Ga naar inhoud

Onderhoud aan VFR 750, 800FI, Vtec en 1200 voor forumleden (2)


Johan
 Delen

Aanbevolen berichten

Forummers,

Vervolg van dit Topic

Onderhoud voor forumleden aan de VFR 750, 800FI, Vtec en 1200.

Standaard onderhoud:
Olie verversen

Oliefilter vervangen
Koelvloeistof verversen
Rem/koppeling vloeistof verversen

Remmen reinigen/schoonmaken/smeren

Vorkolie verversen + luchtkamer instellen
Bougies vervangen (indien nodig)
Luchtfilter vervangen (indien nodig)
Carbs/SV’s synchroniseren
Ketting + tandwielen controleren en ketting spannen

Vering instellen
Bandenspanning controleren

Evt modificaties (mods) uitvoeren
Schoonmaken, poetsen
Algehele controle, technische inspectie

Extra onderhoud van één of meerdere onderstaande werkzaamheden:
Carbs ultrasoon reinigen en afstellen (750)
Kleppenspeling contoleren/stellen (ook Vtec)
Vorkkeerringen vervangen
Balhoofdlager vervangen
Koppelingsplaten vervangen + kopp-kooi braamvrij maken
Ketting/kettingwielen vervangen
Voorwiellagers vervangen
Remblokken vervangen
Banden incl montage en balanceren

ect

VFR zelf brengen en halen.

Leenmotor beschikbaar

Evt heb ik een motoraanhanger ter beschikking.

Stuur mij een PB voor overleg of een afspraak

Groet, Johan.

Op verzoek van Ray"

post-4095-1345237980.jpg

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reactie van de laatste tevreden klant van SCJ ;) :

Ik had een week geleden mijn Mopped bij Johan achtergelaten en hem gisteren weer opgehaald. Het was tijd voor het "bijna totaal" pakket: Onderhoud, balhoofdlagers vervangen en kleppen stellen.

Ik kon er zlef niet bij zijn, maar de foto's die johan elke dag stuurde waren wel boeiend:

 

Eerst alles eraf slopen (het is wel raar om je eigen motor zo te zien!) :blink:

post-4669-1345302132.jpg

 

Nog meer eraf om bij de kleppen te komen

post-4669-1345302329.jpg

 

Niewe conische balhoofdlagers

post-4669-1345302561.jpg

 

Alle vloeistoffen vervangen

post-4669-1345302749.jpg

 

Synchroniseren

post-4669-1345302823.jpg

 

En natuurlijk poetsen

post-4669-1345302958.jpg

 

En nog veel meer (in totaal een hele pagina A4 vol uitgevoerde dingen!), en het resultaat ziet er zo uit :)~

post-4669-1345303071.jpg

 

In het echt zag de fiets bij het ophalen nog meer :)~:)~:)~ uit. En wat belangrijker was: Hij rijdt nu ook :D :D

Ik heb gelijk gebruik van het feit gemaakt dat ik toch al in de buurt was en vrijdag aan Nijn's Avondrit meegedaan. Het is echt een groot verschil: De Mopped stuurt nu veel lichter, de gasreactie is veel beter, de vering is duidelijk beter ingesteld, ...

 

Wat mij in het algemeen opviel is hoe secuur en met oog voor detail Johan heeft gewerkt. Ook waar het tegenviel (de klepspeling van de VTEC-kleppen bleek zodanig ver 'af' te zijn dat hij alles twee geer ge(de)monteerd en gemeten had, allen om zeker te zijn dat hij goed had gemeten). En dat hij "even" daarnaast nog allerlei kleine dingetjes aangepast / verbeterd / gecorrigeerd heeft: Reklamestikkers verwijderen, ProOiler kastje naar het stuur verplaatst, allerlei slangen en draden uit het zicht gewerkt, ProOiler en vreing correct ingesteld, kabelschoen aan een draadje bij de accu,... ik zou nog even door kunnen gaan.

 

In ieder geval Johan: :worshippy:

Je hebt er een tevreden klant bij :crossy:

Jammer dat Den Haag en Zwolle niet dichter bij elkaar liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren eindelijk tijd gevonden om de pro-oiler bij Johan te laten inbouwen. Perfect mooi weggewerkt, bijna niet zichtbaar. Wederom vakwerk! Had al een beetje gespiekt bij andere motoren maar op de Johan manier niet te evenaren.

 

Doordat de koplamp bij de VTEC aan gaat bij contact was de accu lichtelijk onderuit gegaan bij het inbouwen en draaide de pomp niet naar behoren.

 

Bij thuiskomst na een ritje van een kilometer of 50 nog geen olie zichtbaar op het tandwiel. Met de prime procedure de pomp diverse malen aangestuurd maar twijfel nog lichtelijk over de opvoer hoeveelheid van de pomp... er komt wel iets olie, binnenkort maar eens vergelijken bij een andere pro-oiler.

 

Groeten,

Paultje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de accu leeg was hebben we gestart met een hulp-accu.

Henk is daarna naar huis gereden zonder dat we ge-primed hebben, heb hem verteld hoe te handelen als hij thuis was.

Thuis heeft Henk dus ge-primed en dat duurt effe want alle lucht moet uit de leiding ge-primed worden tot er olie bij het tandwiel komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ie gewoon onder het rijden moeten doen.

Als ik mijn motor gewassen heb dan is het bij mij de eerste rit standaard een keer of vier primen de eerste kilometer.

VFRikus

p.s. zelfs met een volle accu werkt het pompje niet, die is laadspanning nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

primen op de accu gaat prima alleen het achterlicht begint ervan te stotteren

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...