Ga naar inhoud

Onderhoud aan VFR 750, 800FI, Vtec en 1200 voor forumleden (3)


Johan
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Sinds Mei dit jaar eigenaar geworden van een VFR800 Vtec uit 2002.

 

Ik heb hem particulier overgenomen en omdat alleen bekend was dat hij altijd "goed" onderhouden was ben ik toch maar eens gaan zoeken waar er specifiek voor deze motor onderhoud aangeboden werd.

 

Na een tijdje zoeken op het net kwam ik op het forum van VROC uit en las ik steeds dezelfde naam terug, Johan. 

 

De berichten die ik geplaatst zag in deze topic gaf mij het gevoel, wauw! hier word echt serieus onderhoud uitgevoerd!

 

Ik heb Johan een berichtje gestuurd of hij nog ruimte had voor onderhoud aan mijn motor en kreeg dezelfde dag nog reactie. Na wat contact heen en weer via de mail en de duidelijke overzichten voor het onderhoud gezien te hebben heb ik een afspraak ingepland voor het onderhoud.

 

Vrijdag 17 november was het dan zo ver, motor achter in de aanhanger en richting Zwolle. Aangekomen op het adres kwam Johan al naar buiten om mij welke te heten. We hebben de motor van de aanhanger gehaald en in de "werkplaats" gezet.

 

Onder het genot van een kop koffie hebben we de uitgangspunten voor het onderhoud besproken, eigenlijk alles nalopen, controleren en zonodig afstellen of vervangen. Met een goed gevoel vertrok ik weer richting Soesterberg.

 

Einde middag kreeg ik al bericht van Johan, tijdens de rit naar de wasstraat vielen al gelijk een paar punten op, balhoodlager versleten en thermostaat bleef openstaan. Na contact afgesproken om deze beide te vervangen.

 

Gedurende het verdere onderhoud werd er dagelijks een update gestuurd mbt de uitgevoerde werkzaamheden met daarbij een complete foto rapportage, geweldig!

 

Het contact met Johan gedurende de dagen dat de motor bij hem op de brug was geweldig de foto's en de mail met bijbehorende uitleg, zelfs iets met hondenkoekjes in een afgesloten ruimte van het balhoofd...😅

 

Al met al kan ik niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met het uitgevoerde onderhoud en weet ik nu zeker dat de motor 200% in orde is. Hij staat nu lekker binnen in afwachting van het voorjaar om er weer op uit te trekken.

 

Johan bedankt voor alle goede zorgen voor de motor en de uitleg die je hebt gegeven tijdens het ophalen van de motor, je hebt er een vast klant bij voor het onderhoud!

 

 

Hier enkele foto's, zijn er teveel om ze allemaal te plaatsen.

 

 

 

IMG_5838.JPG

IMG_5879.JPG

IMG_5996.JPG

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Sinds juli 2023 verzorgt Johan het onderhoud van mijn Crossrunner. De tijd vliegt en de nodige kilometers zijn sindsdien afgelegd. Het was daarom weer tijd voor een onderhoudsbeurt. Zo langzamerhand voel ik me samen met mijn VFR kind aan huis bij Johan. Regelmatig kom ik bij hem thuis omdat er weer gesleuteld mag worden. Vaak zijn het de slijtage onderdelen die vervangen moeten worden en niet omdat de motor kapot is. Het is immers een VFR, die zijn toch onverwoestbaar?

 

Even een leuke opsomming: 

- Juli 2023 - Nieuwe banden (Die konden niet wachten tot het grote onderhoud)
- Juli 2023 - Groot onderhoud

- December 2023 - Banden, ketting + tandwielen, remmen en olie verversen
- Februari 2024 - Vorkkeeringen vervangen

- April 2024 - Onderhoud + nieuwe remschijven en remblokken. 

 

Het volgende zal waarschijnlijk weer een setje banden zijn 😅.

We kennen inmiddels allemaal de foto's van onze motoren die in onderhoud zijn. Blijft leuk om te zien en zéker het eindresultaat; een glimmende motor die geweldig goed loopt. IMG_7211.thumb.JPG.b22dfa4789fcb571a49df8317f6fa2cd.JPG


Bedankt maar weer Johan! 

aangepast door Renske
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...