Ga naar inhoud

V-Tec slaat in het stuur


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een lekker stuk (+/- 250 km) gereden met mijn V-Tec, nu heb ik de

gewoonte om bij het naderen van een kruising af en toe gewoon het stuur even los

te laten om even de vingertjes weer soepel te krijgen.

Bij al mijn vorige motoren was dit geen enkel probleem, de motor liep gewoon

probleemloos rechtuit.

 

Toen ik dit echter vanmiddag een paar keer bij mijn V-Tec deed schrok ik me werkelijk

een ongeluk, na enige meters begon het stuur ineens als een malle heen en weer

te slaan en ik kon maar net op tijd het stuur weer grijpen zonder dat het hele circus

onbestuurbaar werd.

 

Ik ben dit topic eigenlijk gestart om eens te horen wat ervaringen van andere V-Tec bezitters

zijn ten opzichte van dit fenomeen.

Voor mijn uitstapje naar de supersport heb ik namelijk 6 jaar een 800 FI gehad die dit niet deed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut nog nooit gehad. Kan hem echt uit laten rijden totdat ie bijna omvalt, zelfs met duo er op, ook vanuit wat hogere snelheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stuur veert een stukje terug als de motor op de middenbok staat dus de

balhoofdlagers draaien nog lekker soepel.

Heb zelf ook het vermoeden dat de voorband de boosdoener is, tijdens het

rijden verneem ik echter geen trilling o.i.d.

Mijn vorige motor (R1) had een zwaar gecupte band en deze reed ook nog

prima rechtuit zonder in het stuur te slaan maar hier zat ook een stuurdemper op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook een lekker stuk gereden rondje Drenthe met mijn maat, af en toe ook even rechtop zitten maar gaat kaas recht vooruit., ik denk ook inderdaad lood verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Ik ben dit topic eigenlijk gestart om eens te horen wat ervaringen van andere V-Tec bezitters

...

 

Heb ik geen last van bij mijn VTEC. Zelfs niet nu mijn banden alweer bijna op zijn (15000 km). Blijft kaarsrecht zijn weg vervolgen, onafhankelijk van de snelheid.

 

Mijn vorige motor (geen VFR-VTEC, maar een Bandit) was er veel gevoeliger voor, zeker als de banden al weer een tijd gebruikt waren. Vooral bij een hoger belasting van het achterwiel (koffers, achteroverleunen) nam het sterk toe. Bij een snelheid rond de 60 km/uur kon je het stuur niet lang loslaten. Bij nieuwe banden was het weer een tijd over.

 

Ik verdenk heel sterk je banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt hier aan de banden en/of het balhoofdlager.
Ik heb het bij de VTEC gehad niet lang nadat ik 'm gekocht had (had er net 10k mee gereden) en dit was na het vervangen van de banden over (zaten dacht ik BT021 onder) en later was het ook raak toen het balhoofdlager niet meer goed was.

Ik dacht toen dat het nog wel meeviel maar door de kabels die met een superbikestuur iets strakker staan kon ik het niet goed voelen maar toen ik ergens vol remmend in wilde sturen zat het stuur vast op het dode punt.

Als je de originele balhoofdlagers hebt is het eigenlijk ook geen overbodige luxe als je die vervangt voor een conisch setje terwijl ze nog goed zijn.
Een gecupte voorband is meestal de oorzaak als het aan de banden ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 800fi geen last van. Bij vorige motor (Soes) wel last van gehad. Bleek aan de voorband te liggen.......(en werd met "cuppen" alleen maar erger)

Balhoofdlager kan ook boosdoener zijn. En dat kun je niet altijd waarnemen zonder de boel los te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...