Ga naar inhoud

Nightwing

Forumlid
  • Items

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Onze-Lieve-Vrouw-Waver

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Meerkleurig

Recente bezoekers van dit profiel

466 profielweergaven

Nightwing's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

6

Reputatie

  1. Bestaan die allang? Heb de voorbije 10-12j bijna jaarlijks minstens 1 rijvaardigheidscursus gevolgd bij verschillende aanbieders maar hier had ik nog nooit van gehoord.
  2. Hoi Drummer, dat zuigt man... En zeggen dat ik je bike nog heb staan bewonderen op de 2Fast bbq onlangs. Voor 't geval dat, Dirk Van Mol in Temse heeft momenteel 2 interessante CT's binnen (beide DCT), bij F & J staat nog een witte. Succes alvast met de afhandeling! Grtz, Stefaan
  3. Na 8j ST1300 was het toch even aanpassen het scherm niet meer te kunnen regelen. Die optimale stand was voor mij trouwens afhankelijk van oa weersomstandigheden, verkeerssituatie en rijsnelheid. Deze luxe zou ik, samen met cruise control, best wel kunnen "verdragen" op de CT
  4. Om die reden vertrek ik vanuit stilstand of bij stukken met wisselend verkeer steeds in S en eens ik constante snelheid kan rijden, schakel ik over naar D. Als ik me niet vergis, wil ie in S pas naar 4 vanaf 60 km/u en naar 5 vanaf 80km/u.
  5. Bemerking van een leek ivm Aspen/4T synthetische benzine. Misschien een rare vergelijking maar soit, als wij onze grasmaaier uit onderhoud ophalen, zit daar altijd nog een restje van dergelijke brandstof in die de zaak erin doet voor testdraaien. Ze drukken er wel steeds op om die eerst volledig op te rijden vooraleer gewone benzine bij te tanken. Ik vermoed dat er wel een bepaalde reden zal zijn om beide niet te mengen?
  6. Dat zit inderdaad standaard in hun travel paketten. De (RAM) kogel is intussen door de kerk Gisteren bij Waypoint Leuven een Zumo 595 gekocht (+ Sena SMH5) en in 1ste instantie heb ik voor de op 1 na eenvoudigste oplossing gekozen. Wel ga ik er waarschijnlijk een medium of long verlengarm bijnemen zodat de gps qua hoogte richting dashboard komt. Wanneer ik er beter mee overweg kan en meer "zicht" heb op waar ik 'm precies wil hebben, kan ik eventueel voor een dedicated Crosstourer beugel gaan. De verkoper wist me trouwens te vertellen dat de Navikomm oplossingen zouden verdwijnen omdat de producent (éénmanszaak) ermee stopt.
  7. Goeie vraag, ik heb alles laten installeren voor aflevering dus kan niet vergelijken voor/na. Naast dat GS-achtige spatbordje heb ik er ook een (lange) hugger op staan cfr afbeelding hieronder. Is weliswaar m'n 1ste allroad maar ik sta ervan versteld hoe vuil vooral m'n linkse been (laars/broekspijp) wordt...
  8. Bedankt voor de input iedereen! Ik was eerder ook eens een combinatie tegengekomen van Touratech bestaande uit een buisvormige beugel op de stuurklem en deze afsluitbare houder. Spreekt vooral aan omdat de gps extra gezekerd is hoewel de positie, lager dan dashboard, wat "minder" is net als de prijs nl. samen zo'n 173 €...
  9. Foto'tje? Waar gemonteerd (positie gps)? Zijn er nog Migsel gebruikers die dergelijke trillingen ervaren? Ligt 't dan aan de steun op zich? Of de montage op het ruitframe? Zou de Navikomm wat dat betreft beter zijn (minder trillingsgevoelig) omdat die het volledige ruitframe benut? Maw 2x 4 montagepunten (tov 2x 2)? Bijkomend wordt hier de gps cradle vast gemonteerd op een scharnierend "luikje" in tegenstelling tot de ram-bol montage bij Migsel.
