Ga naar inhoud

Project dreambike...


Tukker
 Delen

Aanbevolen berichten

W.O.W. Mooi ook die zadel zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is die mooi geworden! Gaaf dat je er zoveel tijd in hebt gestoken om 'm écht mooi te maken. Enne, vergeet je m niet te laten taxeren? Anders krijg je bij een ongelukje (hoeft niet jouw schuld te zijn) de dagwaarde, en daar heb je nog geen stukje kuip voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks anders dan lof !! In nieuwstaat en niks is zonde zolang je er plezier van hebt. Er zijn veel slechtere hobbies ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

130293256_eersteritVFR.thumb.JPG.03a497b7e5b955cbaa2725e0eeb687f4.JPG

 

DE DROOMBIKE LEEFT!!!

Vorige week, eindelijk en na 2 maand wachten, kon er weer afspraken worden ingepland aangaande tenaamstellingen van voertuigen bij ons in het district. Een afspraak kunnen maken voor vandaag, en na de formaliteiten (tenaamstelling, verzekering, plaat laten maken), kon ik eindelijk de kentekenplaat aanbrengen op deze witte beauty. Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de (deels lege) tank V-power verder te reduceren, om haar weer met verse V-powerrrrrr afgevuld weg te zetten. Al met al een leuk project geweest, waarbij het toch een ontzettend leuk fietsje is gebleken... Ze was zó blij uitgelaten te worden vandaag, dat binnen de eerste 10 km ze begon te kwispelen... Wel weer een hardverzakking rijker (gebeurde in een redelijke doordraaier) maar met koude, nieuwe BT 16 pro's eronder had ik ook beter moeten weten... 

 

Leuke bike, al heb ik wel verbeterpunten gevonden. het 'bijterige' van de remmen is er wel, maar de vertraging is duidelijk minder dan m'n cbr 1000 en/of de fireblade. Al moet ik wel zeggen dat het gedurende de rit beter werd, misschien toch maar een paar nieuwe ori blokken erin knallen.. Niet gedaan tijdens het opknappen (voldoende voering nog, alleen alles a.d. voorkant geserviced), maar gaat wel gebeuren op korte termijn. Achtervering is ook te slap (kan notuurlijk nooit aan mijn bierfust figuur liggen :oops:) maar dat wordt een klus voor de servicemaanden (lees: winter. Voorvering is goed, volgens specs van hyperpro opgebouwd).  Bike trekt lekker door het gehele toerenbereik, kun je lekker gooien en smijten in elke hoek je wenst en ook op de Autobahn komt ze redelijk mee, al vergelijk ik het (onbedoeld) toch wel met de 900RR of 1000F, en dan komt ze duidelijk 'oempf'  te kort.... Nooit gedacht dat een 30jarige mij nog zo'n grote glimlach onder de helm kon bezorgen.. 

 

En hoe nu verder? Inmiddels toch wel een beetje het viffer gevoel te pakken, en kijk met een (heel) schuin ook naar misschien nóg wel een RC36/1 (sorry, maar is dat niet gewoon de mooiste vfr?:tease:)..

De Zwart/donkerpaarse of zo'n donkergroene steekt zo lekker af in de garage, t.o.v. de witte.. Al moet ik wel bekennen dat het wel een plan B(eetje) wordt voor komend winter, als ik dit jaar niet aan de eerste generatie fireblade ('92 of '94 tiger) kan komen..

 

Tot zover mijn bevindingen... Of toch nog een opknapper?? dilemma's, dilemma's.....

 

groet'n,

 

Tukker....

 

 

 

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen en ik vind m super mooi. Mooi dat je er zoveel liefde insteekt om zo’n oer VFR te redden ipv uit elkaar te trekken en in deeltjes verkopen. Hulde en veel VFR plezier ermee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tukker said:

Vorige week, eindelijk en na 2 maand wachten, kon er weer afspraken worden ingepland aangaande tenaamstellingen van voertuigen bij ons in het district.

 

Great minds think alike!

