Ga naar inhoud

Blogje van mijn VFR


RoelNL
 Delen

Aanbevolen berichten

Klopt, daarvoor moet ik wel eerst de oude verwijderen alleen lukt niet omdat het loopvlak van het oude lager in de weg zit zeg, deze zit geperst maar moet toch echt eraf, weet alleen niet hoe momenteel. Dus als iemand nog tips heeft zonder slijptol etc zou ik dankbaar zijn:oops:

 

IMG_20210125_165354.thumb.jpg.f900f82eddec8c79156c96fe1c1d6cdb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lagersplitter is mijn eerste keus, om dit te demonteren. kost je in ieder geval minder als een nieuw t-stuk, mocht je uitschieten met de slijptol...

 

Maar ik heb het ook wel eens gedaan met een klezoorbeitel en een vuisthamer (vanaf de onderzijde). Niet ideaal de laatste tip, je moet wel genoeg ruimte en “vlees” hebben om te slaan, en ook uitkijken dat je het schroefdraad niet kapot slaat (door het afsteunen)...

 

laatste is wel een bushcraft oplossing, maar zo heb ik het weleens gered...

 

groet’n

 

tukker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is gelukt, uiteindelijk warm stoken en daarna een goede scherpe wig ertussen gekregen en uiteindelijk na heel de tijd over en weer los te tikken kwam die eraf:1210:

 

Morgen de degene in het balhoofd eruit tikken en dan komt het goed.

 

Dan kan ik morgen ook gelijk de verpoten open gaan maken want die hebben denk ik ook wel een service beurtje nodig. Nieuwe veren kan denk ik ook geen kwaad zag al een Hyperproset staan op nr1 motor maar eens kijken wat ze direct bij Hyperpro kosten.

aangepast door RoelNL
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd is de lager zitting los gekomen van het T-stuk. Daarna gelijk alles goed schoongemaakt.

 

IMG_20210126_092353.thumb.jpg.5dbb5bfeb65d28d2398b7e3744f93a22.jpg

 

Vandaag ben ik bezig om heel de voorvork uitelkaar te halen en dat is gelukt. Het was echt nodig, olie was pikzwart.

 

 

IMG_20210126_094546.thumb.jpg.a98e5b3cb12a53914a6e51311bf2940e.jpg

 

Verder heb ik goed naar de olie gekeken en hier zag je wel wat metalige deeltjes inzitten. Voor zover ik nu kan zien zijn deze veren al progressief. Onderin staan ze verder uit elkaar en bovenin komen ze steeds dichter bijelkaar. Mogelijk dat hier dus al een keer nieuwe veren in zijn gegaan. Weet iemand hoe de standaard veren eruit zien van deze voorvorken?

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een foto van de veer. Ik denk dat deze progressief is maar zeker weten doe ik het niet? Ook weet ik niet of het de standaard veer is?IMG_20210126_130154.thumb.jpg.62ed40417de8ee56df6c224ad1fce04a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bij Hyperpro geweest en nieuwe veren gekocht.

 

Nu staat er achterop de handleiding "Fork: remove original 150mm preload bush" nu snap ik deze tekst niet helemaal. Feit is dat ik iets moet gaan verwijderen want de veren zijn groter dan de originele veren. Maar wat willen ze dat ik weg haal? Is dat het gedeelte wat met de kleine veer in de glijbuis zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een stalen buisje in van 150mm lang. Die moet je weglaten bij de Hyperpro.

Moest ik ook bij Ecstasy (de XTZ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net zitten kijken maar ik heb echt niets wat 150mm lang is. Dit zijn nog de losse dingen die ik heb. 

IMG_20210126_152144.thumb.jpg.398773849606ad85d64e223857dc941a.jpg

Deze zaten bovenop de veren, dit is eigenlijk het enige waarvan ik denk dat het zou kunnen zijn.

Dit gedeelte zit onderin maar dat kan ik me niet voorstellen dat het eruit moet.

IMG_20210126_152204.thumb.jpg.f05b03865b6702806fbf1340f0a939b8.jpg

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist even met hyperpro gebeld en het gaat om de plastic buizen van 20cm. De oude veren en plastic buizen zijn bij elkaar even lang als de nieuwe Hyperpro veren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...