Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 3)


voodoo
 Delen

Aanbevolen berichten

Nieuwe accu.

 

Mijn accu had de geest gegeven. Sinds de plaatsing van de mosfet spanningsregelaar, verloor de accu relatief veel vloeistof door de hogere laadspanning, was ongeveer 13,8 volt, werd 14,5 volt met de moderne regelaar. Ik wilde daarom een onderhoudsvrije accu plaatsen, maar dat werd een probleem, i.v.m. de afmetingen. Gewone accu's zijn blijkbaar smaller en hoger, dan de onderhoudsvrije accu's. Bleef over lithium. Door de mosfet regelaar is de oude rc24 geschikt voor dit type accu. Aldus gemonteerd en werkt naar behoren. Ontlading is nagenoeg nul. Spanning is zeer stabiel. Nu zien, of hij een stuk langer leeft als de gewone accu's.

 

En of mijn motor niet affikt als de sr toch nog een keer de geest geeft. :1210:

lfp14-12-volt-480-wh-lithium-lifepo4-accu.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, vroembert zei:

Nieuwe accu.

 

Mijn accu had de geest gegeven. Sinds de plaatsing van de mosfet spanningsregelaar, verloor de accu relatief veel vloeistof door de hogere laadspanning, was ongeveer 13,8 volt, werd 14,5 volt met de moderne regelaar. Ik wilde daarom een onderhoudsvrije accu plaatsen, maar dat werd een probleem, i.v.m. de afmetingen. Gewone accu's zijn blijkbaar smaller en hoger, dan de onderhoudsvrije accu's. Bleef over lithium. Door de mosfet regelaar is de oude rc24 geschikt voor dit type accu. Aldus gemonteerd en werkt naar behoren. Ontlading is nagenoeg nul. Spanning is zeer stabiel. Nu zien, of hij een stuk langer leeft als de gewone accu's.

 

En of mijn motor niet affikt als de sr toch nog een keer de geest geeft. :1210:

 

Waarom is een mosfet nodig voor een Li-Ion? Die kan je volgens mij gewoon inbouwen.
Zelf wil ik graag een LiFePo4 als vervanger, de Lo-Ion is alsnog gevoelig voor diepontladen en bij beschadiging kan het een brandbom worden. De LoFePo4 is niet gevoelig voor diepontladen en het is een veel stabielere chemische verbinding maar het probleem is dat alles wat ik tot nu toe heb gevonden uiteindelijk toch stiekem een Li-Ion lijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zozeer de mosfet die nodig is, maar de stabiele spanning op 14,5 volt. De originele regelaar zit op ongeveer 13,8 volt laadspanning, precies goed voor een normale niet onderhoudsvrije accu. Maar te laag voor de li ion.  

Een andere regelaar die rond de 14,5 afregelt is ook goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn setje wielen terug van de coater, erg blij met het resultaat:

slag uit voorvelg gehaald, beide velgen gepoedercoat, nieuwe wiel-lagers voor en achter, haakse ventielen geplaatst, nieuwe Michelin PR4 banden gemonteerd. Ook meteen de nieuwe zwevende remschijven gemonteerd. Vorkpoten voorzien van nieuwe olie en seals. Nieuwe remblokken komen deze week binnen. De komende dagen alles afmonteren , en dan (eindelijk) weer lekker rijden met de RC24.:w

 

Wubbes

 

1473611613_wielenrc24.thumb.jpg.98d5bb9e8f4af6d6ad05394ad759bf42.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2019 om 16:35, André zei:

 

Waar ga je hem monteren ? ( althans je olietankje ) Ik heb hem bij het stuur, thv contactslot. Dat bevalt prima en ik kan er goed bij :) 

 

Voor nu heb ik heb (omdat ik eigenlijk geen andere slang wou bestellen en hem er snel op wou hebben) bij mn rechtervoet zitten. 

De slang die erbij zat heb ik over de remleiding gelegd.

 

Hij lijkt in de weg te zitten maar ik merk er weinig van tijdens het rijden en kan er ook goed bij, op mn stuur heb ik al een Ram Mount zitten en vind 't al aardig vol daar. 

Misschien dat ik in de toekomst nog een x een andere plek zal zoeken maar voorlopig zit ie mij best zo :)

 

OSCO.jpeg

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@crossrunner Dankjewel. De exacte manier van slag eruit halen is mij niet verteld (beroepsgeheim), maar zorgen voor een spanningsvrije velg dmv technieken en dan de velg richten. 

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wubbes,

 

Ik haal mijn spullen bij de plaatselijke motorboer, die heeft motobatt niet in het assortiment. Het grote boek met maten is echt wel op tafel geweest.  En ik speelde toch al met de gedachte een lithium te plaatsen, ze verliezen nagenoeg geen spanning, dus opladen in de winter is eigenlijk niet meer nodig. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...