Ga naar inhoud

Overhauling Crosstourer edition


Ray
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben een hele grote fan van mijn kleine Givi tanktasje. Enkel voor bril, sleutels, oordoppen, gsm, portefeuille, Garmin en eventueel nog doekje en flesje water of een energiereep. Die dingen neem je toch mee bij een stop en dan is het precies heel handig om alles in ėėn keer mee te pakken, en zeker geen gezeul. Dat ding zit nu gewoon standaard op mijn motor bij elke rit. Als je een beetje uitkijkt kost het minder dan 100 euro en het gaat jaren mee. Veel veiliger ook dan heuptasjes of harde spullen in je motorjas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met een klein tanktasje los ik alleen het gemaksprobleem voor de papieren op en win ik helemaal niets op gebied van bagagecapaciteit en tussen de 2 keuzes was de universele al op lichte voorsprong omdat die maatwerk wellicht net te klein waren en dat is dan ruw geschat iets meer dan 2 keer dat kleine tanktasje?

De beide opties die ik had gekozen komen rond de €60 uit voor 2 tassen incl. verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tanktas met zo'n quick lock maar ik zou niet anders meer willen echt ideaal zo'n ding. 

 

Dit idee, alleen heb ik denk ik nog een grotere?

https://www.nr1motor.nl/evo-city-tank-bag-1.html?utm_source=google_shopping&m=configurable_scp&623=3746&aid=184736&gclid=Cj0KCQiAr8bwBRD4ARIsAHa4YyIdvEDNJCvcxBWrCWRnxLn_RmauCFEOBfKTmKoZ8a1Oc2K-5ixy0DQaAtLQEALw_wcB

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de op maat gemaakte van Hepco nemen. Ziet er toch wat mooier en verzorgder uit. En als het volume “tekort” niet echt een bepalende issue is met je topkoffer bijna leeg dan zou ik voor het mooie gaan en de praktische rits/vak voor het papierwerk. Grote kans, dat je ze dan ook blijft gebruiken na je vakantie.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, ik waardeer jullie inbreng zeer zeker maar ik vraag wat hulp in de keuze tussen de genoemde 2 opties.
Budget is deels een ding want ik wil iets goeds, voor de belangrijke zaken doe ik geen concessies maar extra's die ik niet dagelijks zal gebruiken of nodig hebben probeer ik zeker wel de prijs laag te houden.
Een tanktas lost een probleem op wat geen probleem is maar een gemaks dingetje en zal daarom bovenop de aanschaf komen van de crashbar tassen want een klein beetje extra bergruimte is niet noodzakelijk maar wel welkom. We hebben het over een reis van meer dan 7000km in 3 weken zonder enige planning anders dan een paar harde waypoints die de reden zin van de reis, de rest van de route is gisteren nog weer ergens aangepast omdat ik een filmpje zag met een mooi stuk.

Een tanktas zal na de tijd niet meer gebruikt worden omdat ik standaard met de koffers erop rijd en niet met een stuk of 15 grensovergangen in 3 weken te maken zal hebben.

Misschien een vakje in de deksel van 1 van de koffers maken voor de papieren, dan zijn ze ook makkelijk te bereiken. Het zijn toploaders en ik kan al zittend in de koffer (doe ik momenteel ook al met water voor onderweg).
En de zojuist binnengekomen post van Case geeft dus precies aan waarom ik die niet meteen heb afgeschreven :whistle:
Misschien maar eens een mailtje sturen om te vragen of er een inhoud bekend is :scratchchin:

De carterbescherming wil ik er op korte termijn onder hebben maar voor de tassenkeuze heb ik nog een paar maanden dus blijf maar komen redenen waarvoor ik voor de één of de andere moet gaan want nu is het weer een beetje richting 50/50 gegaan :blush:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De universele zijn zo te zien waterdicht bij de op maat gemaakte heb ik daar een beetje twijfel bij.

Ik zou zelf voor de extra ruimte gaan van de universele.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem hoor, we denken gewoon een beetje mee, gebaseerd op een vrij grote ervaring qua reizen met de motor.

