Ga naar inhoud

Vfr reanimeren


bloc200
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou ophouden met starten en niet rijden want dan raak je condens nooit kwijt en zoals gezegd zal en ook een deel onverbrande benzine bij zitten.

Als het KVS is dan heb je witte rook en een weeïge zoete geur, bij condens een wat muffe witte rook en bij olie is het een blauwe rook met ook een hele distinctieve geur.

Een koude motor starten is net zo schadelijk dan met een warme motor van Amsterdam naar Parijs dus is het echt tijd om eens een goed stuk te gaan rijden om het hele uitlaattraject eens goed schoon te blazen en pas dan kan je zeggen of er meer nodig is en als er meer nodig is ga ik voor een synchronisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderhalf uur vanavond laat gaan cruisen, hij loopt perfect, geen klap verkeerd en op geen enkel toerental haperen of inhouden. Morgen alles nog eens nalopen om te zien dat alles wat vast moet zitten, nog vastzit.

Me happy!

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen aan het kijken naar een andere demper. Er zit nog steeds de originele op en ik wil toch ook iets met wat meer body en looks. Tien jaar geleden nooit gedaan wegens andere prioriteiten. Er mag wat meer donkere roffel in maar niets asociaal luid.

 

Zou deze wat zijn: https://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/uitlaten/bos-carbon-demper-honda-vfr750f-363024662.html

Iemand ervaring met dit type? Is de prijs ok ?

aangepast door bloc200
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een "Performance" demper niet goedgekeurd voor op straat. Zit ook geen db-killer in volgens mij. Ik ken de regelgeving in België niet dus weet niet of dat een probleem is.

 

Maar of deze "niet a-sociaal luid" is ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bos dempers zijn verder prima dempers. Alleen heeft deze carbon demper van je link wel een gerepareerd gat, te zien op de foto.

Een universele DB-killer kun je tegenwoordig overal wel kopen. Maar zonder is gewoon veeeeéeel mooier :rolleyes:

 

Tweedehands sportdempers voor een VFR 750 worden niet vaak aangeboden. Je zult dan even geduld moeten hebben om er één te vinden.

Nieuw kan natuurlijk ook maar kost wat meer: https://www.uitlaatstore.nl/webshop/301048-honda-vfr750

Ook deze dempers hebben geen DB- killer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, dan wacht ik nog even af tot er eens een betere tweedehands verschijnt. Een nieuwe is me momenteel eigenlijk te duur.

aangepast door bloc200
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat dat een brandgat is, waar door b.v. het ontbreken van dempingsmateriaal de carbon huls te heet is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een losse huls scoren en die er op zetten. Minder bieden voor de demper, huls en demperwol vervangen en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben sinds een tiental jaar in het bezit van een VFR750F uit 1995. Deze staat echter al 8 jaar in de kelder geparkeerd. Dat zat zo, een acht jaar geleden ben ik tijdens het vertrekken het achtertandwiel kwijtgeraakt, het was blijkbaar losgeraakt en is me voorbijgerold en in de berm gevlogen. Ik heb de spullen bij elkaar geraapt en hem de kelder ingeduwd. Ik was er klaar mee, zeker gezien het feit dat onze eerste zoon op komst was, leek het me allemaal wat te gevaarlijk.

 

Wat het kettingwiel betreft, bijgevoegd een foto. De onderdelen die ik in de berm teruggevonden heb lijken onbeschadigd, maar ik mis waarschijnlijk een aantal dingen. Waarom het kettingwiel losgekomen was, is me niet duidelijk. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

 

Nu acht jaar later begint het toch wat te kriebelen en wil ik proberen hem te reanimeren en rijklaar te maken.

De vraag is hoe ik het best hieraan begin. De originele benzine (of wat er nog van rest na die tijd) zit er nog in, en zo ook de olie.

 

Ik denk dat ik eerst best de motor probeer aan de praat te krijgen en pas daarna kijk naar het tandwiel.

 

Wat is het beste stappenplan?

Gewoon de benzinetank leeggieten

, verse benzine erin gieten

, batterij opladen

en proberen starten?

 

Of eerst op een of andere manier de boel intern grondig schoonmaken of een additief toevoegen?

 

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Sven

 

 

Hoi Bloc200.

De rubberen blokjes zijn schokdemping voor als je bv in een te hoge versnelling zit en de motor een beetje moeilijk wil gaan doen [emoji6]

Als de motor 8 jaar heeft stul gestaan dan zou ik beginnen met "ALLE" vloeistoffen te vervangen! Inclusief rem en koelvloeistof!

En dan is het waarschijnlijk een mogelijkheid om het excentrische deel in zijn geheel uit de achterbrug te halen en eventueel te vervangen door een knappe 2de hands! Heb ik ook gedaan en is goed en relatief makkelijk om te doen.

Ook zou ik gelijk een nieuwe kettingset er op zetten.

Heel veel succes met de reanimatie van de VFR. Misschien leuk om er foto's van te maken? [emoji6]

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...