Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR 800 RC46 I - RC46 Vtec - RC60 X


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR800  

185 leden hebben gestemd

  1. 1. Voorband 120/70/17, achterband 180/55/17

    • Michelin Pilot Power
      6
    • Michelin Pilot Power 2CT
      7
    • Michelin Power Pure
      0
    • Michelin Pilot road 2
      33
    • Michelin Pilot road 3
      34
    • Dunlop sportsmart
      7
    • Dunlop Roadsmart 2
      16
    • Dunlop Qualifier II
      1
    • Bridgestone BT16Pro
      2
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      17
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8m (voorband) Z8o (achterband)
      12
    • Conti Sport Attack
      0
    • Conti Sport attack 2
      1
    • Conti Road Attack 2
      5
    • Conti motion
      2
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      1
    • Pierlli Angel ST / GT
      19
    • Anders *
      21


Aanbevolen berichten

Op 13-3-2020 om 22:30, JooST zei:
11 uren geleden, Aficior zei:

Ik ben geen lid van Motorrad of Motoplus. Ik lees en spreek wel Duits, dus dat zou geen belemmering zijn. (Maar ben een Nederlander hoor).

 

@AFS Motorparts schreef:

Ik heb de tests op papier hier liggen.
Ik weet dat Joost hetzelfde blad leest, dus mogelijk wil hij ze inscannen?
 

Heb jij dit bericht gezien @JooST

99% van alle rijders komen nog niet eens boven 60% van de grenswaarden van de band uit, dus waarom zou je?

 

 

 

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens, in bepaalde omstandigheden zijn de grenswaarden soms ineens binnen handbereik. 

 

Sinds ik bij motor circuit training rijd kom je toch vaak dergelijke situaties tegen, de hele natte baan is voor goede banden geen probleem, dan gaat ook het tempo er flink uit, het gevaar zit met name in de opdrogende omstandigheden.

 

Dus een droog spoor op de ideale lijn en eromheen is het nog nat en dan ga je de verschillen zien wanneer iemand even afwijkt van de ideale lijn, de ene band kan dan de grip net wel behouden en de andere net niet..., dat kan in zo'n situatie dus betekenen wél onderuit of niet 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ga eind van volgende week nieuwe banden halen Pirelli angel gt II.

Als deze erop zitten zal ik terugkoppelen hoe deze bevallen.

Heb nu Metzeler roadtec 01 eronder zitten.

Bevallen op zich prima, alleen het profiel is bijna op, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, VFR Owner zei:

Ik ga eind van volgende week nieuwe banden halen Pirelli angel gt II. 

 

Mag ik vragen waarom je voor deze band gaat kiezen?

Wat zijn jouw afwegingen?

Wat zijn je verwachtingen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij veel snelweg en deze band schijnt veel km te kunnen verslijten. Worden me aanbevolen door een motorbandenzaak toen ik dit aangaf.

Reviews zijn ook wel aardig dus ik dacht, gaan we die proberen. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@VFR OwnerAls het verslijten jouw belangrijkste reden is om deze band te kiezen, dan zou ik eerder voor de Dunlop Roadsmart III gaan. Die gaat namelijk toch nog beduidend langer mee dan de Angel GT2, en blijft ook beduidend langer zijn goede rij-eigenschappen behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij maakt het ook niet zoveel uit hoelang hij meegaat als ik hem maar fijn vind rijden en een goed gevoel erbij heb, gewoon ieder jaar een nieuw setje 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook nieuwe banden nodig. 

Ik ben een tourrijder. 

Mijn collega zegt neem de Michelin road 5. 

Maar als ik ons forum zo lees zijn veel toch te spreken over de Dunlop RS III. 

Zit er veel verschil tussen?

 

Hij zegt dat de RS III al oud model is. 

Maar dat is toch niet erg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RS III bevielen me op de VTEC erg goed maar ik was van de Michelin afgestapt omdat de MPR 4 niet was wat ik van Michelin gewend was, de Road 5 kwam pas toen ik geen VTEC meer had dus met die band geen ervaring op een redelijk vergelijkbare motor dan de jouwe.
Bij aanschaf van de CT wel meteen een setje RS III onderhandeld maar op de CT kwam deze wel iets te kort en ben weer teruggegaan naar Michelin en dit keer wel de Road 5 die deze tekortkoming niet had.
Maar het is ook een kwestie van smaak. Ik trek het gas nog wel eens open en rij ook met de CT de banden helemaal op en niet alleen in het midden.
Voor een toerrijder voldoen beide banden meer dan genoeg en zal je voor jezelf een keuze moeten maken maar je zal pas weten wat de juiste keuze is als je beide gehad hebt.
Als je geen idee hebt wat je moet/kan verwachten van een band kan je in een keuze tussen deze 2 banden voor de goedkoopste kiezen en dan de volgende set zal je vast weer een nieuwe keuze moeten maken omdat de RS III dan vast een opvolger heeft  en aan de andere kant kan je ook voor de Road 5 (of opvolger) gaan om te kijken of het karakter van Michelin misschien beter bij je past dan die van een Dunlop.
Het enige wat je aan onze adviezen kan hebben is diverse ervaringen maar ik weet zeker dat negatieve ervaringen bij beide van deze banden vooral voortkomen uit een persoonlijke voorkeur en niet omdat 1 van de 2 daadwerkelijk slecht is.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de Roadsmart III nog steeds verreweg de best verkochte band.
Dat komt ook doordat de grote vergelijkingstest van Das Motorrad dit jaar niet gedaan is (de reden laat zich raden).
Maar verleden jaar nog steeds vergelijkingstestwinnaar (samen met de Pirelli Angel GT). Das dat de band "al" 3 jaar oud is merk je niet.
Hij heeft wel zijn nadelen, net als elke andere band. De DRSM3 is iets minder in de regen, en duurt wat langer om op te warmen. Daarnaast is hij uitgesproken stug waardoor hij op slecht wegdek oncomfortabeler is. Maar de voordelen van de extreem lange levensduur waarbij de band tot aan vrijwel het einde goed blijft sturen, het neutrale stuurgedrag enzovoorts maken dat het nog steeds een topband is.
Op zwaardere motoren zoals de VFR-modellen zal ik hem nog steeds meestal boven de Michelins aanbevelen (terwijl ik ook Michelin-dealer ben).
Maar onder motorrijders bestaat een behoorlijk grote groep Michelin-fans. Die zullen vaak niet goed aan banden met een stijver karkas kunnen wennen, net als dat omgekeerd het geval is.

Ik verwacht volgend jaar nog geen opvolger voor de DRSM3, maar pas het jaar daarna.
Ik verwacht volgend jaar wel een opvolger voor de Metzeler Roadtec 01, wat dan dus eigenlijk ook de opvolger is voor de Pirelli Angel GT2 (= dezelfde fabriek en hetzelfde designteam).
Ook is het zeer goed mogelijk dat er dan een opvolger komt voor de Bridgestone T31.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...