Waarschijnlijk heb je er ook al aan gedacht, maar hoe zit het met de hitte op de plaats van de tasjes? De extra breedte lijkt me geen issue als je toch al met zijkoffers rijdt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in JOUW geval voor de universele gaan beste Ray.
Ik denk te lezen in jouw vraagstelling dat de enige hinderlijke tekortkoming van die universele tasjes is dat er geen makkelijk toegankelijke rits in zit voor je reispapieren.
Ik zou de lokale Noord Afrikaanse gordijnenboer/versteller bezoeken en er een rits en vakje (aan de binnenzijde) in laten stikken. (Of een bekwame dame uit de nabije omgeving).
Dan lijken die universele tasjes te voldoen aan jouw specifieke wensen.
Succes met de afweging. Benieuwd waar je op uit gaat komen. Gelukkig heb jij het laatste woord.
Aficior

Honda VFR 800 VTEC

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, RoelNL said:

Ik heb een tanktas met zo'n quick lock maar ik zou niet anders meer willen echt ideaal zo'n ding. 

 

Dit idee, alleen heb ik denk ik nog een grotere?

https://www.nr1motor.nl/evo-city-tank-bag-1.html?utm_source=google_shopping&m=configurable_scp&623=3746&aid=184736&gclid=Cj0KCQiAr8bwBRD4ARIsAHa4YyIdvEDNJCvcxBWrCWRnxLn_RmauCFEOBfKTmKoZ8a1Oc2K-5ixy0DQaAtLQEALw_wcB

 

Beetje offtopic omdat de vraag hier niet over ging maar bij dit specifieke systeem aandacht voor de nieuwe modellen in deze lijn: hierbij hoef je geen gaten meer te boren in de tas omdat er een soort "rails systeem" onder de tas zit waardoor je de tas op de goede plek kunt schuiven (handig wanneer je de tas op een andere motor wilt gebruiken) en er zitten magneten in waardoor deze (nog) makkelijker op de goede plek klikken.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat railsysteem is super, de grootste uitdaging bij het oude systeem was de ring onder de tas op de juiste plek krijgen en het moest in 1 keer goed anders zat je met gaten in de tas.
De magneten zin bij mij juist een gigantische afknapper, het ontbreken van magneten was destijds de belangrijkste reden waarom ik €180 over had voor een enkele tas.
De crashbar tas die je zier voor je het filmpje start heb ik ook bekeken maar deze kost in de goedkoopst gevonden variant al €60 voor een enkele tas Excl. verzendkosten tegenover dat bedrag voor een set van 2 incl. verzendkosten van die Lomo set. Die SW motech Dry bag 80 is ook maar 5Ltr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels off-topic, maar dat wil ik toch even bijstellen. De positionering van een kleine tanktas is geen issue: de montageplaat is bijna zo groot als de basis van de tas en vergt dus geen aanpassing om echt op elke tank te passen. Voor de grotere tassen moet je alvast bij Givi niet boren: er zijn namelijk standaard een hele reeks montagegaatjes voorzien. Je hebt zo mogelijkheden zat. Ik heb de mijne zelfs 180° gedraaid omdat hij op die manier het zicht op de GPS het minst hindert. Sinds ik de kleine tas heb gebruik ik deze trouwens nog maar amper.

tanktas.thumb.jpg.feeb7b36d8794f42749f74a4728694ad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar jouw vraag over de twee alternatieven, ik zou voor de universele gaan juist vanwege het argument wat je zelf al gaf: Bij een val druk je de op maat gemaakte tassen door de crashbar heen en heb je een redelijke kans je kunstof delen te beschadigen die je juist wou beschermen. Voor mij zou dat (letterlijk ;)) een redelijk doorslaggevend argument zijn...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de bevestiging gehad dat de Carterbescherming op de most is maar nog geen melding op de app :scratchchin:

Wel alvast een afspraak gemaakt bij Frank om na al die jaren inkopen bij hem eens langs te komen voor een bandenwissel.

Dit keer ga ik weer een stapje ruiger en heb ik gekozen voor een 50/50 band :coolsmiley:

cjfva1r5c03vh0hpd1gru3cby-moto-tyres-ana

Eind maart, begin april ga ik ze testen waarvoor ze bedoeld zijn op de TET zuid Nederland

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...