Ga naar inhoud

Slechte verrassing onder carb


mahey
 Delen

Aanbevolen berichten

 

Beste,

Met alle moed bezig aan mijn nieuwe rc24, vanmorgen carbs verwijderd om schoon te maken maar dan verrassing, ik heb wat water en roest onder een carb in de motor. Vorige eigenaar zij dat hij de motor heeft afgespoten dus is er op een of andere manier water onder carb gekomen, de drie andere zijn droog. Motor zit ook niet vast.

Hoe zouden jullie hier mee an het werk gaan om dit schoon te maken en vermijden dat er nog meer roest binnen in de motor?

Graag jullie adviesae4cbd4daf0a9c99dffecc4f9bf10be7.jpga5020a02c4cbc8ad3ee6482a615881ab.jpg

 

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

 

 

 

aangepast door vroembert
Topics samen gevoegd, titel gewijzigd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleppen van die cilinder zijn verroest, dus ga er maar van uit, dat de kleppen niet meer goed afsluiten. 

 

De klepstelen zijn ook volledig verroest, dus loopt de boel stuk zodra de motor loopt.

 

 

Ik zou op zoek gaan naar een ander blok.

 

blokken zijn relatief goedkoop:  https://www.motoronderdelenshop.nl/shop/motorfiets-onderdelen/honda/vfr-750-f-rc24-1989/motorblok-honda-vfr-750-f-rc24/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst het bovenblok uit elkaar halen, dan ontroesten en kijken of de roest niet gewoon oppervlakkig is.

Kijken is weten in dit geval. Ook even kijken hoe de cilinderwand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben alles wat aan het schoonmaken, kleppen zijn niet echt verroest, het is eerder een roest smurrie die erop ligt.
Bovenblok open doen lijkt idd nuttig, zou ik met een 2de hands ook best doen veronderstel ik.1c886b71ffe1961026a83c9fdc2cbb34.jpg

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad grote kans dat het allemaal oppervlakkig is.
Open maken en ontroesten en waarschijnlijk is dan alles weer zo goed als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carbs schoon maken en zorgen dat er geen roest is.

 

Daarna kijken in cilinder kamers of er geen roest schilvers zitten, zoja schoon maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit niet in de klep, maar in de klepsteel. Het zwart duid op aantasting. Groot kans, dat je klepgeleider er aan gaat. 

 

 

Ik zou de boel volspuiten met bv dieselolie, dat schijnt roest op te lossen. Een paar dagen laten staan en kijken hoe de boel er dan uit ziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

kan ik motor op kader laten om cylinderkop af te vijzen of moet ik motor eruit halen ? het lijkt me niet nodig  want allemaal redelijk toegankelijk maar wil dit even nakijken vooraleer ik eraan begin.

De pakking van de cylinderkop, is die herbruikbaar (indien niet beschadigd) of altijd vervangen?

bedankt voor de info.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorste cilinderkop kan je verwijderen zonder de motor te demonteren, achter lukt niet.

 

Verder eens met vroembert, maar je kan een kijken of de aantasting van de klepsteel tot in de klepgeleider doorloopt, In dat geval zou ik ook nieuwe klepgeleiders laten persen. Zo niet dan de motor op de aanhanger en de inlaatpoort laten stralen met walnoot granulaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/13/2019 at 10:09 AM, V4 Rosso said:

De voorste cilinderkop kan je verwijderen zonder de motor te demonteren, achter lukt niet.

 

Verder eens met vroembert, maar je kan een kijken of de aantasting van de klepsteel tot in de klepgeleider doorloopt, In dat geval zou ik ook nieuwe klepgeleiders laten persen. Zo niet dan de motor op de aanhanger en de inlaatpoort laten stralen met walnoot granulaat.

het is bij de achterste spiojtig genoeg, ik kijk er niet naar uit om alles uiteen te halen, zal maar alvast een compleet pakkingset bestellen... het is wel een goede gelegenheid om zeker te zijn dat alles OK, deze motor stond toch al minstens 7 jaar stil. is er speciaal Honda gereedschap nodig om motor eruit te halen en cylinderkop eraf te halen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zonder speciaal honda gereedschap.  En als er wel speciaal gereedschap nodig is, staat in het Peters werkplaatshandboek wel een methode om het zonder dat gereedschap te doen, of om normaal gereedschap aan te passen. Ik zal je vanavond van een pdf voorzien. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zoals voorgeschreven dan toch maar alles opengegooid om te zien tot waar de schade liep. Hieronder fotos van voor en na een eerste opervlakkige schoonmaak. Het valt dus allemaal wel mee. Toch is het niet makkelijk om bij in en uitlaat te komen om dit schoon te maken en aantasting te verwijderen. Moet ik daarvoor dan kleppen uithalen? Indien ja dat kan maar alleen met specifieke sleutel dacht ik? Is het dan beter om gewoon alles te brengen naar een pro om dit allemaal na te gaan en schoon te maken?

 

Graag jullie mening en advies

 

a66a678c48b193a1e51a650ba475b64f.jpg e1b9d2794c6d225ce1089133df8a9618.jpg

 

7f54d3d3f7e3d09eeb47e2e950e81448.jpg

 

2b349ff42c66f1ec0b8cf60e3e4e9b13.jpg

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 

aangepast door Arno71
Positie foto's aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, vroembert zei:

OK, dat is udd geen geld, dan toch maar alles mooi uiteen halen, dan is alles weer kraakproper

 

aangepast door JeFour
dubbele tekst verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...