Jump to content

Athome

Lid VFROC
  • Content Count

    1,858
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Athome last won the day on June 12

Athome had the most liked content!

Community Reputation

440 Excellent
About Athome
 
 
  • Rank
    VFR rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,523 profile views
 
  1. Athome

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    1:22. Dat is heel fraai. Ik ben nooit verder gekomen dan 1:18. Dat is met de DCT versie. De manueel was 1:16.5 mijn max.
  2. Athome

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Dat is uiteraard wat er moet gebeuren
  3. Athome

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Het verbruik vergat ik inderdaad ook tijdens rijden. Totdat ik weer bij de pomp stond. Die kracht van onderuit. Dat mis je toch echt bij de 800. De Goldwing heeft dezelfde tankinhoud maar komt makkelijk 100 km verder. Is stiekem ook wel prettig
  4. Athome

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Zelf ook 2 Crosstourers "versleten" Het verbruik is wel een minpunt. 1:15-16 is vrij normaal. Het is lastig om echt zuiniger te rijden. 1:20 is nagenoeg onmogelijk. De cardan is voor mij een enorm pluspunt. Heb geen cardan gehad, mis het ook niet. Zoals @Ray al schreef. Het motorblok is echt lekker. Vooral als @sabsteef zich ermee bemoeid heeft. Je bent het VFR800 blok heel snel vergeten. Tja, waarom geen Crossrunner. Je ziet veel meer Crosstourers rijden dan een Crossrunners. Dat zal vast een reden hebben . Ik heb de Crosstourer altijd als erg prettige motor ervaren. De windbescherming was voor mij het breekpunt. Dat was voor mij te vermoeiend. Al is dit zeer persoonlijk.
  5. Athome

    Van een VFR 800 (2003) naar een CT?

    Volgens kan @Ray daar het beste een antwoord op geven. Hij heeft een vergelijkbare overstap gemaakt. De VFR800 en VFR1200X hebben als overeenkomst dat er een V4 blok in hangt. Daar stop het ongeveer. De betrouwbaarheid is gewoon top.
  6. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Dat wit was niet lelijk maar dit ziet er ook goed uit. Wat is de kleur? Op foto lijkt er een blauw tint doorheen te zitten?
  7. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    De achterbrug is niet van een CBR. Volgens mij van het laatste model VFR Het achter subframe wel. Dit beschreven in je screenshot
  8. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Zeker weten. 1 van de betere die ik hier voorbij heb zien komen.
  9. Athome

    Nieuwe Honda sporttourer

    Klopt Met de nieuwe Euronorm wordt het volume over een groter bereik gemeten waardoor zo'n klep in principe niet meer voldoet. Wellicht dat er toch een loophole gevonden is door de fabrikanten maar dat gaan we wel zien als de fabrikanten de producten op de markt brengen.
  10. Athome

    Nieuwe Honda sporttourer

    AfricaTwin vind ik dan best wel weer leuk klinken
  11. Athome

    Nieuwe Honda sporttourer

    Misschien ligt het aan mijn telefoon maar wat een zielig geluid voor het type motor. Klinkt als een NC750. Net als de NT1100 toch ook weer een net niet
  12. Al vind ik een navigatie apparaat er te traag voor reageren. Een smartphone is zelfs niet eens accuraat genoeg heb ik ondertussen gemerkt.
  13. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Die spiegels!!! Komen uit een ander decennium volgens mij. Verder wel leuk gedaan
  14. Athome

    E5 of E10

    E85 kom je in Nederland niet veel tegen. In Zuid-Amerika juist veel meer (volgens Autoweek). Je brandstof motor moet er voor aangepast zijn. De naam zegt het al 85% bio-ethanol
  15. Athome

    E5 of E10

    E85 is niet fijn voor de meeste benzine motoren. Als tussen E5 en E10 al een verschil in verbruik (negatief) merkbaar is, wat moet E85 dan doen met het verbruik?