 

 

IMG_20200522_111412.thumb.jpg.ad00c01ff71d3737c20c6a38ed39d447.jpg

 

Ik moest eerst nog een nul-BPM aangifte doen bij Ali Baba; hoop dus snel een kentekenbwijs te ontvangen.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@748cc Zag hem al voorbij komen in een ander topic.. Wachten duurt (te) lang, hé? Moet eerlijk zeggen dat ik meer met je SP heb, maar dit vind ik toch óók gaaf, en een grotere tegenstrijdigheid met je VTR kun je niet bedenken...  Aan de andere kant, ik ben ook nog niet zo oud als....:schater:. Zonder gekheid, pothelm op, ouderwetse motorbril erbij en heerlijk tuffen met zo'n ding, lijkt mij... Sfeer van vroeger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooie witte RC36 :D.

 

Nieuwe remblokken doet wonderen kan ik je vertellen. Mijn oude remblokken ( lees 16 jaar oude remblokken) deden het prima, al was het soms wel even van "Dat kan net..of toch niet"

Met nieuwe blokken ( geen sinter) waren de remmen weer ankers en kon ik weer op de remmen vertrouwen.  Niet op bezuinigen dus :on-crutches:

 

Heb voor ook een nieuwe Bt0 16 liggen die moet nog asfalt zien, aan jouw reactie te lezen ga ik dat rustig aan doen :thumpup:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Even het stof wegjagen van dit topic...

 

Zoals je misschien hebt kunnen lezen in eerder bijdragen van mij, heb ik de beauty dit jaar gebruikt om testritten te maken. En die heb ik dit jaar (te summier dat wel) uitgevoerd. 1250 km aan diverse ritjes.. Weet dat dit absoluut niets is, maar dit is ook een funbike voor een mooi zomeravondje (voor mij, ik heb inmiddels 4 motorfietsen waar ik mijn liefde over moet verdelen)... Maar goed, diverse dingen geconstateerd of uitgesteld, en dus moet dit in de WW worden aangepakt (voor de duidelijkheid WinterWerkzaamheden), met de in het motorseizoen aangekochte delen..

 

Tijd om met de werkzaamheden te beginnen.

149698469_2020-10overzichtonderdelen.JPG.6b18bd05b7c0487b89f05d77af04b432.JPG

 

Lijst van werkzaamheden, vooralsnog;

 

  • Motor flushen (forté motor flush), daarna nieuwe olie + filter;
  • Dynamo- en kopp. deksel spuiten (lak is voor 50% verdwenen op beide delen);
  • Klepspeling controleren;
  • Rebuild van een koppeling cilinder/reservoir (netter 2e hands exemplaar gekocht);
  • Rebuild van de (voor)rem reservoir (netter 2e hands exemplaar gekocht);
  • Monteren zelfde navigatiesteun (Garmin Zumo) als op mijn andere motorfietsen;
  • Nieuwe spiegel monteren (oude gaat bij 100+ kmh vanzelf naar binnen);
  • Servicen schokbreker of wisselen ervan voor een Hyperpro exemplaar.
  • en al het andere wat mij niet zint, als ik ermee bezig ben..

De afgelopen weken zijn het e.e.a. al uitgevoerd, zoals hieronder te zien is;

 

Inmiddels zijn de blokdelen gespoten en weer gemonteerd met frisse paspennen, boutjes en pakkingen.. uiteraard origineel. Ook de motor op flush laten draaien, en daarna olie en filter gewisseld...

1704311005_2020-10blokdelengespoten.JPG.9a3108ace55bd43546614ca8d57e042a.JPG

 

Daarna de klepspeling gecontroleerd, met wederom nieuwe pakkingen en o-ringen alles weer netjes gemonteerd. Fiets was zonder historie aangekocht ( en redelijk mishandeld), maar de speling was (uiteraard) binnen de tolerantie (met 42K !). Heerlijk de robuust- en degelijkheid van Honda, hier houd ik van :yahoo:.

 

Aansluitend is de afgelopen tijd de vervangende kopp. reservoir voorzien van een laagje verf, nieuwe revisiekit én is het glaasje gewisseld, waarmee het verschil redelijk te zien is, of niet? En nee is geen kleurverschil, de kleuren komen exact overeen, is het lichtinval die het vertekend..

