Jump to content

Athome

Lid VFROC
  • Content Count

    1,828
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Athome last won the day on June 12

Athome had the most liked content!

Community Reputation

427 Excellent
About Athome
 
 
  • Rank
    VFR rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,261 profile views
 
  1. Goede tip, ga naar kijken
  2. Als je het zo zegt, is het inderdaad een belachelijke vraag. Helaas is de waarheid toch anders. De PDM60 zou gereset worden, door simpel de motor van het contact te halen. @Smuiger Die past dus al niet onder het zadel. Dat is de uitvoering zoals ik die bij de CT onder het zadel had zitten.
  3. Onder het zadel van mijn Crosstourer had ik een extra zekerhouder voor maximaal 6 zekeringen gemonteerd. 4 daarvan waren in gebruik. De zekerhouder had gemonteerd om wat orde in de chaos te brengen en een beter overzicht te hebben als er zekeringen kapot zouden zijn. Onder de zadel van de Goldwing 2018+ is maar heel weinig ruimte. De tank zit namelijk al onder het zadel. Het zadel hangt er ongeveer 1-2 cm boven de tank. De zekeringhouder die ik onder het zadel van de crosstourer had zitten, past niet onder het zadel van de Goldwing Daarnaast is het zadel zonder gereedschap (imbus 6mm) niet te verwijderen. Wat dus lastiger is al er een zekering kapot is. Nu kwam ik in het verleden ooit eens dit product tegen: De PDM60. Dit product lijkt in Europa en zeker in Nederland niet te koop te zijn. Sowieso is dit product vrij lastig te verkrijgen. De opvolger en nog wat duurder is de Amplink. Ook deze is lastig te verkrijgen. Voordelen van dit soort systemen: - Compact - Regenwaterdicht - Geen fysieke zekeringen. Nadelen: - Duur - Lastig te verkrijgen. Nu is mijn vraag: Ken iemand beter verkrijgbare alternatieven? Compact is wel handig. Omdat de ruimte echt maar beperkt is. Regenwaterdicht is bijna een must. Er komt veel makkelijker regenwater onder het zadel van de Goldwing dan van de Crosstourer. Als het zadel verwijderd is, zie je op diverse plekken waar je gewoon de straat of achterbug van de motor kan zien. Geen fysieke zekeringen is niet een must maar wel handig. Ten eerste omdat het zadel lastiger te verwijderen is. Ten tweede omdat bij fysieke zekeringen meer ruimte nodig bent omdat je eventueel de zekering moet kunnen vervangen. En ruimte is al krap Iets als dit kan ik waarschijnlijk nog wel kwijt. Maar dan houdt het wel op. Dit is gewoon spotgoedkoop vergeleken met een PDM maar is gewoon niet waterdicht. Wellicht dat ik hiermee begin omdat ik toch iets moet hebben.
  4. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Hoewel veel mensen zichzelf nooit op een Goldwing zien rijden, is het toch een iconisch model wat altijd gespreksvoer oplevert.
  5. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Ik heb in het verleden vaker op de blok constructie van de L-twin gelet. Juist waarom het een L-twin wordt genoemd en geen V-twin. Een paar dingen vielen mij toen op: 1 cilinder is bijna liggend en de andere staat bijna rechtop. Ook leek de bijna rechtop staande cilinder wat hoger te zijn dan de liggende cilinder. Maar schijn kan bedriegen. Bij een V-twin is het gebruikelijk dat de cilinderbanken gespiegeld zijn t.o.v de verticale lijn. Dus een 90 graden V-twin heeft 45 graden voor en 45 graden na de verticale as. Bij de L-twin is dit dus niet zo. Wellicht dat dit ook bijdraagt aan de naam L-twin. Al noemt Ducati het tegenwoordig toch gewoon een V2.
  6. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    De Boxer is inderdaad ook een Flat Engine. Wat een boxermotor een boxermotor maakt is de constructie van de krukas. Deze is anders dan bij andere Flat Engines
  7. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Ik heb geen ervaring met de oudere Goldwings. De proefrit deed mij inderdaad verrassen wat betreft stuurgedrag. Dit was hetgene waar ik het meest bang voor was. De reviews gaven mij goede hoop
  8. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Het is er nog niet van gekomen om dit jaar een clubrit te doen. Of ik moest werken of ik was een weekend op pad.
  9. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Welke van de 2? Sinds kort weet ik de bovenste een zogenaamde Russel Day Long zadel is. De naam zegt genoeg over het doel van het ontwerp. Is duidelijk niet ontworpen voor circuit gebruik.
  10. Athome

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Na meerdere jaren met veel plezier op 2 verschillende Crosstourers te hebben gereden. Ben ik toch op zoek gegaan naar meer comfort. Als je dan iets met een automaat wilt en je wilt er fatsoenlijk met 2 personen mee kunnen rijden. Blijft er niet veel over. Vooral de automaat beperkt de keuze enorm. Ik heb mijn Crosstourer ingeruild voor een Goldwing. Het hing al een tijdje in de lucht maar 2 proefritten op 2 verschillende Goldwings hebben mij de knoop doen doorhakken.
  11. Dit lijkt tegenwoordig weer uit de mode te zijn. Toevallig recent nog naar gevraagd maar werd niet meer aangeboden door Unive
  12. Daar heb je zeker een punt. Toch is Unive niet perse duur. Als per verzekering gaat shoppen, ga je waarschijnlijk je verzekeringen onder brengen bij meerdere verzekeringsmaatschappijen. Wij zijn een aantal jaar geleden overgestapt van Interpolis naar Unive. Dat scheelt voor alle verzekeringen ruim 50 euro per maand.
  13. Iedere verzekeringsgroep (wonen, verkeer, etc) heeft zijn eigen korting. Vandaar 5 tot 10%
  14. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Vroeg ik mij ook al af. Ik zie geen bureau o.i.d
  15. Athome

    Koppelingshendel gaat niet goed terug

    Loopt het niet klem tegen het knoppencluster. Toevallig afgelopen weekend bij iemand gezien. Dat busje moet inderdaad soepel draaien. Ik denk ook niet dat het busje alleen het probleem zal zijn. Tenzij deze helemaal vast zit.