Ga naar inhoud

Brandstoffilter


Cock
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn motor is nu klaar voor het mooie weer heb er nu bijna alles aan gedaan of laten doen om hem op nul te krijgen.

Het enige wat nog zou moeten is het brandstoffilter ,de historie weet ik niet ,hij heeft nu 58 K gelopen.

 

Zijn er tekenen waaraan je kunt merken dat het nodig is ,of gewoon bij twijfel vervangen.

 

Is er iemand die hem bij een bepaalde interval vervangt of gebeurd het wel dat hij niet vaak vervangen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik altijd doe: kijken of ik vuil zie en er doorheen blazen.

Als dat geen issues oplevert, wat het bij mij nog nooit heeft gedaan, gaat het filter weer lekker terug.

Brandstoffilter wordt eigenlijk alleen vuil als je viezen benzine tankt en/of roest in je tank hebt.

Ik heb geen van beiden ooit aan de hand gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het wel zo als je een brandstoffilter na, pak em beet, 60.000 km. verwijderd en leeg giet je schrikt van de zwarte zooi die er uit komt lopen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Garfield

 

Bij de V-Tec zit hij in de tank en heeft een stalen behuizing dus visueel valt er ook niets te zien ,bij jou type kun je het wel zien.

 

Filter kost ook een beetje meer ,maar wat moet dat moet en wat niet hoeft dat hoeft niet.

 

Tank is brandschoon BTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorsnede -letterlijk- van het filter op mijn VFR800FI na ongeveer 60.000 km.
En ik heb gelijk de rubberpakking op de tank vervangen want het rubber was na 16 jaar behoorlijk bros geworden.

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit goed of slecht ik zie dat het filtermateriaal bruin is maar de behuizing lijkt mij schoon ,ter vergelijking had je ook een nieuwe moeten doorzagen :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahum, was iets van een 60 euro dus mooi niet !

Denk dat het er nieuw binnenin uitziet zoals die gewone plastic filtertjes die je tegenkomt bij de autoboer.

Je moet wel gynaecologische aanleg hebben om heel de constructie door de smalle opening te krijgen hoor :blink:

En zoals je ziet op de foto zag de pakking er ook niet meer zo best uit ...

 

Vooral het opnieuw monteren moet je behoedzaam doen om het nieuwe afsluitrubber niet te beschadigen (lekken !).

De reden dat ik het vervangen heb was dat alles toch gedemonteerd was en ik (wat het filter en de pakking betreft) weer een 10-tal jaar verder kan.

Gelijkaardige redenering trouwens voor de thermostaat en de slangen vd koelvloeistof.

 

Greetz

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zet me nu aan het twijfelen of ik het toch maar ga doen ,kwaad kan het iig niet ,en als ik het zo hoor dan is hij niet onlangs vervangen ,dus dit zal de eerste keer zijn .

 

Het enige wat ik merk aan mijn motor dat hij na een koude start weer makkelijk afslaat bij het spelen aan het gas of bij het wegrijden ,als hij warm is niet meer ,stationair loopt hij goed als hij warm is +-1200

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@Garfield

 

Bij de V-Tec zit hij in de tank en heeft een stalen behuizing dus visueel valt er ook niets te zien ,bij jou type kun je het wel zien.

 

Filter kost ook een beetje meer ,maar wat moet dat moet en wat niet hoeft dat hoeft niet.

 

Tank is brandschoon BTW

Mis ik weer dat het om een VTEC gaat ... als je met Tapatalk werkt zoals ik zie je de profielinfo en handtekeningen niet. My bad ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...