Ga naar inhoud

RoelH

Lid VFROC
  • Items

    1406
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    14

RoelH won de laatste dag op 16 november 2023

RoelH had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Over RoelH

  • Verjaardag 29-08-1987

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Wamel

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

1873 profielweergaven

RoelH's prestaties

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine

Recente badges

457

Reputatie

  1. Ik dacht zelf dat het vtec moment oftewel overgang dat de extra kleppen erbij komen of weer wegvallen van pas bij het 2006 model was aangepast. 2005 kwam het "3d" vfr logo erop en 2006+ is het neusje tussen de koplamp ook meegekleurd in de kleur van de fiets, bij 2005 en ouder was dat nog zwart. Ik heb het bij die van mij (2005) nooit als vervelend ervaren. Het extra vermogen vind ik wel meevallen, de respons op het gas voelt wel een stuk strakker dat verschil vind ik groter. Ik heb ook een ZZR.. een 1400 en als ik daar de gashendel eens opendraai is het toch heel wat indrukwekkender, en dat blijft ook indrukwekkend hoe vaak ik het ook doe. Maar beter een goed onderhouden 2002 dan een verwaarloosde 2006. Rijden en zelf ervaren
  2. Ik gebruik zelf een Nolan n100-5 plus, zie dat deze aardig in prijs is gedaald. Hiervoor ook een Schuberth C3 pro gehad. Voordeel van de Nolan is dat deze ook goedgekeurd is als jet-helm (je moet dan wel het kinstuk vergrendelen). Je mag er dus mee rijden met het kinstuk omhooggeklapt, dat was voorheen bij veel systeemhelmen nog niet het geval. Dit is heerlijk als je bij hogere temperaturen tussen bebouwing rijdt of ergens langdurig moet wachten. Ook prettig tijdens vrijwilligerswerk als verkeersregelaar bij evenementen die ik op de motor doe voor het oogcontact met overige weggebruikers. Kaat je niets wijsmaken door de verkopers. Pas de helm en ga er desnoods mee op je motor zitten om te kijken hoe het zit. Ben zelf overgestapt van Schuberth naar Nolan mede omdat ik voor dezelfde prijs (helm + communicatie module) wel 2 Nolans kan kopen tegenover 1 Schuberth
  3. Zelf ook 1,88m en de fiets en stuur en zadel is allemaal standaard, kan er de hele dag opzitten zonder probleem. Toen mijn pa eens op de VFR reed vond hij dat hij wel erg ver voorover moest leunen, waarop mijn antwoord was ga eerst eens lekker tegen de tank aan zitten. Hij rijdt zelf een Goldwing dus een hele andere zithouding/positie.
  4. Mogelijk iets met de hellingshoeksensor (die ervoor zorgt dat de motor afslaat als deze platligt)? Toen ik een massastoring had was dit ook een verdachte omdat de storing vaak optrad na een bochtencombinatie zoals rotondes, achteraf bleek de sensor wel wat minder te zijn mogelijk door de massa storing al blijft dat speculatie. Geen idee hoelang zon ding de tijd nodig heeft om zich te "resetten". Ook een keer iemand langs de weg geholpen die de motor niet meer aan de gang kreeg, zijstandaard omhoog en rijden maar. Hebben we allemaal wel een keer gehad denk ik, en net na een ongevalletje met wat adrenaline in je lijf wil je nog wel eens iets vergeten.
  5. Ja had ook het idee dat je eerst AVB en theoriecertificaat moest hebben voor je op mag voor AVD examen.
  6. Ja dan kan je van alles maken, zolang je maar onder de 2m breedte blijft. Al wil je dat sowieso wel want 2m breed raak je een hoop grondspeling kwijt om lekker bochtjes te nemen.
  7. Ook wil het niet helpen als je de eerste pylon al niet lekker pakt, dan kom je bij de laatste meestal belabberd uit. Mogelijk kan je bij oefenen met de rijschool ze zo dicht mogelijk op elkaar zetten dat het je nog lukt. Dan is de tussenafstand op het examen een eitje. Deed ik samen met lesgenoot ook toen we allebei nog een paar lessen hadden in het pakket terwijl we aan het wachten waren op het examen. Ook 8-tjes draaien. Hokje steeds kleiner maken, gewoon omdat het leuk was om te doen.
  8. De Akrapovic is destijds ook geleverd als officiële accessoire als ik het goed heb. Hou ook rekening met eventuele kofferset die bij sommige uitlaten mogelijk niet kan passen.
  9. Zolang er een vaag watermerk op staat (the vehicles?) en niet Honda Motorcycles (c) o.i.d. is het allemaal gewoon leuk gefotosoept. Kijk eens naar het voorwiel, spatbord aan radiator zijde, daar ontbreken een paar delen. De voorvork werkt zo ook niet naar behoren denk ik. En dan nog de zij "reflector" op de remklauw, lijkt wel of iemand zijn gezicht erop heeft geplaatst🤪.
  10. Als die rc213v nu wat betaalbaarder was.... Dit lijkt meer op iemand die leuk aan het editen is geweest met filmpjes van de rc213v, de vfr800f en met wat fanart gemaakte plaatjes. Zolang er geen oficiele aankondiging van Honda zelf is heb ik weinig hoop.
  11. Als je bij Johan niet terecht kan, kan je het proberen bij Pols Motoren in Waalwijk. Jos Pols is dit jaar 2e geworden uit een startveld van totaal 89.000 Honda monteurs op het door Honda georganiseerde monteurs wereldkampioenschap. Zou je zeggen dat het een goede garage moet zijn met een prijs als dit. Echter geen idee wat de kosten hiervoor zijn. Wel leuk om te lezen. https://polsmotoren.nl/honda-global-technician-contest-2023
  12. Die komt erop ipv de handvatten die er nu opzitten. Op de plaat wordt vervolgens de koffer bevestigd.
  13. De motor staat op de polis, niet de bestuurder of passagier. De motor is verzekerd. Als je een vriend op de motor laat rijden met jou toestemming en hij zou een ongeval krijgen dient de verzekering ook gewoon minimaal de schade aan andere partijen te vergoeden.
  14. Staat er vrij duidelijk bij punt 2 Voor wie geld deze verzekering. Voor de bestuurder en passagier van de motor, de motor staat op de polis. Er is natuurlijk een verschil wie de veroorzaker van het ongeval is bij alleen een WA of WA+ verzekering. Is de schuld bij een andere partij dan zou alles gewoon vergoed moeten worden volgens voorwaarden. Ben jij schuldig dan wordt je eigen schade niet vergoed. Maar volgens mij zou je dochter je als nog via je persoonlijke verzekering aansprakelijk kunnen stellen om schade vergoed te krijgen. Vraag is of je dat moet willen. Ben je volledig casco verzekerd dan maakt het niet uit wie schuld heeft, maar ik vermoed dat de VFR rijders met volledig casco verzekering in de minderheid zijn. Je ziet bijvoorbeeld ook vaak dat bij jeugd de auto verzekerd is door een ouder, want dit scheelt dan enorm in de premie, je bouwt echter geen schadevrije jaren op maar je bent wel gewoon verzekerd. Ik heb wel uitzonderingen gezien waar specifiek staat dat de regelmatige bestuurder de verzekeringshouder dient te zijn maar dat terzijde.
  15. Mooi dat het probleem lijkt te zijn opgelost. Waarschijnlijk toch een defect in de "nieuwe" SR of aangesloten bekabeling ervan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...