Ga naar inhoud

Pépé

Inactief
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Pépé

  • Verjaardag 11-11-1956

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    B-Wetteren
  • Interesses
    Alles over verkeer, wandelen, fietsen, motorrijden

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Wit

Pépé's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

3

Reputatie

  1. Dag forumleden Ik las zonet een topic over het tegensturen. Dat topic is gesloten, maar ik snap het nog niet en toch vind ik het van groot belang, zeker bij een plots uitwijkmanoeuvre zoals daar vermeld werd. Je geeft dus een (harde) tik tegen de linker stuurhelft zodat de motor naar rechts gaat en toch naar links draait. Vreemd. Moet ik daarom 60 jaar geworden zijn. Moet die duw verticaal of horizontaal zijn, dus de stuurhelft van je wegdrukken of eerder naar de grond duwen? Ik ga dit zeker instuderen. Groeten, Patrick
  2. Dag forumleden Zeer vriendelijk van jullie om mij te willen helpen. Sinds mijn laatste bericht heb ik de daarop volgende berichten niet meer gelezen, maar heb ik vandaag de kuiswereld verkend. Ik heb ondertussen mijn doel bereikt. Een tube Meguiar's, dark wax, krachtig spul want de wax mag enkel gebruikt worden op hoogglans lakken (niet op matte of satin lak, zelfs niet op plastiek of vinyl of rubber,.. en ook niet met de huid in aanraking komen). Ik begon eraan met tegenzin want dit spul leek mij té voor de fragiele (plastieken) gespoten delen op mijn motorfiets. Ik volgde de handleiding scrupuleus, en het resultaat is geweldig. De meeste krassen zijn er gewoon uit, en de finish is zoals ik het wil. Meguiar's is made in USA, since 1901, Serious Car Care for Car Crazy People. Zij hebben ook nog andere producten en daar ga ik binnenkort even in snuisteren. Groetjes, Patrick
  3. 'k Zal 't zelf wel ergens op goed geluk met iets uitproberen, weeral, zeker?
  4. Dag Tim Wat zou je mij aanraden? Ik heb genoeg spullen, maar ik wil niet meer experimenteren zoals vroeger. Mijn motorfiets poets ik met voldoende water, wrijf hem met de nodige liefde en borstel hem waar hij het graag heeft, zachtjes , héél zachtjes. Daarna een beetje luchtdruk om alles te drogen, maar blijf er verder af want meer is minder. De vrouw zegt dat ze ook zo'n behandeling wil. Dag René Ik rijd door weer en wind en mijn motorfiets blijkt telkens vuiler te zijn dan mezelf. Het doek er naderhand zo maar overgooien lijkt mij niet één maar drie bruggen te ver. Dàt wil ik hem niet aandoen. Hij zorgt er steeds voor dat ik thuiskom. Groetjes, Patrick
  5. Dag forumleden Aan mijn motorfiets zitten enkele plastieken delen die van de fabriek uit gespoten zijn met zwarte verf die een blinkend effect weergeven. Zeer delicate onderdelen. Er even over wrijven met de vinger (zelfs na het poetsen) doet mij huiveren want voor je het weet heb je krassen of matte vlekken wanneer je dit van dichtbij onder een bepaalde kijkhoek in de gaten houdt. Ik zou die delen even willen opschonen met een degelijk product dat niet alleen doet glanzen, maar ook een protectielaagje legt om toekomstige krassen tegen te gaan. Ik mag veronderstellen dat ook andere delen van de motorfiets, de kuip bv., een dergelijk laagje van mij mogen krijgen, ongeacht welke kleur die kuipdelen hebben. Ik wil niet experimenten met vanalles en nog wat want uit ervaring weet ik dat op termijn het er nog slechter uitziet dan voorheen. Kan iemand mij redden? Groetjes, Patrick