  10. Hoi iedereen, ik sta op 't punt een gps te kopen. Los van welke 't wordt (klassieke discussie/keuzeprobleem) ben ik er ook nog niet uit hoe ik 'm gemonteerd wil hebben. Goeie vriend van me heeft op de CT een ram mount met balhoofdmontage waarna dankzij lange ram arm de gps centraal boven 't stuur uitkomt. Persoonlijk vind ik die positie minder ivm geklooi met contactslot erachter. Ik dacht eerder een ram mount te voorzien via 1 van de 4 stuurklembouten met een kit als deze in combinatie met een opvulbusje omdat de stuurbout wat verzonken zit. Een eenvoudige en best nog goedkope oplossing. Met een ram arm kan ik dan de gps een stuk hoger plaatsen zodat die beter in 't gezichtsveld komt. Verder heb ik ook de specifieke crosstourer mounts gezien zoals Ray er blijkbaar 1 in gebruik heeft : Het originele touring ruitje is het toch iet voor mij. Na wat uitproberen met de hoek van het ruitje de laatste tocht een paar standen van de navigatie uitgeprobeerd want die zou de onderstroom ook kunnen verstoren en daar zit wel iets verschil in maar dan moet je er wel heel specifiek op letten want anders merk je het verschil niet. Als laatste poging de RAM bevestiging vervangen voor een kortere eigen fabricaat. DSC_0891.JPG Da's blijkbaar de Migsel steun uit RVS. Goedkoop is ie niet (95€) maar kwaliteit heeft z'n prijs natuurlijk. Navikomm heeft een vergelijkbaar model. Is wel nog (fractioneel) duurder terwijl 't er eerder gecoat staal uitziet. Wél is het bevestigingsgedeelte groter waarbij je alle 4 montagepunten van het ruitsysteem kan benutten wat toch extra gemoedsrust geeft (terecht of niet laat ik in 't midden). Welke oplossing(en) draagt jullie voorkeur weg? Geven die montagebeugels op de ruithouder mogelijk extra trillingen door aan de gps? Of is dat niet anders dan met de andere montagepunten/-mogelijkheden? Alvast bedankt voor jullie input.
  11. Ik ben dat 2j terug tegengekomen op de facebook pagina van Vranken Motors in het Belgische Rillaar (tegen Aarschot). Die zou er een partij van hebben ingevoerd. De foto voorgelegd aan m'n eigen Honda dealer Felix & Jos bij bestelling van de CT en die heeft 't toch ook op de kop kunnen tikken.
  12. Inderdaad, kan je downloaden van de website van Autodesk, de maker van o.a. AutoCAD. Kies "DWG TrueView"
  13. Hopelijk zijn de integraalhelmen van Nolan minder "hoofdafhankelijk" dan hun systeemhelmen. Zowel m'n madam als ikzelf krijgen/kregen last van een drukplek thv het voorhoofd...
  14. Motoren moe(s)ten conform Euro 4 zijn vanaf : - 2016, voor nieuw geïntroduceerde modellen (bvb Honda Africa Twin, sinds "modeljaar" 2016 op de markt) - 2017, voor alle nieuw verkochte motorfietsen (bron) Uitzonderingen zijn er voor stockmodellen, al zouden de verkoopsaantallen daarvan gelimiteerd zijn. Ik vermoed dat (oa) de VFR1200F en ST1300 daaronder vallen. Dat ze de Pan European niet gaan aanpassen, is te verwachten. Er wordt al jaren gespeculeerd over (of gehunkerd naar?) een opvolger en deze generatie is al sinds 2002 op de markt... (iets met "soep", "kool" en "waard") De VFR1200F lijkt ook niet bepaald het verwachte verkoopssucces geworden in vergelijking met de oudere 750/800 generatie. Daarnaast gaan de huidige voorkeuren eerder naar "middenklasse" en "avontuurlijke" modellen cfr SUV rage in de autowereld. Dus ook iets met diezelfde soep... M'n 2015 VFR1200X is Euro 3 gehomologeerd volgens het gelijkvormigheidsattest (homologatie dd 26/11/2013). Heeft iemand al een 2016 model (met verstelbare ruit)? Is die al conform Euro 4? In 2020 komt Euro 5 er trouwens alweer aan!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...