Ga naar inhoud

Opknappen import RC24 "86


HarrieRC24
 Delen

Aanbevolen berichten

Gewichtjes van handgrepen zitten vast met een inbusbout. 4mm is te klein en 5 mm te groot. Foto maken lukt niet maar bij nader inzien zou het ook thorx kunnen zijn. Wat roestig en nog moeilijk te zien.
Eerst maar eens goed schoonmaken.
Alvast bedankt VFoRever & Ray!

aangepast door JeFour
Quoten van de hele voorafgaande post is niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt! Thorx helemaal achterin maar gelukkig ook ook 8mm inbus ervoor..

aangepast door JeFour
Quoten van de hele voorafgaande post is niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klustip. Bij een Engelse inbus past een metrische torx en dit werkt ook 9 van de 10 keer bij een beschadigde inbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels seals en stofkappen vervangen. Hypro veren zijn ook binnen en wil ik morgen plaatsen met sae10 olie. De inbusbouten aan de onderzijde van elke schokdemper voor heb ik gemonteerd met locktide maar kon ik niet zeer vast aandraaien . Vraag is of dat vast genoeg is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De imbusbouten draai je vast, met veren gemonteerd, die zorgen voor extra weerstand. Loctite is niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Gisteren m’n witte brommer opgehaald bij Ritzen Weert. Van 65pk! En 56Nm nu op 83pk en 66Nm na stellen kleppen, reinigen en synchroniseren carburateurs en vervangen olie & filter. Gegevens zijn niet helemaal als een “nieuwe” maar het rijdt toch heel anders. Verder zoeken en verbeteren laat ik, mede gezien de economische waarde, niet doen.

Ik zal nog een foto van de grafieken maken en toevoegen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritzen is wat dat betreft wel een tovenaar.

Gegevens niet als een nieuwe? Denk je er even aan dat de fabrieks PK's op de krukas gemeten zijn en die van Ritzen op het achterwiel.

Als je van de fabrieks PK's 17% aftrekt dan komt je aardig in de buurt van de oorspronkelijke PK's op het achterwiel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De inbusbouten aan de onderzijde van elke schokdemper voor heb ik gemonteerd met locktide

Oei. Ik hoop dat als er ooit nog eens een keerring moet worden vervangen je die poten nog uit elkaar krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vermogen niet verkeerd, officieel hebben ze 105 aan de kruk. Tel bij de 83 gemeten pk's aan het achterwiel ongeveer 15% op, dan zit je op 95 aan de kruk. Als je nog de kleinere Japanse snorkel op de airbox hebt zitten, zou je de ademhaling kunnen verbeteren, met een Europese snorkel. Win je nog wat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...