Ga naar inhoud

loopt (nog) niet


 Delen

Aanbevolen berichten

ik denk dat het relais van de benzinepomp stuk is vfr750f

deze motor heeft twee,drie jaar stil gestaan mee naar huis genomen ,startkabels erop en starten maar,geen krimp

op de brug ,luchtfilterhuis verwijderd,benzine in de kelken,en starten maar en ja hoor hij kwam tot leven

nog een beetje benzine erin,weer starten en gas geven ,motor gelijk oppakken, dus blok ,startmotor ,cdi goed.

blijft over de benzine pomp of het kil relais.

pomp eraf draatjes op een accu pomp werken ,boel weer aangesloten geen geluid van de pomp

dus kan het relais zijn

nu mijn vraag;

als je het contact aanzet gaat dan gelijk de pomp draaien ,of gebeurd dit bij het starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het ook ,maar denken is niet zeker weten ,dus als er nog mensen zijn met zo`n ding ,zet even het contact aan een luister even ,en het belangrijkste ik wil het ook graag weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je profiel staat een 90-93 VFR, dus RC36-I type (eerste met enkelzijde achterbrug). Ik weet het niet geheel zeker, maar volgens mij start de benzine pomp pas bij het indrukken van de startknop (en als het blok loopt). En NIET meteen als het contact aangezet wordt al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het schema komt er op het Fuel Cut Relais spanning te staan als het contact aan gaat, maar schakelt pas als de motor ronddraait, waarbij de KILL switch op RUN moet staan, dus als er ontsteking plaats vindt, schakelt het relais.

Dit gebeurt via de negatieve zijde van de bobine voor cilinder 4 , die naar de massa wordt getrokken door de ECU.

Je kunt het relais testen door de Rood/Gele draad los te halen van het relais (indien mogelijk), en het relaiscontact aan de massa te leggen, bij ingeschakeld contact. (Kill mag op OFF).

De pomp moet dan gaan draaien.

Ik weet niet wat de pomp doet als hij op druk is; bij de Vtec hoor je hem na een seconde uit gaan. Mischien schakelt hij af bij voldoende druk, maar dit kan ik niet uit het schema halen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 jaar geleden problemen gehad met mijn RC36II en dacht ook aan het relais of de benzinepomp. Benzinepomp was oké dus ging mijn aandacht ook uit naar het relais.

Andere relais gekocht maar dat bracht niet de oplossing. De storing werd veroorzaakt door een te slechte massa van bobine nummer 4.

De pomp werkt inderdaad pas als je gaat starten met de startersknop. Je kunt horen of de pomp werkt omdat hij regelmatig tikt.

Ik zou eerst controleren of het geen massa probleem is. Aangezien de motor lang stil heeft gestaan lijkt met dat waarschijnlijker dan een kapot relais.

Mocht blijken dat het relais toch kapot is dan heb ik er (ergens) nog wel 1 liggen.

 

zie http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=11647 voor een tip hoe je het beste de massa van het relais kunt testen. Die tip sloeg ik dus in de wind.... :blush:

aangepast door Motorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel een zeur zijn, maar met komma's en punten en hoofdletters enzovoort, zou ik je zin een stuk beter snappen.

 

Wil de motor niet lopen, of werkt de benzinepomp nog niet? Of wil het vervangen van de benzinepomp niet lukken? En je kunt je carburateurs niet vinden? Zoek eens onder de tank.

aangepast door teake
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...