Ga naar inhoud

Balhoofdlager VFR1200F


johans VFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat ik het gevoel kreeg dat ik op vierkante banden reed (terwijl de banden vrij nieuw waren) heb ik de balhoofdlagers van mijn VFR 1200 F bij motoport Breda laten vervangen door de originele lagers. km stand 71000 km.

Konden geen conisch lagers in, omdat de lagers blijkbaar te hoog waren?

Na vervanging reed de VFR weer als nieuw. :crossy:

 

met vriendelijke groet,

 

Johans VFR :)

aangepast door vroembert
Dubbel topic verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een magazijn opruiming ,ik denk dat een orgineel moeilijker te vinden is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben eerst geprobeerd het conische lager te plaatsten, echter deze was te hoog, daarna het originele lager besteld wat er de volgende dag was. Reparatie duurde dus een dag langer.

Kosten 396 Euro.

Hopelijk houd dit lager het minimaal net zo lang uit als het vorige. :scratchchin:

met vriendelijke groet,

 

Johans VFR

aangepast door johans VFR
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dus waarom ik niet, nee nooooooooit mijn motor voor service naar MP breng.

Vorig jaar mijn Balhoofdlager laten vervangen (was met de motor in Zeeland op doorreis) 125€ was ik klaar.

 

WAAAAAAT een prijs voor een lager van nog geen 6 tientjes

aangepast door Simon1975
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is 125 Euro eigenlijk gewoon te goedkoop.

Het lager kost ca. 50 Euro, en als je het goed wilt doen ben je minimaal 2 tot 2,5 uur bezig.

Als bedrijf werk je dan echt te goedkoop, of je loopt de kantjes er af om het sneller voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is 125 Euro eigenlijk gewoon te goedkoop.

Het lager kost ca. 50 Euro, en als je het goed wilt doen ben je minimaal 2 tot 2,5 uur bezig.

Als bedrijf werk je dan echt te goedkoop, of je loopt de kantjes er af om het sneller voor elkaar te krijgen.

Het lager kost mij al €50 dus moet jij hem toch echt goedkoper kunnen krijgen (35,€)

Verder denk ik dat je voor 2,5 uur werk wel incl. een lange koffiepauze rekent.

 

Maar ik heb even terug gekeken heb het cash betaald en de bon heb ik denk ik niet gehad.

Die dag heb ik bij de bank 120 EUR gepind laat ik 50 in mijn zak gehad hebben heb ik 175 betaald (al denk ik echt dat het goedkoper was, bewijs heb ik echter niet)

Maar goed bijna 400 voor 2,5 uur werk is ook niet normaal.

Ik denk dat jij ook niet meer dan 200 vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het deels met je eens.
Natuurlijk koop ik het lager goedkoper in, maar ik wil er ook wat aan verdienen, en verkoop hem ook voor die 50 Euro.

Met 2,5 uur werk reken ik geen koffiepauze.
Wat ik wel doe (en veel anderen niet) is alles schoonmaken, putjes en beschadigingen van de vorkpoten zoveel mogelijk wegwerken, een anti-roestbehandeling geven, contactvlakken kroonplaten invetten, alle bouten geheel loshalen en invetten, het conische balhoofdlager in een speciale pers doen waarbij lagerver IN het lager gedrukt wordt (i.p.v. alleen maar OP het zichtbare deel), voorwiellagers controleren, remmen controleren en vering controleren.
Sommige motoren gaan iets sneller, maar minder dan 2 uur is het nooit.

Het feit dat je geen bon hebt gekregen doet mij vermoeden dat het zwart is gedaan, dat scheelt dus 21% BTW en ook nog eens inkomstenbelasting.
Bij mij ben je 125 Euro arbeidsloon + 50 Euro voor het lager kwijt. En dan gaat het gewoon zoals het hoort, inclusief bon.
Maar uit jouw reactie begrijp ik nu dat het 125 Euro arbeidsloon was + 50 voor het lager, en dan kan het natuurlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd komt het totaal op €175, daar hebt u gelijk en zat ik fout in mijn eerdere post van €125,00

Ik durf mijn hand niet in het vuur te steken om te zeggen dat het zwart dan wel wit is gebeurd (dit is aan het betreffende bedrijf hoe hij de rekening opmaakt ook al heb ik hem niet gezien).

 

Feit blijft wel en daar ging het mij om dat er veel te veel betaald is om een balhoofdlager te te laten vervangen door een dealer.

daarmee zeg ik dus ook dat het zeker niet verboden is om een verhoging (prijs lager) te vragen. en ook een normaal uur tarief te hanteren is heel normaal en als ik jouw prijsopgave zie denk ik dat je fair bezig bent (Motorport is dat dus niet).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee maar een motoport moet ook nog naast de kosten van de grote panden, de personeelskosten van de administratief medewerker, de koffiejuf, de verkopers, de stagiair, de werkplaatsplanner en de telefoniste ergens van betalen :schater:

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...