Ga naar inhoud

Alarm en drukknopje op VFR800 VTEC (2003)


Robert-Jan
 Delen

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

 

Mijn VFR800 VTEC (2003) is voorzien van zowel een afstandsbediening alsook een drukknopje links daarvan. Ik heb ze beiden omcirkeld op de foto hieronder.

De afstandsbediening (rechter cirkel).


Wanneer de sleutel UIT het contactslot is geweest.
Plaats de sleutel in het contact, maar nog niet naar bedrijfsstand (ON) draaien.
Eerst met het contact op UIT (OFF) de afstandsbedieningsknop eenmaal indrukken.
Na ongeveer een seconde knipperen dan mijn knipperlichten ter bevestiging en kan ik de sleutel doordraaien naar de bedrijfsstand (ON). Dan hoor ik de brandstofpomp draaien en kan ik starten.

 

Wanneer ik niet eerst de knop van de afstandsbediening indruk, zal de brandstofpomp niet gaan pompen en kan ik niet starten.

Is dit standaard bij de VTEC uit 2003 of is dit iets extra’s?

 

Drukknopschakelaar (linker cirkel).
De functie van deze druktoets ontgaat mij in het geheel. Ik heb geen flauw idee wat het doet en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,
Aficior

 

i-6g88kT4-X2.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal vooral met linker drukknopje eens wat experimenteren. Heb ik eigenlijk nog niet echt gedaan.

Ik verwacht deze winter de gelegenheid te hebben de kabel die er uit komt te volgen. Wie weet kan ik dan foto's aan dit topic toevoegen die helpen naar de oplossing. Maar voorlopig snap ik er nog niets van. Ha ha ha.

 

Verstuurd met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al voldoende gedaan. Ik hoop dat het nimmer is vastgelegd door de medewerkers van Justitie....

Verstuurd met Tapatalk

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend!! Wat fijn dat het herkent is. Top.

Dan kan ik nu met een gerust hart die linker verwijderen, zodra ik in de gelegenheid ben de bekabeling te volgen. Ik zal het natuurlijk gecontroleerd doen.

De startonderbreking werkt verder perfect. Die laat ik lekker zitten.



Verstuurd met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige verzekeringen eisen een alarm.

De meesten kennen het niet en ik moest bij de VTEC eigenlijk ook een alarm maar na aangeven dat de motor standaard was voorzien van een startblokkering hebben ze gevraagd of ik meer info had over het HISS.

Toen ik ze een artikel over de werking had doorgemaild was een alarm niet meer nodig en was ook een object vast slot van de baan.

Blijkbaar hebben die ook al wel door dat mensen toch niet meer reageren op een afgaand alarm en dat het geluid daarom geen gemis is.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/10/2018 at 12:12 PM, Ray said:

Sommige verzekeringen eisen een alarm.

De meesten kennen het niet en ik moest bij de VTEC eigenlijk ook een alarm maar na aangeven dat de motor standaard was voorzien van een startblokkering hebben ze gevraagd of ik meer info had over het HISS.

Toen ik ze een artikel over de werking had doorgemaild was een alarm niet meer nodig en was ook een object vast slot van de baan.

Blijkbaar hebben die ook al wel door dat mensen toch niet meer reageren op een afgaand alarm en dat het geluid daarom geen gemis is.

Let wel, meeste verzekeraars eisen een AARDEVASTE VERANKERING, geen objectvaste verankering.
Een klant van mij die zijn motor had vastgelegd aan zijn boot + trailer van 8 meter kreeg daarom niets vergoed. De motor stond niet aardevast (grondanker, paal, hek of vergelijkbaar).

  • Like 1
  • Confused 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray

Men gaat voornamelijk kijken omdat ze het irritant vinden, niet omdat ze een diefstal kunnen voorkomen.

Mooiste zou zijn om een goed gericht busje pepperspray aan het alarm te koppelen :745:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...