Jump to content

Wartorius

Forumlid
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral
About Wartorius
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    1403RG
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
344 profile views
 
  1. De uitlaat zat gemonteerd op het subframe. Zie foto. Hier had ik wel een rubberen ring tussen gemonteerd. De binnenkant van de remus lijkt op een rechte pijp. Groot verschil met de originele bron uitlaat. Ook is de remus uitlaat een stuk lichter. Scheelt al gauw 8 kilo. De motor hort en stoot ook bijna niet meer met de originele uitlaat. Veel zaken wijzen op een verschil in tegendruk. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  2. Dank voor al jullie antwoorden. De carbs heb ik onlangs gereviseerd en gesynchroniseerd. De remus open uitlaat bleek de boosdoener. Mogelijk te weinig tegendruk? Heb de originele uitlaat weer gemonteerd. Loopt als een zonnetje. Met welke aftermarket uitlaten met e keur hebben jullie goede ervaringen? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  3. Vanavond ga ik de bobines doormeten. Moet ik eerst nog wel uitvogelen hoe ik de voorste kappen kan demonteren.
  4. Hahaha goede optie! Een CB Hornet wellicht ook een optie? Zal dan wel wennen worden van v4 naar 4 in lijn.
  5. Super bedankt voor de tips! De remus uitlaat zit inderdaad bevestigd aan het frame en de kettingset 20.000 km geleden vervangen. Heb even wat speurwerk gedaan en de vorige eigenaar heeft de volgende set geplaatst https://www.mlmparts.com/nl/d-i-d-kettingkit-voor-honda-vfr-750-f-1995.html Lijkt me beter om een voor tandwiel te plaatsen met rubber: http://www.carpimoto.it/en-FK/47985_JTF333-16RB-JT-Sprockets-Rubber-Cushioned-Front-Sprocket-for-Honda-VFR-750-88-.htm
  6. Hallo Allen, Inmiddels ben ik ruim 20.000 km onderweg met m'n rode viffer uit 1995. Hij gaat als een trein. In het afgelopen jaar is er flink wat aan verspijkerd. Helaas heb ik nog steeds last van een irritante vibratie die vooral de voelen is in de voetsteunen. Mijn vraag is twee ledig. Mag ik eens op een VFR 750 RC 36 II van iemand anders rijden om te testen of deze ook zo trilt? Heeft iemand nog idee├źn waar deze trilling door veroorzaakt kan worden? Wanneer doet de trilling zich voor/ symptomen? KM Stand 75.000 Vanaf 4500 toeren. Bij accelereren is de trilling voelbaar. Verschilt per snelheid. Wanneer ik de koppeling in trek is de trilling volledig verdwenen. Trilling is voelbaar wanneer ik de motor in zijn vrij laat staan en de koppeling los laat. Wat heb ik gedaan om het probleem te verhelpen/onderhoud afgelopen jaar? Bougies vervangen K&N luchtfilter geplaatst Dynojet kit geplaatst Carburateurs ultrasoon gereinigd en gesynchroniseerd Carburateur rubbers vervangen Carburateurs gereviseerd, vlotters etc. Balhoofdlager vervangen voor conisch balhoofd (trilling uit stuur bijna volledig verdwenen hierna) Hyperpro progressieve voorvorkvering geplaatst Banden vervangen voor Michelin pilot road 3 Lagers voorwiel en achterwiel vervangen De volgende zaken dien ik nog te checken Aandraaien motorsteun bouten/controleren Controleren lager van Pro link systeem Achter schokbreker is op termijn aan vervanging toe, lekt niet maar veer is wel aan vervanging toe. Controleren van Bobines, doormeten. Ik hoor graag van jullie!
  7. Wartorius

    Mijn VFR ombouwproject!

    Hij is gaaf geworden man! Wanneer mag je er officieel op rijden?
  8. Wartorius

    Heli bars 91-93 op een vfr 750 rc 36II 1996

    Thanks voor jullie advies. Heb zojuist een bericht gekregen dat eentje krom is. Hij zou de advertentie aanpassen. Lekker laten liggen idd Wie rijdt er rond met helibars of een superbike stuur? Ik zou graag eens willen proberen om hoe dit rijdt.
  9. Wartorius

    Heli bars 91-93 op een vfr 750 rc 36II 1996

    Ik ga het gelijk aan de verkoper vragen. Een van de bars lijkt wel krom idd.
  10. Wartorius

    Heli bars 91-93 op een vfr 750 rc 36II 1996

    Worden ze dan even hoog? Dat zou inderdaad gemakkelijker zijn. Het is lastig te zien of ze recht zijn idd. Moet deze heli bars wel nodig schuren en verven wanneer ik ze ga plaatsen.
  11. Gezien op ebay, zouden deze passen op mijn rc36II? http://www.ebay.nl/itm/112498202437?
  12. Wartorius

    Modificaties aan je VFR

    Dynojet kit zit er in. Echt een aanrader. Motor heeft meer vermogen over het gehele bereik, althans, zo voelt het. Volgend weekend een dynorun. Nu op zoek naar een uitlaat met e keur en DB killer. Dan kan ik ook de grens over zonder de carburateur te hoeven verwisselen.
  13. Wartorius

    Waar op letten bij aankoop 2de hands

    Let ook op vibraties bij langere stukken rijden op de snelweg. Probeer verschillende versnellingen en verschillende toerentallen.
  14. Wartorius

    Swingarm schoonmaken

    Gebruik met mate, dasty is net zoals alcohol
  15. Wartorius

    Modificaties aan je VFR

    Vorige week de schokbreker vervangen, de vorige was zo lek als een mandje. Met dank aan Robbert heb ik er weer een fraai exemplaar in zitten. Wat een wereld van verschil. De motor stuurt weer optimaal. Dit was de eerste klus aan de VFR. Op termijn wil ik een streetbox laten monteren. Carburateur Net een 2e carburateur besteld samen met een Dynojet kit van Ruud Frederiks bij MLM. Heb altijd al willen leren om een carburateur te reviseren. De 2e carburateur pas ik aan voor m'n open Remus uitlaat. De huidige carburateur maak ik daarna schoon en stel ik af op de originele uitlaat. Zo kan ik switchen wanneer ik wil. De huidige uitlaat heeft geen E certificering. Een ritje over de grens is dan een beetje tricky. Vandaar de extra set. PostNL en DPD komt u maar door!