Ga naar inhoud

FRankV

Forumlid
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over FRankV

  • Verjaardag 01-04-1962

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Heeze
  • Interesses
    naast de motor ook Saab Cabriolet

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

1076 profielweergaven

FRankV's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

4

Reputatie

  1. haha, het zal ongetwijfeld met mijn rijstijl te maken hebben. ik heb geen VFR gekocht om voorop in de file te rijden. overigens is ook het uitaatsysteem vanaf 2012 anders en dat scheelt met name in de dip bij 3000 rpm. Een minder ongunstig verbruik en een iets grotere tankinhoud, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. ik ben er blij mee. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Ik rijd al weer 3/4 jaar met veel plezier met de 1200F MY 2014 Belangrijkste verbetering tov 1200F MY2010 voor mij is de grotere actieradius. Ik rijd zo maar 50KM verder op een tankinhoud, en dat geeft rust. Eerst was het met goed 200km al gedaan en dat heeft me best wat stressmomenten bezorgd, vooral die keer in de Pyreneeën om 22.00 uur met mijn vrouw achterop die me vroeg waarom ik zo zachtjes reed.... Ook al een keer bijna stilgestaan in Hoch Sauerland omdat de pomp die mijn TT aangaf niet meer bestond en ik nog 20km door moest naar de volgende. Verder ook veel minder last van de koppeldip bij 3000rpm van de MY2010 Binnenkort naar Sabsteef om mee te gaan maken wat er nog meer kan verbeteren.
  3. Als je gaat proefrijden met meerdere exemplaren, probeer dan ook een keer een hoger stuur ipv de 2 stuurhelften. dat geeft een heel andere zithouding. voor mij gaf dat de doorslag. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Hoge paste niet met koffers Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Nu wel Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Beste, deze originele kofferset is te bestellen bij mij

  6. Hallo allen, op mijn vorige VFR1200 lagen Michelins. De overgang naar Roadsmart III twee jaar geleden was een fantatische ervaring. ruim 10K verder is het profiel nog redelijk. maar de voorband wel een stuk minder dan de achterband. Ook een zekere afvlakking links en rechts merkbaar op de voorband. Mijn huidige VFR staat op michelins (bijna nieuw) Het verschil met de bijna versleten Roadsmart III was nu enorm in het voordeel van de michelin. mijn ervaring, de voorband slijt harder dan achter sinds ik VFR1200 rijd en tijdig vervangen geeft veel rijplezier.
  7. Dit is ‘m: Grtz Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. Beste allen. twee jaar geleden heb ik deze set nieuw gekocht. Gisteren heb ik mijn rode VFR in geruild op een zwarte. Superblij mee, vooral met de Akropovic uitlaat. Een maartje, dat wel. Mijn zijkoffer past niet boven deze uitlaat. Ik moet dus of de uitlaat laten aanpassen (nog geen idee of dat kan) of de kofferset verkopen. Ik neig naar verkopen van de set, alhoewel ik er verschrikkelijk veel moeite voor heb moeten doen om deze aan te kunnen kopen. Allereerst wil ik ze dan op dit forum aanbieden, uiteraard.
  9. Erg jammer dat je deze klachten hebt. Een VFR is voor mij een genot om op te rijden. Ik heb inmiddels enkele Yamaha FJR's proefgereden, maar als ik dan weer op mijn VFR stap weet ik het weer binnen een minuut. Geen FJR voorlopig. Ik heb ook een superbike stuur. Voor mij een echte must. Ik heb eerder me de standaard stuurhelften gereden. Je buigt dan veel verder naar voren en beneden en moet dan je hoofd opheffen om recht voor je te kunnen kijken, data was niets voor mij. Ik heb verder ook een comfortabeler zadel. Als je in de buurt van EIndhoven woont mag je rustig eens komen proberen. Ik vind de looks met een superbikestuur overigens prima.
  10. En de test is prima verlopen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. En gerepareerd door ERF te Eindhoven , ziet er uit als super vakmanschap, helemaal blij Morgen flinke tourrit 200 km Mooie test Grtz Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. En weer keurig gerepareerd thuis Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. Knappe prestatie, eindelijk iemand die het gelukt is. Chapeau. In mijn Saab heb ik ook een aanpassing laten doen, In de saab wereld zijn er overigens veel personen die eea aan kunnen passen. Het verbaasde mij dat dit niet was voor de motorfietsen. Even nieuwsgierig, het model 2010 en 2011 heeft een dip in het koppel, rond de 3.000 toeren, heel irritant. Heb je die er ook uit kunnen halen? grtz
×
×
  • Nieuwe aanmaken...