomen met slecht contact dan stopt de motor er ook mee ECU reageert niet goed op inkomende signalen, is lastig in te schatten Haperende ontsteking. je zou alle sensoren even kunnen nameten op hun Ohmse waardes dan kan je al een hoop dingen uitsluiten. Ik heb bij mijn rc24 ook iets soort gelijks. Ik ben aan het rijden en trek hem door in de toeren dan laat ik hem uitlopen en als ik dan de koppeling intrek stopt de motor, daarna start de motor overigens wel gelijk, bij mij heeft het denk ik te maken met de gasklep sensor want als ik net voordat ik de koppeling intrek heel even gas geef slaat de motor niet af. Verder vind ik het bij mij niet storend overigens.
  12. RoelNL

    suggesties gevraagd voor Willingen (upland)

    https://www.routeyou.com/nl/route/search/0/routes-zoeken kun je denk ik wel iets vinden. https://motorroutes.nl/
  13. RoelNL

    Startkoppeling

    Wat je even kan doen om te kijken is als de motor loopt nog een keer op de start knop drukken en kijken of het geluid veranderd, als dat zo is denk ik toch dat er iets anders geluid maakt. Het is altijd overduidelijk als je de startknop indrukt en de bendix naar buiten komt dat hoor je echt goed, zodra je de knop weer los laat moet het geluid ook weg zijn. Heb je ook al naar de koppeling geluisterd?
  14. RoelNL

    Laadspanning varieert

    Ik heb het bij de vtec my 2007 ook 2x meegemaakt in korte tijd, de 2e keer maar besloten alles aan te pakken en dus opnieuw een nieuwe stator te plaatsen en ook een SR om zeker te zijn dat alles weer goed zou zijn. Soms heb je gewoon pech. Ik heb het met mijn rc72 nog niet meegemaakt gelukkig, die blijft het voorbeeldig doen