Ga naar inhoud

Eerste VFR rit van een groentje


Jime_Jitsu
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb tijdens mijn rijlessen één keer 3 uur gelest ipv de 1,5 die we normaal deden, en natuurlijk die 3 uur lang regen gehad... op dat moment minder prettig maar goed om het eens gedaan te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Wat een verschil met de lesmotor! De eerste bochten voelden zeer onwennig (eigenlijk de laatste bochten ook nog).

 

 

Bandendruk gechecked?

aangepast door Davy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

heb eigenlijk maar 1 tip:

Doe niet zoals mij, en ga niet bij je derde rit al met viffer en al op het asfalt liggen.. :oops:

 

Zit zoals je zelf het prettigste vind.. Begin niet te snel.. en het allerbelangrijkste geniet.. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ja, zo kwam ik ergens in september een Triumph rijder tegen, waarvan de achterband bijna plat was.
En maar gassen met dat ding en "plat" door de bocht. Hem toch maar even attent gemaakt op zijn
zachte achterband. Band was al behoorlijk warm en de zijkanten waren niet al te fris meer. Zegt die
"motorrijder" tegen mij: "Ik dacht al, hij rijdt niet zo lekker, hij glijdt in de bocht en hij zwabbert aan de achterkant."

Het was een eerste ritje, de motor had 8 maanden stil gestaan,.................. :scratchchin: Dûh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bedankt voor de goede tips!

 

Het eerste weekend na ik mijn rijbewijs had opgehaald, heb ik veel op de motorfiets gezeten. Zaterdag in mijn uppie. Toen kwam ik er achter dat mijn voorband wat aan de zachte kant was. Toen de voorband weer op 2,5 bar zat voelde het als een hele nieuwe motorfiets!

Zondag heb ik gereden samen met mijn vader.

 

Ik ben nu wel aardig gewend aan de zit van de motorfiets. De spiegels heb ik ook goed weten af te stellen. Ik rij nu zoveel mogelijk, bijvoorbeeld naar het werk als het weer een beetje meezit.

 

Wat doen jullie bij stoplichten? Als motorrijder kun je natuurlijk vooraan het stoplicht gaan staan, maar ik merk dat ik vaak gewoon aansluit alsof ik een auto ben.

 

Nog een tip waar ik mezelf ook aan probeer te houden... (voor als die nog niet gegeven is); probeer verschillende routes en wegen te rijden,

dat is leuker en beter voor de rij'ervaring. Elke dag 80km woon-werk heen en terug is (naar mijn mening) na b.v. een maand niet 'echt' gelijk aan 1600km ervaring, maar 40x 40km ervaring..

(elke dag is uiteraard niet hetzelfde, maar even voor het idee, ik rij zelf b.v. woon-werk met 't koekblik omdat het alleen maar snelweg is, met de zomer wil ik wel eens de motor pakken en dan rij ik vooral op de terugweg graag een stukje om :crossy:)

 

Heb mijn VFR nu een jaar en nog steeds dik tevreden!

Bij stoplichten ga ik afhankelijk van de situatie (regen/soort auto/voorsorteer situatie) wel vaak vooraan staan, verschilt per keer.

Vindt het wel fijn om in het verkeer gebruik te maken dat ik sneller weg ben dan menig koekblik, maar besef wel dat ik op de motor kwetsbaarder ben.

 

Edit: vind zelf banden ook veel uitmaken, met de huidige set MPR4 ligt de Viffer een stuk beter op de weg dan de 'conti-sport attack' die er eerst oplagen bij aanschaf.. :)

aangepast door Patrick1991
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Vindt het wel fijn om in het verkeer gebruik te maken dat ik sneller weg ben dan menig koekblik, maar besef wel dat ik op de motor kwetsbaarder ben.

.. :)

Pas op met de "seconde des doods" ....

Grote kans dat er namelijk nog een voertuig "effe net door rood rijdt" en van links of rechts komt als jij net vertrokken bent......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...