Ga naar inhoud

Erik LWD

Forumlid
  • Items

    99
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Erik LWD won de laatste dag op 18 februari 2022

Erik LWD had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Leeuwarden

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR700
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

589 profielweergaven

Erik LWD's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

22

Reputatie

  1. Nee, Die is schoon. De motor heeft bij een vorige eigenaar jaren gestaanb. Al wat jaren geleden en daar is de oude benzine destijds versteend. Jaren terug al de boel grondig gereinigd, maar blijkbaar dit over het hoofd gezien.
  2. Vanmorgen de choke/verrijker uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gesmeerd. Het bleek dat de kanaaltjes niet zo schoon waren als gedacht. 1 zat volledig dicht, 1 bijna en twee iets verstopt. starten en lopen. Zodra de vlotterkamers weer vol zaten startte de motor meteen de eerste keer en na 10 seconden kon de choke er al behoorlijk af. Blijkbaar heb ik hier al drie keer overheen gekeken. Nu nog de boel synchroniseren en dan moet het helemaal goed komen 🙂 Wederom bedankt voor het meedenken!!
  3. Ik dacht alles schoongemaakt te hebben en nagekeken, maar hij start nog steeds moeilijk. Morgen haal ik de boel er nog eens af om nog een keer heel goed naar de choke/verrijker te kijken. Ik vermoed toch dat de doorgang niet zo schoon is als ik dacht. Het is zowat het laatste wat ik kan bedenken wat het zou kunnen zijn. De motor start nog steeds heel moeizaam als hij koud is en valt uit zodra ik wat gas geef. Zodra de motor op temperatuur is gaat het goed en met warme motor start hij direct. Bij warme motor loopt het stationair wat op tov stationair met een vrij koude motor. Ik laat wel weer weten wat de ontwikkelingen zijn.
  4. Mijn europese carbs blijken ook Amerikaans te zijn en gecapt, maar niet uit california en dus geen pair toestanden. Ik maak beide sets in orde.
  5. Ray, onderstaand is zoals mijn vlotter deksel. Nr 18 komt niet voor. Het diagram is niet van mijn carb setup. Zal van een latere zijn denk ik. De pilot screw is degene die hierboven vastgehouden wordt met tang en verwarmd met de brander. Ik heb ondertussen de beperking van de schroeven afgehaald door de kopjes warm te stoken met soldeerbout tot de lijm smolt en daaronder kwam een nette messing schroefkop te voorschijn. Is 2,5 slag inderdaad juist voor de RC24/RC26? Op internet vindt ik verschillende waarden. Hij stond nu rond de 1,5 a 2. Verschilde per carburateur.
  6. Die met de rode cirkel is om de carb te legen. ik vond het op de site van v4dreams. de brander er op kapje er af en dan is hij niet meer geblokkeerd.
  7. Ooh ja, ik heb ook nog de bougiekappen uit elkaar gehad. Corossie uit de kappen gehaald en de weerstanden ontroest. Dit zal absoluut niet geholpen hebben voor het rijden. Het was allemaal erg roestig.
  8. Hallo, Al een behoorlijke poos staat mijn VFR700F2 uit '87 stil. Na verwijderen van alle pair toestanden reed hij korte tijd redelijk, maar door uiteindelijk werd dit snel weer minder. Al contact over gehad met Vroembert destijds, maar toen kwam corona tussendoor en een stamceltransplantatie. Nu probeer ik de motor weer fatsoenlijk te laten rijden. Door weinig energie gaat het op zijn 11en30st, maar dat mag de pret niet drukken. De afgedopte pair toestanden op de carb bleken afgedopt met rubber wat vergaat binnen een jaar. Aanbevolen door motorzaak. Nu op andere manier afgedopt om valse lucht te voorkomen. De bougie linksvoor was wit, de andere drie zagen er beter uit. Sowieso loopt de motor altijd al wat arm. Afgelopen tijd allerlei klusjes gedaan waaronder: Kleppen (opnieuw) stellen. Carbs reinigen en (tijdens schoonmaak) beschadigde sproeier vervangen. Alles weer afgedopt om valse lucht te voorkomen. Goede chokekabel en wat andere dingetjes. Cosmetisch het een en ander. Koppelingsgebeuren voorzien van nieuwe pakkingen ivm lekken. Binnenkort gaan de carbs er weer op en dan hopelijk fatsoenlijk starten en dan afstellen/synchroniseren. Heeft iemand tips omdat zonder de tank te doen? Goedkope oplossing voor tijdelijk tank of zo? Hoe zorg ik er voor dat de motor wat rijker loopt? Kan ik alles afstellen wat ik wil met de californische pair carbs of kan ik beter een europese set carbs er op zetten. Ik heb een complete motor aan onderdelen :-) Op internet vind ik het volgende: The jetting etc... in the carbs with stock intake and exhaust is pretty darn good. When they rolled out of the factory the pilot screws were adjusted on the lean side to improve emissions and then capped so you can't adjust them. Nowadays folks uncap them and set them a bit richer (about 2.5 turns out) for better start up and for better overall running. Het is met niet helder waar het afgedopte gedeelte te vinden is.
