Ga naar inhoud

vfr800 2001 wil niet meer starten


kriske
 Delen

Aanbevolen berichten

Helaas is die informatie alweer 4 jaar oud en V-power bevat ook tot 5% ethanol.

Alle 95 brandstoffen bevatten 5% ethanol omdat dit voor deze versie Europees is vastgelegd, voor de 98 versies zijn de fabrikanten nog vrij om te kiezen.

V-power 97 schijnt om 1 of andere reden als 95 gezien te worden.

Misschien eens een apart topic starten en hopen dat er mensen hier op het forum in de branche zitten die een antwoord kunnen geven zodat we dit topic verder vrij houden van een diepere discussie over dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VFR die niet start na een half jaar stilstaan omdat de benzine "oud" is is echt waanzin als die van mij staat soms veel langer stil behalve een brandstpomp die wat opstart problemen heeft is het starten en lopen. Is wel shell benzine en geen witte pomp wat er in zit.

 

Als je het relais overbrugd start de motor dan wel? Ik zit nog te denken aan de jiffy schakelaar maar weet niet of deze ook dit relais bekrachtigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb enkel de fuel cut relais overbrugd om te kijken of de pomp voldoende debiet gaf.
Ik tank bij Esso.

Moto staat nu bij honda dealer, hij snapt het niet dat er geen fout melding komt en pomp slaat niet aan.

Is afwachten nu tot ze tijd hebben om er eens naar te kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer es of je geen draadbreuk hebt in de hiss draad of bedrading van je contactslot.

Pomp niet draaien kan daarvam zijn.

Heeft mij laatst een mooie toerrit onthouden.

Staat in electronische zaken een stukje over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de info.
Moto staat nu bij dealer.

Moet iets zijn met ecu of hiss, draad breuk zou inderdaad kunnen.

Raar is dat hij in voormiddag draaide en in namiddag niks meer, start motor gaat rond meer geen benzine pomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Nieuwe cdi er in en machine draait weer als van ouds.
Proef rit gedaan en houdt niet meer in als ik optrek van uit eerste .
Blijkbaar moet cdi langzaam de geest beginnen geven zijn, maar toch blij dat ik weer met gerust hart kan rond rijden.
:yahoo:

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik hem laten draaien heb terwijl druppellader aangekoppeld was nadat ik de brandstoffilter had vervangen , ik ben het niet zeker maar is enig wat ik kan bedenken.
Ik denk dat dit de oorzaak is.
De laadspanning al gecontroleerd, max 13,9V .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: accu loskoppelen als ie aan de lader gaat; kan het daar nooit misgaan. Accu aan de lader is normaal gesproken ook niet nodig. Pas als ie erg lang)+3 maanden) stil staat moet ie 1 of 2 keer aan de lader. Continu laden met druppelladers is goed voor de druppellader- en accubizniz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...