437530303_2020-10koppreservoirvervangen.JPG.171195523d3cbd1c573e080d6ec46651.JPG

 

Als laatste voorzien van wederom nieuwe remvloeistof, nu in het geheel met dot 5.1 i.p.v. dot 4. Dit doe ik, zodat ik bij al mijn motoren dezelfde oliën en vloeistoffen gebruik, om ongewild mixen te voorkomen, en een éénduidig niveau van vloeistoffen te houden...

 

wordt vervolgd...

 

 

groet'n,

 

Tukker

 

 

 

 

aangepast door Tukker
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Eindejaars offensief...

 

Vandaag de werkzaamheden afgerond, die ik op het programma had staan voor deze winter.. 

 

Afgelopen tijd een nieuwe schokbreker geplaatst, voor het exemplaar welke al 30 jaar gemonteerd was;

1477142130_2020-12-01Wisselschokbreker.JPG.3142ebbaf0cd7b4c936021022fd4e7e0.JPG

 

En diverse delen besteld;

208453978_2020-12-19div.materiaal.JPG.78f8ef4a1fda06973c07818b4efb65d7.JPG

 

om volgende werkzaamheden te kunnen uitvoeren:

  • Een net 2e hands remreservoir op de kop getikt (van de voorrem), en voorzien van een OEM revisieset;
  • Reservoir gemonteerd, en het geheel met dot 5.1 remvloeistof gespoeld, afgevuld en ontlucht;
  • Achterrem voorzien van dot 5.1 remvloeistof i.p.v. dot 4 (welke een jaar geleden nog was ververst);
  • Een dockingplate voor een ZUMO 590 op de kop getikt, gemonteerd en bedrading netjes weggewerkt in de bestaande kabelboom;
  • Een mooi buddyseatcover in de kleur NH193P weten te scoren op Ebay, inclusief de grijze seatkussen (waar ik ruim 1,5 jr naar op zoek ben geweest);
  • NOS sticker (rondom de benzinekraan in de topkuip) gescoord op Ebay, vanuit Frankrijk, was ik eveneens al 1,5 jaar naar op zoek, en niet meer te leveren door Honda;
  • Originele "warning" stickers op benzinetank en kuipruit besteld en geplakt op de correcte posities;
  • Originele "helmet holder" sticker besteld en geplakt op de correctie positie,
  • NOS rechter spiegel gemonteerd (oude klapte automatisch naar binnen bij 100+ km/h), wat allemaal heeft geleid tot de volgende plaatjes, die vandaag zijn gemaakt;

 

767325119_2020-12-19eindresultaat1.JPG.60599a1c7183322e222fabddbad2f007.JPG

 

1442441879_2020-12-19eindresultaat2.JPG.b013bfc41a47b4ab122f973f898838f9.JPG

 

Normaliter zijn deze stickers de eerste die verwijderd worden bij de aankoop, echter ik wil proberen het e.e.a. zo mooi mogelijk te conserveren.. Some love it, some hate it..

Aangezien deze beauty de familie nooit gaat verlaten (mijn 14 jarige dochter aast er ook al op), mag het ook iets meer kosten. Totale kostenpost tot nu toe is ca. 3700,- ex aanschaf van de bike. Vind ik het te veel? Neuh... Heb geen geld teveel, maar dit droomexemplaar is in de loop van 2 jaar opgeknapt tot wat het nu is.. een perfecte droombike die wordt toegevoegd als vreemde eend in de vijver, naast het begin van mijn (droom)collectie vuurmesjes, welke mijn handtekening al een beetje verraad..

 

Overigens moest die wel een keer van de brug af, de cbr wacht op nieuwe conische balhoofdlagers, servicen van de gehele vering e.d. werkzaamheden, voordat de pan european nog moet worden aangepakt voor de start van het motorseizoen...

 

Wellicht to be continued, indien ik verbetering ga vinden...

 

groet'n,

 

Tukker

 

 

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...