  9. Door ziekte en toestanden heb ik na het verwijderen van alle Californische milieu toestanden niet veel gereden. Met als resultaat dat de motor nu niet meer start. Ik heb met Vroembert hier eerder al contact over gehad om er samen naar te kijken en toen kwam Corona en Stamceltransplantatie tussen door. Nu ben ik zover dat ik in de uren dat ik me goed genoeg voel weer aan de motor wil werken om deze tzt te kunnen rijden. De motor start niet. De carbs zijn gevuld met benzine, hij vonkt en heeft compressie. De carburateurs zijn er weer af en ik ga sowieso nieuwe inlaat rubbers (16211ML7000) aanschaffen. Wie weet een goedkoop adres voor verse rubbers? Ze zijn best prijzig namelijk. Schoonmaakbeurt van de carbs en dan valse lucht uitsluiten dmv vers rubber is een mooie eerste stap dacht ik zo.
  10. Gisteren in elkaar gesleuteld en vandaag een uitgebreide testrit gemaakt. Ik heb Friesland, Overijssel en Drenthe gezien en in de verte Groningen 🙂 Ik heb het idee dat hij beter rijdt bij lagere toeren. Zal wel last gehad hebben van valse lucht. Voor wie het interesseert: Ik heb het koolfilter verwijderd, de vacuümkleppen, alle slangen en leidingen die er aan vast zaten. Het lijkt op het eerste gezicht veel complexer dan het uiteindelijk is. - De leidingen naar het blok zijn afgedopt (dicht gelast) - De 5 ventilatie openingen op de carburateurs zijn afgedopt met rubber dopjes. - De slangen naar de synchronisatie openingen bij de inlaat zijn vervangen door schroefjes. - De ventilatie van de tank heeft een nieuwe leiding die op een veilige plek onder de motor uitkomt. - De extra aansluiting van het luchtfilterhuis is afgedopt. Ik moet alleen nog eens op zoek naar een set nieuwe inlaatrubbers voor een normale prijs. Ik ben ze nog niet tegengekomen eerder onder de 100 euro.
  11. Je hebt gelijk 🙂 Planning is dat hij uiterlijk volgende week klaar moet zijn. Dan spreken we binnenkort eens af.
  12. Klaar, ze hebben er zelfs wat zwartigheid op gespoten. 12 euro. Daar kon ik het zelf niet voor dicht krijgen.
  13. ja, maar daar zijn er twee van en het is niet Motoport. Daar werkt Peter en die is super.
  14. Vandaag bij een motorzaak in Leeuwarden geweest ivm wat onderdelen die ik nodig heb na het verwijderen van mijn EVAP/PAIR spullen. Ik vroeg om vervangende boutjes voor de de afsluiting van de synchronisatie openingen. Daar zaten vacuumslangetjes op en dat moest dus dicht met een boutje. Ik gaf aan dat er nu JIS in zit en dat ik dat bij voorkeur vervang door een europese standaard. Reactie van de medewerker aldaar: JIS bestaat niet er zijn alleen twee soorten Phillips. JIS heeft nooit op motoren gezeten, Nooit!! Vorige week was ik er voor was slang voor de ventilatie op mijn carbs. Ik vroeg om 10mm slang. De medewerker vroeg waar het voor was en ik zei dus carb-ventilatie. Onmogelijk was zijn reactie. Dat zijn altijd hele kleine slangetjes. Je weet niet waar je mee bezig bent, je bent in de war en je vergist je. Je zult wel brandstofleiding bedoelen. Ik verzekerde hem dat ik echt gelijk had waarop hij reageerde. Ik ga deze discussie niet aan met je, je weet niet waar je over spreekt! Daar kwamen we dus niet uit en dus heb ik de carbs opgehaald. Met een verbaasde blik nam hij ze mee naar een monteur, kwam later weer terug en zei: 10mm past inderdaad goed. Op mijn vraag wat het nu was volgens hem, mompelde hij prakstisch onverstaanbaar: "ventilatie". Het is altijd een bijzondere ervaring daar 🙂 Ik zal verder maar geen namen noemen, maar voor zover er leden zijn die daar ook komen in Leeuwarden zullen ze weten wie ik bedoel. Voortaan ben ik wat voorzichtiger in aannemen dat hun advies ook het juiste is, haha.
  15. Vandaag bij ijzershop.nl langs geweest en die gaan het dichtlassen. Stukje as er in en dan tig lasje. Klaar voor een euro of 10.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...