Ga naar inhoud

Motor VFR 1200 - een tikkende tijdbom?


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

In feite nutteloos na zoveel km. Het probleem is ontstaan bij het frezen van motor, waarbij aluminium spanen (swarf) is achtergebleven in het blok bij de assemblage. Aangezien aluminium niet magnetisch is, is het onmogelijk om het op te vangen met een magneet. Het grootste risico is dat de oliedoorvoerkanalen blokkeren door deze spanen en de motor "droog" loopt, met alle gevolgen van dien.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik niet vertrouwd met de Telegraaf, maar ik denk dat men als journalist wel degelijk kritische vragen mag stellen. Er is tegenwoordig te weinig onderzoeksjournalistiek. Ik woon in een buurt waar Yamaha al haar nieuwe modellen voorstelt. Ook worden proefritten georganiseerd voor deze moto journalisten. Ik kan je vertellen, die kerels worden rot verwent. Ben je wat té kritisch, bestaat het risico dat dat je van de "verwen"lijst wordt geschrapt.

 

Anderzijds is objectiviteit wel noodzakelijk. We moeten hier ook duidelijk een onderscheid maken tussen rijstijl, onderhoud (wat mogelijk de oorzaak van een aantal problemen) en mechanisch falen. Volgens de mail van Honda aan MVG is er wel degelijk een probleem met 2010 modellen "die door de mazen van het net zijn geglipt."

 

Persoonlijk bezit een moto die op de "recall" list staat. Op het ogenblik 27.000 km zonder enig problemen, maar je begrijpt dat ik me toch wat zorgen maak. Op een bepaalde manier tikt bij een klokje...

Jammer dat je een voorbarige conclusie trekt over schrappen van verwenlijst door kritische journalisten. Heb je ervaring ermee?

Groetjes van een Yamaha medewerker - VFR staat hier los van

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...