Ga naar inhoud

MauritsVM

Forumlid
  • Items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

MauritsVM won de laatste dag op 13 april 2018

MauritsVM had de meest gelikete inhoud!

Over MauritsVM

  • Verjaardag 10-08-1991

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rotterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

567 profielweergaven

MauritsVM's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

21

Reputatie

  1. Mijn mini projectje is tot een einde gekomen. Ik ben toch te lang om comfortabel lange ritten te maken. Ik heb hem op dit moment op marktplaats en in het "te koop aangeboden" topic. Bedankt voor de hulp !
  2. Normaal gesproken ben ik wel van RTFM. Zeker nadat mijn zwager ooit een kast in elkaar heeft gezet, heel knap, waar de schuifdeuren op zijn kop in de kast hingen. En @Ray je hebt helemaal gelijk! Even een sneak peak (eigenlijk een camera faal maar ok):
  3. Gisteren wéér langs automaterialenzaak, ditmaal om de remklauwverf te kopen. Ik zie alleen net op tijd dat die ,van Motip, alkyd verf is. De primer en eerste laklagen die ondertussen op de motor zitten zijn acryl. Alkyd en acryl gaan niet samen, dat had ik inmiddels online geleerd. Omdat er verschillende websites de 1k blanke lak aanbieden van Motip als zijnde benzinebestendig, heb ik toch maar die gekocht. Opsomming: 3 lagen Roestomvormer Action 2 lagen lak Action 3 lagen blanke lak Motip Ik zal gaandeweg in de gaten moeten houden hoe het e.e.a. zich houdt. Vanavond de hele assembly er maar weer eens op zetten, foto van het resultaat volgt.
  4. Ik ben gister middag na werk langs de plaatselijke automaterialen gegaan voor benzinebestendige lak. De mevrouw achter de toonbank wist het niet, 3 collega's van haar aan de telefoon ook niet. De 4e collega wist te melden dat 2K blanke lak wel langer intact blijft, maar uiteindelijk ook zal vergaan. Stond wel op het punt om toch de remklauwverf mee te nemen, maar daar hadden ze alleen fel blauw, rood en groen van, dat was voor mij iets té. Een meneer achter mij in de rij stelde nog Carter lak voor. Ik zie alleen in de specs van deze lak, dat je het moet afbakken in de oven....... Zie je het voor je? Ik zal dus achter de remklauwverf aangaan.
  5. Bedankt voor de tip. Ik heb de praktijktest gevonden. Ik vraag me alleen af hoe groot het verschil gaat zijn tussen een stuk metaal ondergedompeld in benzine vs af en toe in contact met benzine. De opties die ik nu gevonden heb die benzine bestendig zijn: 2k blanke lak a 15 euro voor een busje. remklauw verf a 20 euro voor een bus ( daar moet dan nog blanke lak over?) Action blanke lak erover en maar eens kijken hoe dat gaat is voor mij ook een optie. Het gaatje heb ik getest met remreiniger. Het leek erop dat het gewoon doorliep.
  6. Wat voor lak heb ik nodig ? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
  7. Zo vandaag weer tijd gehad om wat stapjes te maken. Ook leuk: auto bij garage voor grote beurt en zelf sleutelen aan de VFR. Wetende dat alles helemaal lekker zal rijden. Eerst een stukje afplakken: Omdat de rode tank er toch af moet, gelijk even luchtfilter vervangen. +30 pk toch? Tank slot even demonteren van de rode tank: De primer is over 2 uur droog. Dan is het tijd om de zwarte lak aan te brengen.
  8. Zou ik er ook wat vloeistof in kunnen gieten om te kijken of het open is? Heb geen perslucht tot mijn beschikking. Dremel moet wel lukken.
  9. Dit is een foto van de vulopenening van de tank. Wat kan ik het beste doen aan het roestige gaatje? Dit is de ontluchting toch? Ik zal zelf te denken aan het schuren en coaten met een nader te bepalen verf.
  10. He Bazz, Vet bedankt. Ba dum tss. Ik zal binnenkort weer tijd vrij maken om te sleutelen. De "nieuwe" tank is binnen, dus die moet er op.
  11. Je hebt gelijk, het scheurtje zal er al gezeten hebben. Maar de ontluchting was niet voldoende om druk opbouw te voorkomen. Dusdanig dat de benzine een andere weg zocht.
  12. De deuk icm lakbeschadiging in de tank heeft dit weekend zijn tol geeist. Na het vullen van de tank, en het in de zon parkeren van de motor, is de druk in de tank waarschijnlijk erg hoog geworden. Waar de deuk en een roestplekje zat, zijn twee piepkleine scheurtjes ontstaan. Groot genoeg voor de benzine om doorheen te sproeien. Parkeerplaats was even verneveld met benzine, je kan je voorstellen hoe vervelend dit geweest moet zijn. Toevallig was ik net buiten de deur lunchen, dus mijn buren hebben ingegrepen: Het lek dichttapen en met doeken afdekken. Ze konden hem echter niet uit de zon krijgen, dus de druk in de tank bleef behoorlijk hoog. Zodra ik thuis kwam werd ik geïnformeerd en heb ik de vulopening opengezet om de druk eruit te halen. Daarna de motor snel in de schaduw gezet. Het herstellen/ vervangen van de tank had ik het liefst uitgesteld tot na het motorseizoen, maar inmiddels is de vervangende tank onderweg. De kleur wijkt wel iets af van origineel rood. Mijn velgen zijn trouwens zwart, dus hopelijk past het bij elkaar.
  13. Ik heb op mijn motor ook die set zitten. Het was niet allemaal even makkelijk, maar als je de tijd ervoor neemt moet het zeker lukken. Vergeet niet overal de meegeleverde kit tussen te plaatsen. Door onduidelijkheid in de instructies was ik dat in eerste instantie wél vergeten, en ik kan je zeggen dat je dan een heel luid systeem hebt. Mocht je er niet uit komen, laat het me maar weten, ik help graag.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...