Ga naar inhoud

Ervaringen pair valve, flapper en snorkel mod op RC79.


corny
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn hier misschien vfr-rijders zijn die de pair valve, flapper en/of snorkel mod hebben toegepast op de RC79?

 

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

 

Groeten,

Corny

aangepast door corny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rc80, exact hetzelfde blok als de rc79. Geen mods uitgevoerd, maar ook gee idee waarom je het zou willen. Waarom zou je het willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk om dezelfde redenen als waarom deze mods ook op het voorgaande model (RC46) uitgevoerd werden. Zoals betere motorprestaties in het lage toeren gebied. Iets beter geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, oké. Ik heb nooit op een rc46 gereden, daar kan ik dus niks zinnigs over zeggen. Maar ik vind prestaties en geluid prima zoals ze zijn. En de injectie/gasrespons vind ik perfect, voor mij is dat meestal de reden om iets aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij ook al even geleden, een jaar of 5, dat ik op de de vtec uit 2006 reed. In mijn beleving had die motor in het lage toerengebied wat meer in huis dan de RC79.

aangepast door corny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd maar ik kreeg er spijt van.

Voor mijn gevoel deed het niet veel maar ging het verbruik wel iets omhoog.

 

Kan tussen de oren zitten, want ik ben soms ook iemand die het gewoon graag origineel wil hebben, maar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pair Valve dient enkel om onverbrande gassen bij een koude motor alsnog te verbranden. Het is een "emissie"ding. Het zorgt er ook voor dat de katalysator vlugger op bedrijfstemperatuur komt (hogere verbrandingstemperatuur in uitlaat). Normaal gezien schakelt de ecu de PV uit eens de katalysator de emissie taak kan overnemen (een koude katalysator werkt namelijk niet). Pair Valve is een goedkoop emissiesysteem, waar in het verleden heel wat problemen mee zijn geweest (verstopte kleppen enz.). Het is daarom ook dat er in meer recentere Honda's geen MIL code wordt weergegeven bij een defecte Pair Valve. Het is dus goed mogelijk dat heel wat motorfietsen met een niet functionerende Pair Valve rondrijden, zonder dat ze het weten. PV kan daarom ook zonder problemen worden verwijderd, aangezien het verwijderen geen foutcode in de ECU geeft.

 

Flapper mod. Hier is heel wat onduidelijkheid over. Volgens uitlaatfabrikanten zorgt de flap voor tegendruk in de motor bij lagere toeren (betere verbranding, hogere prestatie). Velen zijn echter de mening toegedaan dat het enkel dient om de geluidnormen te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...