  6. Ik heb een idee. Een gat in de markt. Een boordcomputer die je gemoedstoestand kan lezen. Dus iets op het display dat niet alleen vermeldt in welke versnelling de motor zich bevindt, maar ook bij welk Dunloppunt je aangekomen bent. Er bestaat bij auto's reeds zoiets. Scifi is de naam. Een camera scant je gezicht en de auto reageert meteen. Ben je moe, dan gaat het binnenlicht aan. Bij stress gaat de afstandsregeling met de voorganger in werking. En zie je er boos uit, dan speelt er zachte muziek.
  7. Dag forumleden Dunlop heeft een allesomvattende en doorgedreven psychologische studie verricht over de types bestuurder die er zijn (en rondrijden). Wel vreemd voor een bandenfabrikant, maar niettemin het vermelden waard. Zij kwamen uit bij zeven onderscheiden soorten: 1. De terechtwijzer: hij die op alles wel wat op te merken heeft en met zijn wijsvinger aanduidt van wie naar waar en hoe, waarom en wanneer. 2. De weetal: zo zijn er wel meer en ze hoeven daarom niet met een motorfiets te rijden. 3. De wedijveraar: hij die aan het verkeerslicht uitdaagt tot strijd. 4. De filosoof: Socrates zei ooit in twee simpele woorden hoe het leven diende geleefd te worden en die woorden zijn: Doe Goed! 5. De bestraffer: hij die toetert en sjanfoetert en vuisten uitsteekt en stinkvingers toont en desnoods de bokshandschoenen bovenhaalt. 6. De vermijder: hij die ondanks alles heelhuids wil thuiskomen en voor de rest zijn mond houdt (niets op aan te merken). 7. De drop-out: zoek het niet op in Google. Het is iemand die zich overal buitensluit, doet dat hij het niet hoort, zijn eigen ding doet en desnoods een schop in zijn achterste krijgt en dank je wel zegt. Je mag gerust uit de zeven keuzes kiezen! Andere types zijn er niet volgens Dunlop. Wat mij betreft. Ik zou mij bij geen enkele soort durven of willen inlijven. Psychologie is niet bepaald mijn ding. Maar ergens heb ik toch een beetje, soms, van al die zeven soorten in mij. Ik rijd ten slotte ook veel op de weg en een beetje morele ongetemde flexibiliteit mag dan wel (misschien).
  8. Dag forumleden De politie keurt zelden tot nooit je helm, maar je koopt er een en is die wel goedgekeurd? Is hij gehomologeerd? Wie staat daar ooit bij stil? Geen paniek! Simpel om te controleren en naderhand weet je misschien meer dan de politieagent zelf die het je ooit vraagt (want die weten het toch niet, behalve straks jullie allen). In de helm is een label bevestigd. Meestal is dit ingenaaid in de kinband. Zoek naar de cirkel met de hoofdletter E erin, gevolgd door een getal. Bv. E4 of E1 of E ga zo maar door. Eens je die cirkel met de E en het getal ziet, is die goed voor Europa. Het getal achter de E duidt het land aan waar de helm goedgekeurd is. 1 staat voor Duitsland, 4 voor Nederland, 6 voor België, ... maar het kan ook Japan zijn onder nummer 43. Je vindt alles op Google onder 'keurmerknummer'. Koop je nu een helm van Schuberth bv., en staat daar E13 in, dan is dit Duits product goedgekeurd in Luxemburg, voor gans de EG. Europa legt de voorwaarden op, en de fabrikant kiest zélf in welk land hij zijn product laat testen en goedkeuren. De stelregel is: hoe verder van productieplaats gekeurd, hoe achterdochtiger je wordt want de kanten rond Rusland vertrouw ik niet zo. Die E in een cirkel komt op veel dingen voor. Kijk bv. eens naar je autoruiten. De voorruit van mijn Opel is geproduceerd in Frankrijk, en goedgekeurd in E20. Mijn zijruiten in E1 en E6, en mijn achterruit in E7. Leuk om weten toch. Of niet?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...